Nieuwtjes

Ik zie er vijf. De twee links aan de zijkant, de twee zijdempers en de demper in de lengterichting. Wel raar verwoord, beter zou zijn om te spreken van twee links en drie dempers.

Vandaar dat ik aangeef dat ik er maar 2 zie. Een schokbreker of dampertubes is geen link anders heeft een t-bar auto met dampertubes ook drie links. Lijkt me niet zo logisch :confused:. Dan kun je de centrale kogel verbinding ook een link noemen en dan heeft die er 6 :rolleyes:

Maar goed, on topic maar weer

Laatst bewerkt:
De Schumacher Cougar SV:

The new mid-motor 2WD Cougar SV will come with the new PTFE coated 13mm 'big bore' dampers which have been tested on the CAT SX over recent months. The car can use stick or saddle-type lipo batteries. A 'reversed' motor position and multi-gear gearbox help put the power down.

We're also told the car features industry standard wheel fitment - though the front wheel fitment isn't clear yet.

The car also features what Schumacher are calling a 'constant radius steering system'.

The bodyshell looks like a throwback to the older cougars but features a built-in gear cover for the new mid-motor layout. A huge rear wing is nice change from the weedy CAT SX one and an undertray helps seal things up from the elements.

sv01x.jpg

sv02.jpg

bron: oOple

heb hem in november al in mijn handen gehad .
en op robinhood raceway al zien rodgaan .
hij ziet er goed uit en zag er deftig handelbaar uit ook dus voor mij is dit de volgende aankoop.

Allé Bart : ne Schumacher ? Was Team Xtreme niet met een 2wd bezig ?

Mijne Cougar SV is trouwens al "besteld", maar ze hebben mij al laten weten dat maart waarschijnlijk niet gehaald wordt.
Belangrijkste is dat ik hem tegen de GP heb. Nu kan ik ook mijne "CAT 2wd" conversion terug gaan ombouwen tot een 4wd voor het seizoen 2010 (die is immers nog zo goed als nieuw).

Belangrijkste voor mij is dat die Big Bore shocks er snel komen voor de CAT.

Effe een tip.... toyzone in haarlem geeft op alle Tamiya auto en onderdelen korting tot 50% net 2 Fiat 500 kapjes gekocht voor 20 euro per stuk....... normaal 39.99. op auto geeft hij 25% en onderdelen 50%. Hij doet dit tot zaterdag as..... dus sla je slag..

Effe een tip.... toyzone in haarlem geeft op alle Tamiya auto en onderdelen korting tot 50% net 2 Fiat 500 kapjes gekocht voor 20 euro per stuk....... normaal 39.99. op auto geeft hij 25% en onderdelen 50%. Hij doet dit tot zaterdag as..... dus sla je slag..

thanx, ik ben morgen toch in haarlem.
kan ik gelijk even kijken of ze bodyposts hebben voor mijn tamiya

Allé Bart : ne Schumacher ? Was Team Xtreme niet met een 2wd bezig ?

maakt niet uit de mijne is ook al besteld .
en nee voor volgend jaar geen extreme meer .
maar eens iets anders mag ook he .
in elk geval dient de 2wd enkel voor grote koersen .
dus in mijn geval voor enkele keren per jaar ,de 4wd blijft de hoofd zaak .

Voor de 2wd liefhebbers wellicht, al moet ik het succes nog bezien....Serpent komt met de S100. De World GT wagen op basis van de S120.

SerpentS100-1-400x281.jpg

SerpentS100-2-400x302.jpg

SerpentS100-3-400x182.jpg

"Serpent have announced that they will release the S100, the company’s new World GT chassis, at the toy fair in Nuremburg this week. Releasing a number of photos of the new car, this Link type 1/10 scale pan-car uses the basis of the S120 and S120 Link car and shares a number of components with those cars. Planner for a release at the end of March, it uses the same front end as the S120, has an adjustable wheelbase, which combined with the link-system and lateral shock offers a great racing chassis for this growing class."

Bron: RedRC

nu maar hopen dat ze het chasssis zo hebben ontworpen dat er ook op een normale manier een 2s lipo in kan. (persoonlijk zie ik op de plaatjes niet de mogelijkheid om een 2s lipo te plaatsen)

Laatst bewerkt:
Is ook niet zo. De fabrikanten zijn alleen nog maar gëobsedeerd door dat WGT. Ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog één fabrikant met een volwaardige Pro10 bij komt. Corally is de enige die nog een Pro10 als kit levert. Jammer want zo zal de klasse steeds moeilijker worden om in stand te houden en wordt het straks echt een "zelfbouw-klasse". Mensen die dit niet kunnen of willen zullen dus nooit Pro10 op pakken.

klopt maar als er eenvoudig een 2s lipo in past kun je nog steeds mee doen in andere klassen dan de WGT ook al is die 200mm. In duitsland en litauen bijvoorbeeld rijden ze ook 200mm met 2s lipo buiten en binnen.

Sommige fabrikanten zien wel in dat als je wat meer mogelijkheden bied om verschillende type accu's erin te doen dat je verkoop cijfers in ieder geval wel zullen stijgen omdat het gewoon voor meerdere klassen ingezet kan worden.

Nu is het inderdaad alleen maar voor de WGT geschikt en wie rijd dat nu hier in europa afgezien van wellicht engeland?

ps: niet tegen jouw bedoeld joost maar meer een klacht tegen de fabrikanten ;)

Ja inderdaad, X-ray zou ook nog met een 6cell/2s lipo chassis komen voor de X10 maar die heb ik ook nog niet gezien...

WGT is zoals je al zegt meer iets voor de VS en engeland... Europeanen zijn in mijn mening toch iets meer van de snelheid...

nou, over de x-ray X10 laat ik me verder niet uit.

Maar ik snap dat echt niet, als ze die links nou iets meer naar buiten hadden gebracht dan had je er een 2s saddlepack in kunnen doen zonder problemen. Zoveel meer carbon had het niet uitgemaakt en met wat wijdere links kan de pod nog beter roteren ook. Maar nee ze houden die links dichter bij elkaar zodat je geen saddlepack lipo kunt gebruiken en alleen kunt rijden op 4 cellen en (waarschijnlijk) 1s lipo. Met de wijdere links hadden er nog steeds 4 cellen en 1s lipo gebruikt kunnen worden en voor degene in europa zou er gewoon 2s lipo erin kunnen passen wat waarschijnlijk resulteerd in meer verkoop vanwege het in meerdere klassen in kunnen zetten van deze auto :confused:

Maar goed, genoeg frustraties.... on topic maar weer.

Misschien moet je je eens bedenken dat de auto ook niet voor 2S lipo bedoeld is maar voor 1S.

Nieuwtjes zijn er te zien op de site van Red RC, zoals een nieuwe TOP frontwheeldrive en een nieuwe 1:12 body van Black Art

18746_1361211474817_1367480565_31038652_7697864_n.jpg

Alexander, laat het gaan joh... De kans dat er een europese fabrikant buiten Corally nog met een volwaardige Pro10 komt is toch nihil. Ze mikken kennelijk liever op de amerikaanse markt dan de europese...

Back