Nieuwtjes

Had hem al een tijdje geleden op de MACH gezien IRL... Leuk model, nu is het nog even wachten op de Pro10 die zal volgen... Denk deze week of volgende week...

Joost.

De EFRA gaat de regels voor body's behoorlijk aanscherpen.
Dit om de body's wat meer op het origineel te laten lijken

Tijdens de EFRA meeting in Brussel is er (zoals ik het verslag lees) alleen gesproken over de 1/12 klasse en is er alleen een voorstel ingedient waarover nog niet gestemt is. Vooralsnog is er dus geen aanscherping voor 1/10.

Iemand trouwens een linkje naar de plek waar de EFRA body lijst staat?

Tijdens de EFRA meeting in Brussel is er (zoals ik het verslag lees) alleen gesproken over de 1/12 klasse en is er alleen een voorstel ingedient waarover nog niet gestemt is. Vooralsnog is er dus geen aanscherping voor 1/10.

die aanscherping daar wordt momenteel oa door Protoform ook al aan gewerkt. Is vorig jaar reeds op de AGM besloten voor de 1:10 electro tourwagen. Misschien ook voor de brandstof maar dat weet ik niet zeker.

Dat van de 1:12 klopt: het voorstel was tot in de puntjes uitgewerkt maar aanwezigen die mochten stemmen voor landen die geen 1:12 reden hebben dat voorstel op initiatief van 1 ( kleine) fabrikant weggestemd. De landen waar 1:12 wordt gereden waren voor. Wel democratisch niet goed !

EFRA body list staat op de EFra site ( www.efra.se ) onder homologatie en dan na het aanklikken 1:10 electr track kiezen.

Frans Heinsbroek
Nomac/EFRA

Laatst bewerkt:
En daar is het nieuws dan ook op een andere site: Jilles Groskamp gaat naar Tamiya!

So on the first day of the new year the rumors heard a couple of months ago are finally 100% confirmed.
Jilles Groskamp will together with Marc Rheinard, Viktor Wilck, Hupo Hönigl form a very strong Tamiya Racing Factory Team Europe. The first big race will be the DHI Cup, which will also be the debut of the TRF416 in Europe.
This will take Jilles back to his roots I supoose as from what I can dig out of my memory he was running a TRF414 when his name was first seen on the international scene...
icon_question.gif
I could remember wrong of course.

Bron: http://kentech.blogs.se/

Sterker nog Jilles heeft met verschillende merken en auto's getest, maar is uiteindelijk bij de Tamiya uitgekomen. Naar verhaal was hij sneller met andere auto's dan met zijn Xray en verbeterde hij al records.

Groet Robert

Sterker nog Jilles heeft met verschillende merken en auto's getest, maar is uiteindelijk bij de Tamiya uitgekomen. Naar verhaal was hij sneller met andere auto's dan met zijn Xray en verbeterde hij al records.

Groet Robert
Welke records dan? Een ronderecord op MACH ofzo?
Het was al bekend dat de Hot Bodies en Tamiya('s) erg snel zijn, maar dat zo'n toprijder uit de verschillende merken de Tamiya kiest wil toch wat zeggen, die jongens moeten niet kijken naar verkrijgbaarheid en prijs van onderdelen etc., maar naar prestaties.

Hmm, ik denk dat er voor hun hele andere dingen wegen, ook de contract eisen e.d, maar ook gevoel.

De Records die hij naar verhaal brak waren persoonlijke records, en ronde records waar jij over spreekt :)

Groet Robert

Natuurlijk zal een contract ook tellen en Tamiya kan vanzelfsprekend net als Kyosho en Associated heel wat bieden, maar ik denk niet dat een topper met een slechte auto zou gaan rijden voor een vet contract. Hij heeft met verschillende auto's getest, als dit allemaal onafhankelijk gebeurd is, dan zal hij wellicht voor de kwaliteit van de Tamiya gegaan zijn. Ik kan me voorstellen dat je naast een goed contract ook nog overwinningen wilt hebben, en daarvoor het beste materiaal wilt.

Back