Nieuwtjes

Zou mooi zijn als ze de body er even afhalen ;)

Zekers, volgens het bericht op hun site moeten de foto's van onder de body over een week komen.

Ben benieuwd, ze hebben aardig wat technieken gebruikt uit de Mi3 volgens mij.

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd, ze hebben aardig wat technieken gebruikt uit de Mi3 volgens mij.

Sommige technieken zijn idd van een Mi3 en te zien ook.
De bevestegingen van het diff , de armen , dempers zien er hetzelfde concept uit....
Dat beloofd mooie dingen denk ik.

Groetjes

Nieuwe fantom brushless motoren, en een 1/12de van Fantom/Kawada... Ook een leuk koffertje voor je
1/12de in te steken zo te zien.

2008_rca_news_16marz.jpg

Een apparte auto en indeling.

Zitten wel veel draaiende delen en tandwielen in volgens mij, die toch wel problemen kunnen veroorzaken.

Laatst bewerkt:
nu zie ik bij de laatste foto een fandwiel die ik niet echt kan plaatsen.
je heb een middelste pully een achter pully en dan een tandwiel??

kan iemand mij uitleggen waar die voor is?

Op de as waar ook de slipper zit zal onder dat kleine tandwiel nog een tandwiel zitten. Dit zal denk ik ook de mogelijkheid geven om de interne ratio van de aandrijving te wijzigen.

Toch weer extra tandwielen die kapot kunnen.

nu zie ik bij de laatste foto een fandwiel die ik niet echt kan plaatsen.
je heb een middelste pully een achter pully en dan een tandwiel??

kan iemand mij uitleggen waar die voor is?

Zie dat de as van de spur op een andere positie zit dan de poelies en dus achterop de spur-as weer met een tandwiel de as met de poelies aandrijft.

Amai, wat hebben ze daar van gemaakt. Die aandrijving ziet er heel complex uit. Ik hoef niet na te tellen, maar m'n laatste offroad had minder riemen en tandwielen. (optima mid ).
Het lijkt een serieus hakje-foefje om een Mi3 aandrijving te converteren naar offroad.
Voordeel is wel dat de accu helemaal naar het midden kan. Maar dan hadden ze de riem ook onder het chasis kunnen laten gaan, daar waren ze vroeger ook niet vies van.

TM

Er zit weinig aandrijving van de Mi3 in deze auto. De Mi3 heeft gewoon een veel gebruikte 2 snaren opstelling. Alleen zitten hier en daar wat andere dingen zoals bij de Mi3. De draagarm bevestiging, de diff afstelling, de dikke stevige bulkheads en nog wel wat dingen.

Maar zoals ze het nu gedaan hebben met de aandrijving zullen ze een reden voor gehad hebben. Je ziet een behoorlijke trend in de 4WD offroad om de auto zo small mogelijk te maken. Waarschijnlijk lukte dat niet met een normaal snaar systeem (2 snaren opstelling) en hebben ze voor de huidige opstelling gekozen.

Ik ben wel benieuwd naar de productie versie en de handleiding van deze auto. Want ben benieuwd hoe die verder in elkaar zit.

Afwasmachine :?: :rolleyes: Hmmzzzz ff denken of ik daar nog wat mee kan ..... Motor :rolleyes: ... Neuuhh te groot , log en niet geschikt voor 1 van m'n electro's ....

De rest :rolleyes: ... Ook niet ... :? ...

Hou die afwasmachine maar Cooper ;)

:ontopic:

Het idee is wel goed maar de uitvoering vrij kwetsbaar in mijn bescheiden ogen ......

3 snaren en 4 tandwielen waar dingen mee mis kunnen gaan :?

Back