Nikko Skywatcher: FAQ + ombouwtutorial! 2de filmpje!

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Satoer, 19 okt 2004.

1. Chopperhens

Chopperhens Guest

Ik heb even bij de leverancier gekeken maar daar zie ik alleen de radiokit
    dus ik denk zender + ontvanger en die kost ongeveer € 55,- .
    Als je een losse zender zoekt moet je maar even een pbtje sturen.
    Dan kan ik wel wat regelen .

Gr Hans

2. Gunskes

Gunskes

Lid geworden:
    18 aug 2003
    Aangzien ik veronderstel dat dit het langverwachte micro-sticky-topic is gooi ik mijn vraag hier maar in de groep:

Ik zou dolgraag een hummingbird fp elite kopen, samen met een goeide zender (ff9) zodat ik het ding later naar cp kan upgraden.

Nu is mijn vraag: welke tuning-onderdelen heeft een hummingbird fp elite nodig om menselijk te vliegen ?

Ikzelf heb al verstaan dat een borstelloze configuratie aan te raden is. wie weet er nog wat ?

Alvast bedankt.

3. Joost

Joost

Lid geworden:
    20 aug 2002
    :cry: Gunskes!!!

Lees de titel van dit topic eens..

4. Gunskes

Gunskes

Lid geworden:
    18 aug 2003
    dus dit heeft hier niets mee te maken ?

Ik vond anders dat dit topic verdacht veel leek op een micro-beginnerstopic.

Sorry voor de verwarring. :oops:

Mag ik mijn vraag verder stellen in dit topic of is het overzichtelijker als ik een nieuw topicje start mods ?

5. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    1 moderator die op zijn vingers tikt is blijkbaar nietgenoeg, laat ik eens meetikken!

gun, wat denk je?!

Dit draadje gaat over de sky watcher.

6. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Dank je Jan :)
    (leuke reacties motiveren mij altijd weer om de nacht door te trekken ;) )

Nadat Niek mij ook op de vingers getikt had in Rotterdam over de diode-op-de-motor kwestie: De diode toch laten zitten, is beter voor de motor en controller ;)
    (zal het in het verslag aanpassen)

Tja het is ook wel een microbeginners topic (zo was de titel er ook naar (zie 1ste regel van verslag), maar Gerard heeft het veranderd omdat er toch een aparte heli faq komt) . Maar toch meer gericht op de skywatcher. Het is niet de algemene faq over heli's Jonas. (die gaat nog komen... druk druk :oops: )

Om even op je vraag terug te komen:
    Humminbird elite FP:
    De motor blijft behoorlijk cool door de alu frameplaat. Dus je zou met een standaard Hummingbird Elite FP met mixerboard prima kunnen beginnen. Ik zou hem op 3s lipo gaan vliegen. Koop er wel een HAT motor want de standaard staartmotor kan de 11,1V niet goed aan.
    Als je van plan ben om hem met de tijd up te graden naar CP, koop dan een 6 kanaals micro ontvanger ipv een 4. dan hoef je die niet meer te vervangen.
    Een Gyro met headinghold is raadzaam (zeker voor een beginner) maar voor een FP heli met mixerboard niet perse nodig. Voor een CP heli is het wel heel erg aan te bevelen want revomix instellen in de zender is een knappe klus om goed te krijgen.

Wil je meteen brushless om een mixerboard uit te sparen moet je even dit draadje doorlezen: Hummingbird Elite CP verslag voor beginners
    Daar staat een post met mogelijke brushless set-ups en tandwiel combinaties.

7. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Hmmm, [​IMG]

Satoer, heb jij deze draad nu als een zuivere
    Sky Watcher ombouw draad bedoeld,

Of als een Sky Watcher afzeik, HB Tell Sell pro draad?

8. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Ik ga er vanuit dat heel veel beginners deze draad zullen lezen en / of mensen die net een Skywatcher gekocht hebben.

