Nieuwtjes

Er is ook een Tamiya TT01 met Subaru Impreza 2007 body met lichtbuckets te koop bij Stellamodels

583901us0.jpg

583902qx4.jpg

583904mg5.jpg

Ik vind deze erg mooi! :)

Furious Jay zei:

Wat ik niet snap aan de 4wd buggies is, waarom zit er zo'n lange schock body aan de voorkant en zo'n korte veer? Als de voorste draagarm nu helemaal naar beneden gaat tijdens een sprong ofzo hangt dan de veer niet helemaal vrij???

een kortere veer is progressiever

en ik denk dat 't Imperial zal zijn aangezien al de B4 en de BJ4 imperial zijn. Een metrische wagen zou (commercieel) dom zijn.

Naar mijn weten wordt een veer pas progressief als de windingen in de veer zelf verschillen van tussenruimte. Als een veer progressief is dan zal hij bij inveren eerst soepel inveren en dan gaandeweg steeds stugger... Dat is een progressieve veer... Als je een veer korter maakt op een demper geeft dat dus geen progressieve werking lijkt me... Kan je dat wat je zegt ook nader toelichten Cooper?

En met Imperial bedoel je denk ik dat er schroeven in inch maten gebruikt worden???

Nog even over de veren... Hieronder eerst een rechte veer en dan een progressieve veer...

Rechte veer:

straight.jpg

Progressieve veer:

003_01.jpg

Het is hier allemaal wat offtopic maar ik zal je toch even snel toelichten.

Imperial is inderdaad inch (Imperial-inch / Metric-meter)

Een veer wordt straffer naarmate je ze verder indrukt, dat weet je.
Welnu, laten we er eerst vanuit gaan dat je een shock hebt met over de ganse lengte een veer, dan gaat de shock bij 50% indrukking de veer ook ongeveer 50% ingedrukt worden.
Als je nu een korte veer hebt die ongeveer de helft van de shocklengte heeft dan gaat deze veer bijna vééééél meer ingedrukt worden bij diezelfde 50% indrukking van hierboven.
De veer gaat sneller 'straffer' worden bij dezelfde indrukking.

Iets wat er bij aansluit is. Als je een gewone veer neemt en je kort die in, je knipt er enkele windingen af, dan wordt deze ook harder.

cooper zei:
Het is hier allemaal wat offtopic maar ik zal je toch even snel toelichten.

Imperial is inderdaad inch (Imperial-inch / Metric-meter)

Een veer wordt straffer naarmate je ze verder indrukt, dat weet je.
Welnu, laten we er eerst vanuit gaan dat je een shock hebt met over de ganse lengte een veer, dan gaat de shock bij 50% indrukking de veer ook ongeveer 50% ingedrukt worden.
Als je nu een korte veer hebt die ongeveer de helft van de shocklengte heeft dan gaat deze veer bijna vééééél meer ingedrukt worden bij diezelfde 50% indrukking van hierboven.
De veer gaat sneller 'straffer' worden bij dezelfde indrukking.

Iets wat er bij aansluit is. Als je een gewone veer neemt en je kort die in, je knipt er enkele windingen af, dan wordt deze ook harder.

Sorry Cooper maar dit is complete onzin :cry:

Zoek even op wikipedia naar de veerconstante 8O :D dan zal het duidelijk worden.

Laten we weer terug gaan naar de nieuwtjes.

Volgens mij is "rock crawling" niet zo hot in nederland of europa maar hier is een nieuw rock crawling chassis (almost RTR) van Axial racing voor "slechts" 250U$.
(Tamiya txt-1 = 370 U$).
Speciaal gebouwd voor crawling dus geen ombouw nodig wat vaak een kostbare zaak is.
Er is maar 1 motor nodig, dus dat scheelt weer gewicht en bovendien is er geen 'speciale' truckregelaar nodig.

http://www.axialracing.com/ftp/Press-Releases/04-07/AX10.htm

ax10scorpion1.jpg

Volgens mij ook niet inderdaad. Het was hier ook nog niet eerder gemeld bij mijn weten. Als het voor jou oud nieuws is; prima. Maar reageer dan niet met 'oud...'

Naar het schijnt hebben ze de TA05MS al op voorraad in RC shoproal.
Er staat nog wel geen prijs bij??

Hier nog enkele foto's:

my.php
[/URL][/img]

Bij Roal kost de TA05MS € 399,- en ze hebben hem wel degelijk staan op voorraad. ook de IFS modellen hebben ze staan.

De S400 staat op de site van Viol. Even gevraagd wat ie ging kosten:

Viol zei:
Hallo Jaap, die UVP ist 419,00€. Unser Einführungsangebot bei Vorbestellung ist 389,00€ Mit freundlichen Grüßen
Oliver

Nu nog uitvogelen wat je daarvoor dan krijgt. Het antwoord van Viol:

Viol zei:
-hub in 2°,4° und 6°, Stabi für vorne und hinten, Aludämpfer, Alu Radträger hinten und Spool.

Zitten dus 2, 4 en 6 graden C-hubs bij, stabi's voor voor en achter, alu dempers, alu uprights achter en een spool. Helaas geen oneway dus, maar klinkt verder best compleet.

Back