Nieuwtjes

Vind hem meer op een Nitro 200mm lijken dan op die Losi.

Is niet echt een trend. Als je naar die proto van corally kijkt dan zie je pas de trend terug komen die ook bij XRay, Tamiya, hotbodies en nog een aantal andere gebruikt wordt.

Technisch gezien zou het ook sneller moeten zijn. Al het gewicht is zoveel als mogelijk geconcentreerd in het midden van de auto.
Ik denk enkelt wel dat de aandrijflijn een stuk minder soepel is...

Eindelijk een 1/12 met metrische schroeven?

_auto_5093129.jpg

Aan de 1300 cellen te zien, zou het meer op een 1:18 lijken, denk ik zo. Maar het concept ziet er uit als een 1:12. Ben benieuwd

Groet Robert

1:18 lijkt mij mogelijk, 3 van die cellen in 1 rij passen net tussen de wielen.

vijf zei:
Eindelijk een 1/12 met metrische schroeven?

_auto_5093129.jpg

Lijkt mij gewoon dat er vier cellen in liggen hoor, en een metrische 1/12??? Corally heeft toch ook metrische boutjes en moertjes??? Of gaat het hier om een touring car in 1/12?

thibaut zei:
Ik achtte het niet meer mogelijk maar Tamiya heeft zichzelf weer overtroffen jawel, met de lelijkste body ooit! 8O
http://www.bb-hardware.com/modules/news/article.php?storyid=1211

De nieuwe Tamiya Keen Hawk.

Mvg

Ik vind die bandjes wel wat hebben... :mrgreen:

Zijn ook dezelfde banden... Is alleen een andere body, da's Tamiya eigen... Eén chassis en ug bodies... Onderstel is identiek aan de Dark Impact... Zijn trouwens leuke hop-up's voor te krijgen ook, ik zeg... Knal er een CF chassis onder en wat alu onderdelen en goede dempers en de auto heeft erg veel potentie... :mrgreen:

Pompje, Cooling op de Motor, Radiator
coolinghb4.png

Cooling achter in de auto.
item3bwl7.gif

Radiator voor in de auto en de pomp.
item2dei0.gif

Jammer dat het zo duur is, en veel zal wegen, maar het lijkt me super gaaf :mrgreen:

Groet Robert

ROBITRONIC introduce the first real 1/18 electric Pan Car ever. This ultra-lightweight Pan Car-Style Chassis contains a High Performance POWER 300 Motor and is prepared for a 4 Cell-Battery-Pack.

The high efficiency Drivetrain, the ultra low Point of Gravity with a GT-Style-Body with high Downforce, the ingenious Suspension and the Factory-glued Foam-Tires makes this Car into a Rocket on the Track.

SCALPEL 1/18 Features
• High efficiency Drivetrain
• 1.5mm Carbon-ultralight-Chassis
• 4 Cell Layout (2/3 A batteries)
• Ultra-low point of gravity
• Fibre-glass Anti-roll Antenna
• Servo post fits standard micro servo
• Fully adjustable Carbon-Suspension-Arms
• Fully adjustable Friction-Plate Dampening-System
• Adjustable Rear-Shock
• Adjustable Tweak of T-Bar with Set Screws
• CNC-Aluminium Gear-plates