Nine Eagles Solo Pro

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Leeuwarden, 17 jan 2010.

1. RemcoINC

RemcoINC

Lid geworden:
    17 nov 2010
    Morgen komt mijn Solo Pro al binnen:) Weet iemand welke versie er in zit in combinatie met de koffer? Op de site staat V2 maar op het plaatje een rode heli wat volgens mij de 1 is...

Zijn de verschillen zo groot dat dit nog iets uitmaakt? Las iets over de lengte en plek van de staart namelijk.

Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  2. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Kijk maar in de FAQ... oh nee, die is nog niet klaar... :wink:

Als er op de site V2 staat mag je die ook verwachten. Vaak wordt het plaatje van de heli zelf niet aangepast, dus kun je een plaatje van de oudere Solo Pro tegenkomen. De V versie heeft een hogere staart (al hebben latere oude versies dat ook), een iets andere rotorkop met o-vormige linkjes, en een andere ontvanger met verbeterde servo's, met stekker tussen landingsgestel en ontvanger, zodat je zonder solderen een van beide kan vervangen.

3. RemcoINC

RemcoINC

Lid geworden:
    17 nov 2010
    Oke, hij komt van www.nineeagles.nl dan wacht ik even af wat ik in huis krijg want het is toch wel beter als je ook echt een 2 geleverd krijgt.

Hoe vliegen de meesten van jullie mode 1 of 2?

Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  4. Sandertje

Sandertje

Lid geworden:
    2 aug 2010
    ik wil best helpen met een stuk vertalen... ik spreek doordeweeks meer engels als nederlands :) (internationale school) laat het maar even weten :cool:

ik vlieg mode 2, veel natuurlijker aangezien ik het altijd zo heb gedaan :)

Laatst bewerkt: 18 nov 2010
  5. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Dat van het vertalen was niet helemaal serieus, Nederlands is mijn eerste taal. ;-)

Maar bedankt voor het aanbod. Ik moet alleen even wachten op toestemming van de webmaster, die de draad sticky moet maken, en dan ga ik beginnen.

6. RemcoINC

RemcoINC

Lid geworden:
    17 nov 2010
    Zojuist de postbode aan de deur gehad. Het is een solo pro V1 een rode. Deze is toch ook prima? Of kan ik hem beter ruilen voor een V2

7. GP64

GP64

Lid geworden:
    6 mei 2004
    Dus 1 of 2 die de kleur aangeeft ;)

8. RemcoINC

RemcoINC

Lid geworden:
    17 nov 2010
    Oke bedankt, net dus besloten om de rode te houden. En de eerste 3 vluchten gemaakt. Echt een leuk ding haha. Wat me wel gelijk opvalt, omdat ik van een coax heli afkom is dat hij een stuk feller is met de rechter stick ( voor achter links rechts )

Hij vliegt vanuit de doos best al aardig beetje trimmen en hij hangt steeds mooier in de lucht. Je ziet trouwens wel dat hij scheef hangt maar dat hoorde zo las ik.

9. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Precies, net als bij de oudere Solo Pro's, daar was I de rode, en II de gele. En voor de volledigheid hebben we ook nog de "Soar" met blauwe canopy. Ook dezelfde hardware, en kan zowel "V-spec" als ouder zijn, al kom je tegenwoordig alleen maar V-serie tegen. De ontvanger is trouwens ook weer aangepast, het is nu RX-01, behalve aan de opdruk te herkennen aan een enkele antenne-draad, ipv de dubbele die er tot nu toe op alle ontvangers aanwezig was...

10. raymond 2

raymond 2

Lid geworden:
    30 sep 2010
    Ik heb vandaag ook een Solo Pro V I besteld,en dat is helemaal Uw schuld hoor Indoorvlieger;).Met al die goede Post van U ben ik overtuigd geraakt dat dit de beste keuze is.Een weekje of twee wachten daar hij niet op voorraad was.De gele was er,maar ik moet dan natuurlijk de rode hebben hee.(voor mij toch de knapste)
    Allee,ik ben in blijde verwachting.:banana:

11. Hans N.

Hans N.

Lid geworden:
    9 feb 2003
    En dat op uw leeftijd !!!

Je krijgt er geen spijt van. Ik heb er een hoop lol van.

12. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Oh jee, wat heb ik gedaan! :rolleyes:

Krijgen we dan beschuit met muisjes als "de kleine" er is? ;)

En de rode is inderdaad mooier natuurlijk, ik heb zelf alleen maar rode, en een losse Soar canopy en staart, die blauw zijn.

Begin gemaakt met het omzetten van de FAQ van RCgroups naar Nederlands.

Laatst bewerkt: 18 nov 2010
  13. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
  14. RemcoINC

RemcoINC

Lid geworden:
    17 nov 2010
    Net even buiten proberen te vliegen maar dan merk je gelijk dat 27 gram niet veel is haha. Toch een paar keer niet zo'n zachte landing gemaakt maar het spul is nog steeds heel zelfs het onderstel.

15. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik kon vanmorgen prima vliegen en landen. Waar heb je gevlogen?

16. RemcoINC

RemcoINC

Lid geworden:
    17 nov 2010
    In een park op een groot open grasveld. Op 1 a 2 meter hoogte ging het prima maar hoger dreef hij langzaam weg. Het is ook nog even wennen want wil je snelheid maken moet je toch ook wat gas bij geven.

17. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Dat kan, zeker in een park komt de wind wel eens een beetje over de bomen "aanrollen". En wat gas geven is vaak ook nodig, helpt ook om hoogteverlies bij snel vooruit gaan te beperken.

18. Sandertje

Sandertje

Lid geworden:
    2 aug 2010
    ik heb de accu's gisteren gekregen (vandaag pas thuis gekomen) ze doen het alle drie :D super bedankt Hans, het geld komt er aan :p ik had wel een vraagje... jullie spreken over het wegslijten van een stukje maar het is niet allemaal duidelijk wat er bedoelt wordt, voordat ik de fitting te los maak wou ik vragen of iemand dit gedetailleerd zou kunnen uitleggen?

het zou mij en waarschijnlijk meer mensen in de toekomst enorm kunnen helpen :D (misschien zelfs vermelden in de FAQ?)

19. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  20. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Als ze soepel in de houder schuiven, en ook weer eruit, hoef je weinig te doen. Als je een wat oudere Solo Pro hebt, dus een I of II ipv V1 of V2, kan die extra richel waar helitony het over heeft in de weg zitten.

Deel Deze Pagina