Nieuwtjes

Ik vind het juist een voordeel.

Laten we als voorbeeld de Orion Advantage nemen. Deze lader kan door de software niet meer dan 5400mah laden. Ik denk dat over een niet al te lange tijd accu's meer dan 5400mah gaan accepteren tijdens het laden, aangezien sommige IB4200's al over de 5000mah gaan. Als je dan je accu in een keer vol wilt hebben moet je een nieuwe lader kopen.

Daarnaast heeft Orion kort nadat de advantage uit kwam de carbon versie uitgebracht. Deze lader kan wel lipo laden, dat is niks anders dan een kleine software update. Alleen als je het ook wilde hebben moest je wel alleen "even" een nieuwe lader kopen. Daarom heb ik liever een lader waarvan ik de software kan updaten :wink:

Foutloze software bestaat ook niet, maar het kan wel steeds verbeterd worden.

IB cellen die meer dan 5000 oppikken snap ik niet.... hoe kan dat? is dat iets wat de spintec aangeeft? of de orion lader? dat zou mij eerder zegen dat:
- de cellen niet afslaan en veel te lang doorgaan en dus lekker warm zouden worden, en de lader 'denkt' dat er zoveel ingaat
- IB heeft een typefout gemaakt in het nummer 4200, had wat anders moeten staan. verwacht ik niet ;)
- de lader niet helemaal goed is.

ik heb zelf af en toe dat er 4400 ofzo ingaat... tja.. maar zo'n groot verschil lijkt me toch niet correct.

(voordat iemand zich aangesproken zou voelen, niet doen, is gewoon hardop denken van mij)

punt is dat die 5000 mah het opgenomen vermogen van de lader is om de accu vol te krijgen ... waarschijnlijk heb je gewoon een accu met een hoge interne weerstand en dus veel verliezen tijdens het laden .... nix om trots op te zijn dus ..

FASTER->you zei:
punt is dat die 5000 mah het opgenomen vermogen van de lader is om de accu vol te krijgen ... waarschijnlijk heb je gewoon een accu met een hoge interne weerstand en dus veel verliezen tijdens het laden .... nix om trots op te zijn dus ..

Ow dus dan heb ik blijkbaar accu's met hoge weerstanden, want er gaat meestal toch wel 5100-5300mAh in m'n goede accu's :D

Wel benieuwd wat accu's met een lage weestand dan doen :roll:

Rob.

Het zit hem ook in de "teller" die de lader gebruikt: mijn packs laden op de Robitronic Overloader 'slechts' 4200, op een Spintec gaan dezelfde packs ( met dezelfde ontlaad-methode) over de 4900.

Het is dus niet te vergelijken.

Frans Heinsbroek zei:
Het zit hem ook in de "teller" die de lader gebruikt: mijn packs laden op de Robitronic Overloader 'slechts' 4200, op een Spintec gaan dezelfde packs ( met dezelfde ontlaad-methode) over de 4900.

Het is dus niet te vergelijken.
bij een novak is het omgekeerd, je hebt 3700 packs en ze laden tot 1200 :roll: , ik lieg niet

Oscar zei:

ja wanneer is deze leverbaar????????.. me pc snapt de japanse tekens neit.. ik al helemaal neit daar niet van :) ... maar zag er wat over via rc-junkies... lijkt me echt collectors item eigenlijk maar zeker de moeite waard om op de baan te proberen (hoewel ik geen porsche fan ben trouwens...;-))

Tags verwijderd door Jaap; alleen foto's quoten als het echt nodig is.

Vassago zei:
TT-01 rcdriver zei:
bij een novak is het omgekeerd, je hebt 3700 packs en ze laden tot 1200 :roll: , ik lieg niet

Dan doe je toch wat verkeerd. de Nederlands Kampioen stock gebruikt ook een Novak :roll:
zijn probleem is dat zn lader elke x uitvalt..

ik had het zelfde probleem met die oude millennium lader

maar het is niet zo dat ze dan vol zitte ofzo hoor.. als je m dan nog een x aan zet gaat er weer 1200 ofzo in..

freekthefreak zei:
Vassago zei:
TT-01 rcdriver zei:

Dan doe je toch wat verkeerd. de Nederlands Kampioen stock gebruikt ook een Novak :roll:
zijn probleem is dat zn lader elke x uitvalt..

ik had het zelfde probleem met die oude millennium lader

maar het is niet zo dat ze dan vol zitte ofzo hoor.. als je m dan nog een x aan zet gaat er weer 1200 ofzo in..
:offtopic:
de lader peakt te snel. als ik het zo goed zeg.

Is dit nu laad/ontlaad draadje twee geworden?? Ik dacht dat dit over nieuwtjes ging.

Misschien kan een van de mods dit wat opschonen???

Jasper

Back