Nieuwtjes

Dat lijkt mij ook een link auto.
Hoewel foto niet echt duidelijk is.

Maar de auto die op z'n kant staat heeft geen T-bar ;)

Had ook al gehoord dat ze met een Link auto komen net als serpent trouwens of was het Corally?
 
Wat me opvalt dat nog niemand begonnen is over een nieuwe BL regelaar die nogal wat opschudding tijdens de ICC Vegas heeft veroorzaakt.

De regelaar werd gebruikt door team CRC.
Vooral in de 13,5 en 17,5 was deze regelaar niet te verslaan en het was geen Tekin!

Volgens getuigen was het vermogen onderuit en de topsnelheid opvallend hoger als elke andere regelaar.

Het zou om een zweeds fabrikaat gaan.

Word dit DE nieuwe BL regelaar om te hebben of komt Tekin met een antwoord?
 
Waarom vergelijk je die nieuwe regelaar specifiek met de Tekin-regelaars, Michael?
'k Bedoel, veel mensen zien de LRP-regelaars als absolute top en vergelijken alles daar mee ...

Ben zelf een tevreden Tekin-gebruiker trouwens.
 
Wat me opvalt dat nog niemand begonnen is over een nieuwe BL regelaar die nogal wat opschudding tijdens de ICC Vegas heeft veroorzaakt.

De regelaar werd gebruikt door team CRC.
Vooral in de 13,5 en 17,5 was deze regelaar niet te verslaan en het was geen Tekin!

Interessante discussie met helaas ook een zooi blindgangers die niet nadenken dat dergelijke ontwikkelingen de betaalbaarheid van de hooby/sport niet ten goede komt.

Prototype ESC's - ROAR, Legal, Fair, Sportsmanship, Opinions? - R/C Tech Forums
 
Waarom vergelijk je die nieuwe regelaar specifiek met de Tekin-regelaars, Michael?
'k Bedoel, veel mensen zien de LRP-regelaars als absolute top en vergelijken alles daar mee ...

Ben zelf een tevreden Tekin-gebruiker trouwens.

Ludo

De Tekin regelaar is op dit moment de "niet te kloppen" regelaar zo schijnt het. Vandaar dat Michael de vergelijking op die manier neer zet.

Groet Robert
 
Lachen die discussie op RCTech... Wel eens nagedacht over hoe je dit wil controleren? Want zelfs als je een regelaar uitleest hoeft het nog steeds niet dat te zijn wat je leest ;)
 
Gisteren was het niet bij te houden, voor iedere pagina die ik las zag ik er weer 2 bij komen...

Maar ja, ze hebben toch weer wat (legaals?) gevonden en komt er spoedig de hype dat iedereen deze moet kopen niet wetend als ze ook dezelfde electronica en software krijgen als wat er daar gebruikt is.
 
zonder vooruitgang zaten we nu nog met 1200 nicad cellen te rijden en een mechanische regelaar. Is niet meer dan normaal dat bedrijven nieuwe dingen op de markt brengen om hun concurentie positie te verstevigen of als buitenstaander juist een positie te nemen in een bestaande markt.

En inderdaad wij hollen er achter aan om maar de snelste esc te hebben. Ik blijf bij mijn tekin, een update zullen ze al wel mee bezig zijn om een volwaardige dynamic timing te geven ipv een drie traps. ( hoop ik iig)

Tja en van die amerikanen met hun theorien :rolleyes:.

Van heel die advanced electronics en iemand die al 20 jaar esc maakt ( zoals crc beweert) heb ik nog nooit van gehoord en heb ik ook niets van kunnen vinden op het internet (behalve 1000 bedrijven die zo heten maar niets doen op het gebied van RC)

We zullen het wel zien in october of november.
 
@Nismo: tuurlijk is vooruitgang leuk

mijn post was ook omdat er nu geklaagd wordt over de regelaars terwijl daar al bij de overstap naar brushless voor gewaarschuwd werd. Toen werden alleen de voordelen gezien. Nu de mensen zelf de nadelen gaan zien is het niet eerlijk.......

@ 2WD

Advance is een Zweeds bedrijf dat idd al een tijdje regelaars maakt. Dit is meer een gevalletje van onbekend en onbemind maar dat wil niet zeggen dat de producten van dat bedrijf slecht zijn ;)
 
Gisteren was het niet bij te houden, voor iedere pagina die ik las zag ik er weer 2 bij komen...