En voordat je kan beginnen met "laten we de Skywatcher even lekker ombouwen" moet je natuurlijk wel een beetje voorgeschiedenis weten.
    Hoe micro heli's "horen" te werken en wat dan wel goede microheli’s zijn, hoe je met 4 kanalen moet vliegen, wat je moet hebben…
    Eigenlijk is de Skywatcher na de ombouw een “normale” microheli.

Ik raad ook de Skywatcher af. En moet dan natuurlijk ook met alternatieven komen.

Maar goed, als jullie denken dat we dit draadje beter alleen over de Skywatcher moet houden prima hoor ;)

Splits de vraag van Jonas met mijn antwoord (inclusief al het mod. vinger getik ;) ) anders even naar een nieuw draadje? dan houden we dit draadje lekker schoon en over de Skywatcher :D

9. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Ik heb onlangs nog een hele goedkope Nederlandse shop gevonden voor een hummingbird kloon (de E-sky):
    http://www.eshopjb.com/
    E-sky honey bee R/C helicopter + training kit
    inclusief zender voor maar 155! wel de 35 mHz versie kopen dan.

Deze set heeft echter geen swashball en shaft colar. Om de bestuurbaarheid te verbeteren loont het deze (goedkope) mods zelf toe te voegen.

Dus als je toch een 4 kanaals heli wilt vliegen en niet het budget hebt voor een Humminbird, piccolo... is dit een aardig alternatief. (in ieder geval 10 keer beter bestuurbaar dan een Skywatcher ;) )

10. Wilders

Wilders Guest

De shop is wel nederlands maar de rest is gewoon zoals overal.
    De spullen staan in azie en de verzendskosten bedragen 20 Euro.. Naast de verzendskosten is de BTW ook niet inclusief..

Uiteindelijk dus ook geen goedkope optie

11. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Dus het wordt wel vanuit het buitenland verstuurd? met de kans op invoerrechten belasting?
    Of wordt het via hun verstuurd? De prijzen zijn allemaal in Euro's. in de Eu hoef je geen invoerrechtenbelasting te betalen.
    Kan ook nergens op de site vinden dat de genoemde prijzen ex Btw zijn. beetje raar als dat zo zou zijn.
    Hoe kom je aan deze informatie Wilders?

12. loekvanbergen

loekvanbergen

Lid geworden:
    29 nov 2003
    Hallo allemaal,

Ik lees het een en ander over het wel of niet weghalen van de diode op de motor.(skywatcher) Volgens wat ik lees kan je hem toch beter laten zitten ..mijn vraagje.. Ik heb hem er af gebraden en ben hem kwijt :oops: weet iemand welke waarde/soort deze diode moet zijn? Dan kan ik hem weer terugzetten. Tenzij het inmiddels weer anders is en hij toch weg moet!!

Ik lees het wel..

Alvast bedankt!
    :D

13. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Ik ben hem ook kwijt :oops:

Maar een simpele diode moet voldoende zijn. Zoals een 1n4004

14. Sceptic

Sceptic Guest

Als het opschrift van het motortje klopt staat hier de motor, het is een 12 volt motor.
    http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=fk_280pasa

15. MikeV

MikeV Guest

Satoer, heb net het resultaat van je ombouw gezien. Geweldig! Wat ik mis is de conclusie van je ombouw. Kun je nog steeds net zo lang/kort vliegen, of is de SW nu te zwaar geworden? Heb je er nog buiten mee gevlogen?

16. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Ik heb er sindsdien niet meer mee gevlogen (lang verwachte verbouwing van de badkamer)

Ik zal hem vanavond eens proberen op 3cellen lipo. Als het klopt wat sceptic zegt dat het motortje 12V is dan moet hij het aan kunnen.

17. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Ga vooral je gang, maar ik verwacht niet dat ie 12 V lang zal overleven, het ding was al aardig warm toch?

18. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Ik verwacht het ook niet. Maarja. dan zien we dan wel weer ;)

19. MikeV

MikeV Guest

Heb je er al buiten mee gevlogen Michel?

20. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Satoers filmpies niet bekeken? Zie zijn onderschrift

Deel Deze Pagina