Nou kan het aan mij liggen en als rookie kan ik er niet alles over weten. Maar laat ik beginnen met de vraag naar het doel van de klasse. Een instap klasse met gelijkwaardig materiaal en een lage drempel of de zoveelste klasse die op het allerscherpst van de snede moet worden uitgevochten, waarbij invloed op het reglement een middel wordt om het kampioenschap te beïnvloeden.
Mijn idee: maak het nou niet te ingewikkeld. Als iemand persé kampioen wil worden dan moet hij-zij er veel zijn. Maar ik denk dat diegene er zelf over mag beslissen of hij-zij dat er voor over heeft.
Verder blijft het een nk waarbij ik een parralel trek met het onk motor-wegrace. Daar weet ik wel wat van. Wie van jullie kent de naam van 2 of meer kampioenen? En hoe belangrijk is het dan uiteindelijk om de regels zo te beïnvloeden dat je iets meer kans maakt?
Erik p
hey erik! Complimenten voor je verhaal
Het gaat niet zozeer om meer kans, maar een eerlijke kans, en niet ''je'' maar iedereen. 4x een 800 scoren en dan boven iemand komen met 3 x een 1000 lijkt mij niet perse de kampioen, om maar een voorbeeld te noemen.Wellicht dat de meningen hierover verschillen, maar erg ingewikkeld is de berekening niet
Op het scherpst vd snede een nk uitvechten met je mede piloten is iets waar sommige piloten veel plezier uithalen en waar erg veel moeite en tijd in gaat zitten. Het gaat idd nergens over, maar gezien de tijd en moeite is het wel leuker wanneer je een eerlijke kans maakt wanneer je eens niet kan.
Het reglement zodanig beïnvloeden dat bepaalde piloten meer kans maken zou niet eerlijk zijn, die aanname is wat mij betreft onjuist, de mogelijkheid tot stemmen zorgt er juist voor om een eerlijke gulden middenweg te vinden. Het is dan ook normaal dat er verschillende visies en standpunten zijn, maar het is een NK en daarbij hoort het jaarlijkse rondje waarbij voorstellen gedaan kunnen worden waarover gestemd wordt. Overigens zorgen meer strepers er voor dat piloten die wel veel of alle wedstrijden aanwezig zijn hun mindere resultaten ''op kunnen poetsen'', waardoor de verschillen statistisch gezien kleiner worden in de uiteindelijke ranking voor het nk.
Normaal gesproken zijn deze zaken(strepers, aantal wedstrijden die tellen voor het nk) al bekend voordat de klasse draait, maar omdat de res relatief ''nieuw'' is als nk zijn er nog puntjes die gezet moeten worden. Normaal gesproken komen deze zaken niet zo snel meer ter discussie wanneer eea is vastgesteld, tenminste ik kan mij niet heugen dat deze discussie recent nog ergens aan de orde is geweest. Vandaar dat er nu wat meer aandacht voor bestaat. Om zodanig invloed (stemmen, voorstel doen) uit te oefenen om tot een compromis te komen waarbij er ruimte is voor het plezier van de instappende piloot tot aan de podium jagers is iets waar ik mij voor inzet. Uiteindelijk zal de stemming beslissen of een voorstel wordt aangenomen.
Dus laat vooral je stem weten of horen via de gewenste weg voor een zo leuk mogelijk NK res 2020!
Allemaal een fijne kerst en alvast een zeer goed vliegbaar 2020