Maar ja, ze hebben toch weer wat (legaals?) gevonden en komt er spoedig de hype dat iedereen deze moet kopen niet wetend als ze ook dezelfde electronica en software krijgen als wat er daar gebruikt is.

Dat is altijd zo geweest.
Die hypes blijven.
Ze vergeten alleen 1 ding, de rijder is nog altijd het meeste verschil.
Kijk naar Rob Jansen op het NK. Hij rijd met een LRP TC nog alle stock regelaars er uit.
Dus de regelaar hoeft niet goed te zijn maar de rijder kan al voor een hype zorgen door alleen maar goed te rijden.

Vooruitgang = leuk ... toch?

Zekers leuk. Ik hou er van. Denk omdat ik altijd voor vooruitgang ben.

zonder vooruitgang zaten we nu nog met 1200 nicad cellen te rijden en een mechanische regelaar. Is niet meer dan normaal dat bedrijven nieuwe dingen op de markt brengen om hun concurentie positie te verstevigen of als buitenstaander juist een positie te nemen in een bestaande markt.

En inderdaad wij hollen er achter aan om maar de snelste esc te hebben. Ik blijf bij mijn tekin, een update zullen ze al wel mee bezig zijn om een volwaardige dynamic timing te geven ipv een drie traps. ( hoop ik iig)

Tja en van die amerikanen met hun theorien :rolleyes:.

Van heel die advanced electronics en iemand die al 20 jaar esc maakt ( zoals crc beweert) heb ik nog nooit van gehoord en heb ik ook niets van kunnen vinden op het internet (behalve 1000 bedrijven die zo heten maar niets doen op het gebied van RC)

We zullen het wel zien in october of november.

Goed nieuws Alexander. Ik heb met Randy Pike een mailwisseling gehad en ze zijn bezig met nieuwe software.
kompleet nieuwe software. Deze zou nog beter zijn dan de V200.
Randy houd me op de hoogte dus als ik meer weet hoor je het.


En Robbert je hebt helemaal gelijk ;)
Maar ik weet nu al dat de concurentie weer hard aan de slag moet met hun regelaars.
Er is weer wat nieuws en ik hoop dat het snel komt.
Kan ik mijn regelaar weer updaten.

Frans, het is juist mooi al die vooruitgang maar als je zelf bij het NK kunt zien bepaald de rijder hoe hard je er mee gaat.
 
Wat me opvalt dat nog niemand begonnen is over een nieuwe BL regelaar die nogal wat opschudding tijdens de ICC Vegas heeft veroorzaakt.

De regelaar werd gebruikt door team CRC.
Vooral in de 13,5 en 17,5 was deze regelaar niet te verslaan en het was geen Tekin!

Volgens getuigen was het vermogen onderuit en de topsnelheid opvallend hoger als elke andere regelaar.

Het zou om een zweeds fabrikaat gaan.

Word dit DE nieuwe BL regelaar om te hebben of komt Tekin met een antwoord?

Tekin is al bezig met een andwoord. Ze zijn nu totaal nieuwe software schrijven die vrijwel het zelfde doet alleen met een eigen invulling. Ze zijn achter het zelfde gekomen als de regelaar die op de iic gebruikt werd.

Maar de maker van de Ko/orion regelaars zit ook niet stil.
Maar er zijn op het moment een hoop regelaars die hun software aan het updaten zijn.
 
Sommigen hangen liever in het verleden, liever kuilen dan drempels he.

Het begrip stock betekend bij toch iets anders dan wat de meeste erover denken. Vroeger had je een motor voor 35 euro en maakte de regelaar niet veel verschil maar daartegen de accu wel. In de stock van toen voldeed een M'tronics regelaar van 70 euro om goed mee te kunnen komen.

Vandaag de dag kost de motor 60 euro wat nog te overzien is maar een regelaar van 200+ euro welke binnen een half jaar verouderd is omdat nu de regelaar (naast nog steeds ook de accu) bepalend is in de prestaties en continu doorontwikkeld wordt. Heb je een goede regelaar moet je er nog een laptop naast zetten en een wizzkid zijn om de regelaar goed in te regelen. Het begrip stock is hier ver te zoeken en speelt geld en materiaal een hele grote rol tov. de rijderskunsten waar stock meer op gebaseerd moet zijn.
En laat ik het nog maar niet hebben over de kwaliteit en de zeldzaamheid van een beetje sub-C cel....

