R
Rogier
Guest
Dat was reeds bekend... zie vorige blz.. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Furious Jay zei:
Wat ik niet snap aan de 4wd buggies is, waarom zit er zo'n lange schock body aan de voorkant en zo'n korte veer? Als de voorste draagarm nu helemaal naar beneden gaat tijdens een sprong ofzo hangt dan de veer niet helemaal vrij???
cooper zei:Het is hier allemaal wat offtopic maar ik zal je toch even snel toelichten.
Imperial is inderdaad inch (Imperial-inch / Metric-meter)
Een veer wordt straffer naarmate je ze verder indrukt, dat weet je.
Welnu, laten we er eerst vanuit gaan dat je een shock hebt met over de ganse lengte een veer, dan gaat de shock bij 50% indrukking de veer ook ongeveer 50% ingedrukt worden.
Als je nu een korte veer hebt die ongeveer de helft van de shocklengte heeft dan gaat deze veer bijna vééééél meer ingedrukt worden bij diezelfde 50% indrukking van hierboven.
De veer gaat sneller 'straffer' worden bij dezelfde indrukking.
Iets wat er bij aansluit is. Als je een gewone veer neemt en je kort die in, je knipt er enkele windingen af, dan wordt deze ook harder.
Ruskenhunter zei:Oud...
klopt, maar zoals eerder vermeld nog niet leverbaar , pas vanaf eind augustus:l4rsie zei:ik heb hem al zien staan bij towerhobbies...
de prijs van deze auto is rond de €160Pasqual zei:Ze hadden wel de TA05IFS staan bij ROAL.
Viol zei:Hallo Jaap, die UVP ist 419,00€. Unser Einführungsangebot bei Vorbestellung ist 389,00€ Mit freundlichen Grüßen
Oliver
Viol zei:-hub in 2°,4° und 6°, Stabi für vorne und hinten, Aludämpfer, Alu Radträger hinten und Spool.