Nieuwtjes

, weer dat bolle dakje, en weer diezelfde ondersteuning van de spoiler.. zoals bij de stratus 3.0.. geef mij maar de oude mazda 6

Dit lees ik net:

Originaltext:

"LiPo battery decision clarified.

For 2007 Lithium Polymer batteries are not permitted to compete with NiCad or NiMh batteries in electric class racing because the voltages are not equivalent nor do the pack dimensions match those currently observed by ROAR and IFMAR. This rule does not currently affect receiver packs at this time, however ROAR is concerned with the overall safety of these cells when located near or around flammable/combustible materials. ROAR will investigate this further."

Bron: RCworld.ch

somerwil zei:
Wel weer een mooie body van Protoform.

Vind je dat echt Michael? Niet om het een of ander, maar dit is een Mazda 6:
8.jpg

Dit toch zeker niet:
1487.jpg

De body lijkt in de verste verte niet op een Mazda 6... Dan maar een Suzuki ;-)

Gr,
Mike

Ja Michael ik vind het een mooie body!, ik zei niet dat ik de Mazda6 een mooie auto vind :lol:

Jullie van de off-road moeten zeker geen commentaar leveren, want die body's van jullie lijken helemaal nergens op :wink: :lol:

Grt,
Michael

Viper-RC zei:
Dit lees ik net:

Originaltext:

"LiPo battery decision clarified.

For 2007 Lithium Polymer batteries are not permitted to compete with NiCad or NiMh batteries in electric class racing because the voltages are not equivalent nor do the pack dimensions match those currently observed by ROAR and IFMAR. This rule does not currently affect receiver packs at this time, however ROAR is concerned with the overall safety of these cells when located near or around flammable/combustible materials. ROAR will investigate this further."

Bron: RCworld.ch

is oud nieuws: de lipo (ontvanger) accu's zijn door ROAR verboden omdat ze in de USA bij botsingen met de afzetting (lees betonnen muur) al een paar x ontploft zijn en ROAR wil vanwege de claim-cultuur daar geen enkel risico nemen.

Michael L zei:
Jullie van de off-road moeten zeker geen commentaar leveren, want die body's van jullie lijken helemaal nergens op :wink: :lol:

Grt,
Michael

Hmmm, je heb wel een sterk punt daar Michael, maar na een middagje rallycup kijken, hoef je nog niet meteen met modder te gooien. :wink:

Winnaar bij de Unlimited klasse vandaag??
normal_Canon%20123.jpg

Wie weet er iets van het gerucht, dat Serpent ook met een electro gaat komen?........

De nieuwe Tamiya... TRF415 MSXX... Volgens zeggen wordt hij iets goedkoper als de MRE maar dan zonder spool aan de voorkant...

tamiya_trf_msxx_201106.jpg

De nieuwe Team Orion V2

Kleinere borstels, anders huis, endbell en anker. Ze zeggen voorbereid op 5 cell racing.

dat is dus waar het meteen alweer fout gaat !!! 1 cell minder en gelijk kleinere borstels etc. dus zo blijft de boel stuk gaan :) maar ben benieuwd of deze oscar jansen motor nu ook echt leverbaar gaat worden ..

FASTER->you zei:
dat is dus waar het meteen alweer fout gaat !!! 1 cell minder en gelijk kleinere borstels etc. dus zo blijft de boel stuk gaan :) maar ben benieuwd of deze oscar jansen motor nu ook echt leverbaar gaat worden ..

Tja, orion courreurs gebruiken al een best lange tijd kleinere borstels. Hier nog wat foto's:

vantage_07.jpg

oj3_small.jpg

oj4_small.jpg

Hier een link met de grote foto's: http://www.rctouring.nl/v2 2007.htm

Kortom gewoon de motor van het WK dacht :roll: .
Groeten Vic

het gaat er om dat er een cell minder gereden word en er dus gelijk verder geminimaliseerd word ... zo houd je het probleem van onbetrouwbaarheid in stant ...... zal me nix verbazen als er in dat nieuwe huis een kleiner lager zit bijv. ..... een kleiner borstel oppervlak betekent meer weertand ( voor de stroom) en dus word de boel heter ... enz. ...

@FASTER->you, ik snap je theorie. Maar Orion rijdt al bijna het hele seizoen al met kleinere borstels voor minder weerstand (heeft niks met 5 cel racen te maken). Er zitten geen kleinere lagers in de endbell dan voordat de 5 cellen racen bekend was. Het enige wat deze motor zich onderscheid aan alle andere die op het WK waren is het motorhuis. Echter heb ik gehoord dat de toppers wel met dezelfde magneten reden als die van dit huis.
Groeten Vic

PS: Het enige verschil tussen de Peak V2 07 en de Orion Oscar Jansen Edition is volgens mij een groeve in het anker.

FASTER->you zei:
dat is dus waar het meteen alweer fout gaat !!! 1 cell minder en gelijk kleinere borstels etc. dus zo blijft de boel stuk gaan :)

Die kleinere borsteltjes zijn er al vanaf het begin van de V2 motoren dus zeker niet speciaal gemaakt voor 5 cellen racen.

Weet jij waarom alle 1:12 rijders vroeger kleine borsteltjes reden ?

nope maar kleinere remblokken bij het optrekken lijkt me altijd goed ;) brushLESS gaat nog beter :)

Back