Nieuwtjes

beetje iritant
is er weer iets gepost in topic nieuwtjes
word er weer geluld over die mega k.t t2r
komt er nog iemand met een nieuwtje waar dit topic voor bedoeld is
of wat.
wie de t2r wel intresant vindt maak eve een t2r topic
 
:?: Iemand een idee wat de Tamiya TB evo V moet gaan kosten?

Alwin.
 
Is niet hoog voor zendingen vanuit Hong Kong. Vrij normaal als het om complete chassis gaat.

349 + 25 / 1.24= net iets meer als 300 EUR.

Valt toch nog mee? ( moet de Douane even niet moeilijk doen natuurlijk)

Alwin.
 
voor een hele kit is het wel te doen inderdaad, maar iets anders kan je beter niet bestellen. denk aan een acuupakket of een motor. dan wordt het weer een duur grapje...maar voor de rest, inderdaad, als de douane niet jou er tussen uit pikt, dan is het ok voor kits.
voor de rest mogen we weer on-topic hoor, voordat iemand boos wordt :P
 
Moeten ze niet doen, boos worden. Is het veel te warm voor.

Zijn er nu eigenlijk nog wel veel nieuwe dingen op komst? Is daar een regelmaat in te vinden, van nieuwe product release door fabrikanten? We zitten nu net na de eerste helft van het seizoen.

Alwin.
 
Tja, Dit is het lijstje dan:

- Nieuwe wagen van Hot-Bodies; De Hazard
- Spintec Batman V2, gaat 79 euro kosten.
- Kopropo Esprit 3 zender
- Nieuwe achtervleugel van Pro-line voor Tourenwagens
- Accu's van Hara Racing Products
- Waarschijnelijk een nieuwe Corally 1/12 wagen
- Nieuwe Hara Racing Products 1/12 wagen (waarschijnelijk een conversie kit)
- Sanwa M11 limited edition (ik weet niet of al hij al te koop is)
- Nieuwe Orion/Peak V2 motor met het nieuwe endbell (Oscar Jansen Edition)
- Nieuwe onderdelen op de RDX, dus misschien een update van de wagen

Vergeet ik iets?
Vic
 
Niet verkeerd... we wachten maar af wat de prijs gaat worden. :wink:
 
Of net als de oude T1r rond de 250 euro gaat kosten........

Dat er zo'n prijs verschil kan ontstaan als er in de tekst staat.

- Carbon upperdeck
- Carbon bodemplaat
- Carbon shocktowers
- Carbon layshaft brace
- Multi diff voor en kogeldiff met alu outputs in T2. In de T2r een plastic kogeldiff voor en achter?

Zijn volgens mij niet super veel verschillen of wel? Is die T2 dan zo duur of wordt die T2r zo goedkoop? Maar denk dat men gewoon moet afwachten tot ie daadwerkelijk uit gaat komen en dan kijken wat ie gaat kosten.

Wanneer ik de tekst goed bekijk, dan denk ik dat het geen carbon chassis is. Er staat namelijk FRP , of wel Fibreglass Reinforced Plastic.

Dat verklaart redelijk de prijs.

(spec sheet http://www.rcinfos.com/2006/2006_07_19_xray_t2r_pictures.php)

Alwin.
 
Alle Carbon delen van de T2 zijn op de T2r idd van dat FRP. Er zit nu geen multidiff bij maar voor en achter een plastic diff en wat alu delen zijn vervangen voor plastic delen.

Voor de rest is ie aardig het zelfde volgens mij als de T2 met de zelfde soort afstel mogelijkheden.

Plus dat de geschatte prijs van de T2r op 199 euro zit en niet op de verwachte 199 dollar. Op de site van RC411.com staat het in het kopje fout volgens mij. Want op steeds meer sites staat in de tekst dat het 199 euro gaat worden.

Btw info en HQ foto's staan nu ook gewoon op de XRay site.
 
FRP is een aantal laagjes glasvezel in epoxyhars.
GRP is een aantal laagjes koolstofvezel (graphite/carbon) in epoxyhars.
Fiber/Graphite Reinforced Plastic (vezel versterkt kunststof).

In de gebruikte platen is de verhouding vezel/epoxy ongeveer 60/40%.

Glas is 45% zwaarder dan koolstof.
De treksterkte is vrijwel gelijk.
Het belangrijkste verschil zit in de elasticiteitsmodulus, ofwel de stijfheid, waarbij koolstof 3x zo stijf is.
Overigens is de koolstofweefsel een factor 5-10 keer zo duur als glasvezel.

Voor de T2 is het grotere gewicht niet zo belangrijk, ook de T2R zal onder het minimum zitten, maar het chassis zal wel een stuk minder stijf zijn, tenzij Xray natuurlijk een dikker chassis op de T2R heeft gestopt.

De verwachtte verkoopprijs van €200 vind ik gezien de specificaties heel erg scherp. Trek hier de BTW, winkelier, distributie, winst vanaf en je vraagt je af hoe ze het daarvoor voor kunnen maken.
 
Back
Top