Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ook wel grappig om te zien dat er totaal géén draden ergens aangesloten zitten, zelfs de servokabel is afgeknipt... Jaja, draadloos mijn kont... 1 april komt eraan en daar hou ik het op...
JK.
Zonne-energie is wel draadloos, dat dan weer wel.Ik vrees alleen dat een gemiddelde stroom van 50 Ampere niet mogelijk is bij een dergelijke Wireless power, misschien wel interessant voor ald die figuren die hier langs komen die een wedstrijdje moeten winnen met zonnepanelen en zo een beetje vals kunnen spelen.
Als je uit gaat van radiogolven, en zeker op 2,4GHz, dan zal het vermogen hooguit 100mW zijn (en dat mag zelfs al niet in Europa). Dus als je 7,2 Volt wilt hebben, hou je maar liefst een kleine 14 milli-Ampère over. Gaat toch lastig worden met een 12 Turns.ehm hoe kom je er bij dat er Ampères worden gestraald?
Als ik de link volg en ik kijk naar de werking dan werkt het voornamelijk op radiogolven die in het apperaartje weer omgezet worden.
Radiogolven zorgen er niet voor dat je sleutels en zo raar gaan doen.
Precies, met een wisselend veld krijg je hetzelfde als met een transformator. Enige verschil is dat deze manier nog minder efficient is door het ontbreken van een gesloten kern. Voor die kleine huishoudelijke apparaatjes die dagen achtereen op de lader staan, zal het niet veel uitmaken. Bij de PowerBook merk je al dat de lader goed geplaatst moet zijn anders ga je extra veel warmte produceren en gaat het laden langzamer.Ze hebben het daar over opladen van een batterij, wat dus echt niet snelladen zal zijn, dus echt veel vermogen kan je niet leveren op deze manier.
Ook hebben ze het over een afstand van maximaal 1 meter tussen de apparaten......