Nieuwtjes

Nu nog normale wielmeenemers zodat je niet alleen maar wielen van de pred zelf kan plaatsen
(of heb ik het mis en kan dat al wel)

douwe zei:
Nu nog normale wielmeenemers zodat je niet alleen maar wielen van de pred zelf kan plaatsen
(of heb ik het mis en kan dat al wel)

waarom is dat slecht?

4wd en 2wd banden zijn verschillend, de wielen zijn niet echt duur koop je toch gewoon ttech wielen?

voorwielen van een Losi of Asso buggy zijn ook verschillend, en de wielen van de ultima RB5 zijn ook nog eens verschillend

ik heb nl al een 501x, en om dan van alles nog eens setjes te gaan kopen ;) uitwisselen tussen wagens is dan makkelijker.

p.s. ik zeg zeker niet dat het slecht is ;) alleen praktischer misschien

Op de Losi XX4, JC BJ4, JC BJ4 WE, Yok MRX-B4, Tamiya 501x en nog wel een paar passen allemaal de zelfde velgen zowel voor als achter. Hoe meer merken de zelfde meenemers gaan gebruiken hoe makkelijker het wordt. Zeker als je van merk wil overstappen.

Bij Onroad gebruiken ze al jaar en dag de zelfde. Mogen ze ook wel is bij de Buggies doen.

Je doet natuurlijk je hele leven met 1 4WD buggy?

De meeste doen hun oude wel is weg en kopen wel is een nieuwe omdat de oude aan vervanging toe is en wel is wat anders willen. Jij hebt zo te lezen genoeg geld om alle velgen/banden die je had weg te gooien (die je in de jaren heb op gespaard) en je koopt weer alle banden/velgen nieuw voor je nieuwe chassis. Ik zie liever dat iedereen de zelfde meenemers gebruiken scheelt toch weer in de kosten als je een nieuwe/ander chassis als vervanging koopt.

Pasqual zei:
Op de Losi XX4, JC BJ4, JC BJ4 WE, Yok MRX-B4, Tamiya 501x en nog wel een paar passen allemaal de zelfde velgen zowel voor als achter. Hoe meer merken de zelfde meenemers gaan gebruiken hoe makkelijker het wordt. Zeker als je van merk wil overstappen.

Bij Onroad gebruiken ze al jaar en dag de zelfde. Mogen ze ook wel is bij de Buggies doen.

Op de Cyclone D4 passen ook dezelfde velgen.

Het lijkt dat er nu voor de 4WD een standaard komt. Alleen Kyosho en TTech doen nog niet mee.

Chris2 zei:
Op de Cyclone D4 passen ook dezelfde velgen.

Het lijkt dat er nu voor de 4WD een standaard komt. Alleen Kyosho en TTech doen nog niet mee.

De Durango (Aero) zag ik gisteravond ook nog dat die het zelfde systeem gebruikt. Nu kijken hoelang het duurt voordat TTech en Kyosho ook die stap gaan maken om de meenemers een standaard te maken. Wordt de keuze nog makkelijker in de toekomst als je van die TTech of Kyosho afwilt en een echte 4WD buggy gaat kopen (501x of BJ4 WE bijvoorbeeld ;))

Ik heb eens nagezocht waarom ttech bij die meenemers blijft.
Wel het heeft 2 redenen, de hoofdreden is dat de wielen op de predator een bepaalde offset nodig hebben en die is anders dan de offset van standaard velgen. De predator geometrie heeft pred velgen nodig en geen andere want dat werkt niet, zelfs al zou je een zeskant erop zetten dan zou de wagen niet rijden zoals het hoort. Ik weet wel dat't mogelijk is met een conversie Yokomo wielen te monteren maar het nut daarvan begrijp ik niet echt, dat is iets voor de Jappen.
Tweede reden is dat dmv dit systeem het wiel echt kaarsrecht op de as staat en een GROOT vlak heeft waarmee het ondersteunt wordt, nu moet ik toegeven dat op al die andere auto's waar het niet zo is het ook wel gaat...
Die hoofdreden in acht genomen vind ik het wel 'normaal' dat ze hun eigen velgen hebben en daarbij dan ook gewoon een eigen systeem. :)

Nu ook Budget Brushless van Team Novak.

http://www.teamnovak.com/products/brushless/ex_motors/index.html

* XBR Sport + EX8.5 Extreme Sport Brushless Motor: 8.5 turns; similar to a 15-17-turn mild-modified brush motor
* XBR Sport + EX10.5 Extreme Sport Brushless Motor: 10.5 turns; similar to a 19-turn brush motor
* XBR Sport + EX13.5 Extreme Sport Brushless Motor: 13.5 turns; similar to a 27-turn stock brush motor

3030_31_32_xbrexsystem_150p.jpg

Prijzen nog geen idee...

ALs iemand prijzen weet van die budget-BL set van novak, laat het me weten he :wink:
Denk zelf zoiets rond die budget van LRP

Iemand die van roddels houdt had zoiets nog wel kunnen voorspellen. Adrien Bertin en Josh Cyrul (beiden Kyosho) rijden met motoren van Orion, wat Kyosho met zijn Sirio-deal niet wilt laten gebeuren, en dus kopen ze Orion. In ieder geval voor mij een verrassend nieuwtje. Ik hoop dat dit de creativiteit e.d. van Orion niet negatief gaat beïnvloeden.

Ik denk dat Orion gewoon zo door blijft gaan maar Kyosho nu exclusief de beste spullen voor hun teamrijders kan gebruiken in allerlei klasses.

De nieuwe electro Buggy, onroad hebben immers motoren en accu's nodig en vooral de snelle CRF motoren voor hun brandstof onroads.

Dan zit je als teamrijder van Kyosho wel goed: auto, accu's, motor, lader, ontlader,... alles krijg je. En je zal misschien de keuze hebben tussen Sirio en de CRF.

Back