Stock kan weer echt stock worden als er ook een stockregelaar wordt gebruikt en dan wel 1 die van de plank komt zonder enige programmerfuncties en voor diegene die willen frauderen ook het liefst verzegeld en gemerkt.

Maar voor mij in competitieverband geen 1:10 electro meer, eens koop ik wel een Mamba 7700 set met een 8000 mAh en ga lekker voor de lol er mee knallen.....
 
Het begrip stock betekend bij toch iets anders dan wat de meeste erover denken. Vroeger had je een motor voor 35 euro en maakte de regelaar niet veel verschil maar daartegen de accu wel. In de stock van toen voldeed een M'tronics regelaar van 70 euro om goed mee te kunnen komen.

Vandaag de dag kost de motor 60 euro wat nog te overzien is maar een regelaar van 200+ euro welke binnen een half jaar verouderd is omdat nu de regelaar (naast nog steeds ook de accu) bepalend is in de prestaties en continu doorontwikkeld wordt. Heb je een goede regelaar moet je er nog een laptop naast zetten en een wizzkid zijn om de regelaar goed in te regelen. Het begrip stock is hier ver te zoeken en speelt geld en materiaal een hele grote rol tov. de rijderskunsten waar stock meer op gebaseerd moet zijn.
En laat ik het nog maar niet hebben over de kwaliteit en de zeldzaamheid van een beetje sub-C cel....

Stock kan weer echt stock worden als er ook een stockregelaar wordt gebruikt en dan wel 1 die van de plank komt zonder enige programmerfuncties en voor diegene die willen frauderen ook het liefst verzegeld en gemerkt.

Maar voor mij in competitieverband geen 1:10 electro meer, eens koop ik wel een Mamba 7700 set met een 8000 mAh en ga lekker voor de lol er mee knallen.....

Uhm regelaar 150 euro en motor bijna 100 euro. ;)
De brushless regelaars waren nog duurder maar zijn goed koper geworden. Tot aan het begin van de Brushless tijd koste een goede brushed regelaar ook over de 200 euro.

Maar hoe duur zijn die nitro motoren Roelof?
Denk dat dit dan nog kinderspel is en dan heb ik het nog niet over de 1:5 klasse.
 
offtopicu.jpg


Mannen! Interessante discussie, maar het gaat hier over nieuwtjes. Laten we in DIT gedeelte geen discussie houden zoals voirg jaar.

Dus graag ontopic houden!
 
Maar hoe duur zijn die nitro motoren Roelof?
Denk dat dit dan nog kinderspel is en dan heb ik het nog niet over de 1:5 klasse.

OK, mijn laatste afwijkende opmerking in dit draadje....
De Nitromotor van vandaag de dag is niet veel anders dan vroeger en kunnen de topmotoren van vroeger vandaag de dag nog prima meekomen wat bij electro juist niet het geval is. Wij vervangen motoren als ze versleten of kapot zijn. Bij de electro moet je gewoon nieuwe technologiën kopen om bij te blijven en helaas gaan die ontwikkelingen voor een gewone sterveling maar ook de producten zelf te snel.

Maar Emiel, met de 1:18 cup bij de Baanbrekers kom je niet eens bij mij in de buurt en daar wordt echt volgens stock gereden (op de band na). Dus ja, ik kan mij voorstellen dat je graag voorop wilt lopen met nieuwe technologiën om je belabberde rijderskunsten te verbergen :rolleyes::mrgreen:

OK, nu door naar de nieuwtjes.
 
@Nismo: tuurlijk is vooruitgang leuk

mijn post was ook omdat er nu geklaagd wordt over de regelaars terwijl daar al bij de overstap naar brushless voor gewaarschuwd werd. Toen werden alleen de voordelen gezien. Nu de mensen zelf de nadelen gaan zien is het niet eerlijk.......

@ 2WD

Advance is een Zweeds bedrijf dat idd al een tijdje regelaars maakt. Dit is meer een gevalletje van onbekend en onbemind maar dat wil niet zeggen dat de producten van dat bedrijf slecht zijn ;)

ah ok er is helemaal niets op het internet te vinden over dat bedrijf dus vandaar dat ik het aangaf niet dat de producten slecht zouden zijn want dat de producten niet slecht zijn hebben we gezien!! haha. Chapeau voor de makers!

Maar goed idd ontopic
 
Laatst bewerkt:
Back
Top