Noob met Esky E500/Big Lama

Als je in de buurt van Breda woont kan je hier een Nine Eagles zender afhalen voor €10. Dan koop je bij MyRCMArt een Solo Pro zonder zonder zender en accu voor €30. Dan haal je bij HobbyKing wat accu's voor de Solo Pro en kan je, als je hier toch bent, een lader plus voeding kopen voor nog eens €10.

Klaar voor circa €55 :p zonder garantie ;)

Vergeet mijn laatste vraag.

Weet iemand een webshop of winkel met de snelste levertijd voor deze heli incl koffer? Of is Hobbytrade goed en snel genoeg?

Sorry dat ik zoveel vraag, ik wil gewoon geen fout maken

Is de tailsectie zo fragiel dat je hem er beter meteen bij kunt bestellen? Ding is 21 euri, best veel voor zon onderdeel of is het hoogwaardig materiaal of zo?

Met alle parts die Indoorvlieger net noemde zit ik in totaal op €138,20

Zal ik het doen of er nog een nachtje over slapen? Ik weet dat ik ook nog geld kwijt zal zijn aan mijn Big Lama maar dat is pas over een maand.

Decisions, decisions....

21 euro voor de staart? Die kosten 5 dollar bij MyRcMart...

Ik zou in Nederland de koffer kopen, er zijn wel shops die gratis versturen en hem voor rond de 100 euro hebben. En dan de onderdelen bij MyRcMart en de lipo's bij HobbyKing. Zelfs met de extra verzendkosten ben je dan goedkoper uit.

@MrJohien.

Als ik naar Breda moet rijden kost me dat een sloot benzine met mijn Corrado. Ik denk dat het verschil niet echt groot zal zijn qua prijs op die manier lol

Maar in ieder geval bedankt voor de tip

@Indoorvlieger.

Het probleem is, ik heb geen creditcard dus ik weet niet of ik uberhaupt wel iets kan bestellen uit de US of waar dan ook

Krijg je ook nog 2 paar nieuwe blades voor €2 een zgan skid voor €1 en een rode canopy voor €2 en paar zwarte blades gratis en een main-motor voor €2, frame voor 0,50€ en een tail rotor gratis haha

Dankjewel, Indoorvlieger.

Ik probeerde net bij de NE shop te vragen hoelang de levertijd is maar ze zijn op maandag dicht.

Inc verzenden wordt het ook zo'n 110 pleuri

Dankjewel, Indoorvlieger.

Ik probeerde net bij de NE shop te vragen hoelang de levertijd is maar ze zijn op maandag dicht.

Inc verzenden wordt het ook zo'n 110 pleuri

Op de 1 of andere manier liggen de prijzen dicht bij elkaar binnen Nederland. Alleen begin vorig jaar had TWR een aanbieding van 90 euro voor de kofferset, met gratis verzenden, toen heb ik een extra exemplaar ingeslagen.

Ik zit zo eens te kijken naar wat filmpjes over de SP. Tis best een vet ding voor iemand zoals mij, rap als wat.

Het is erg verslavend, het lijkt wel een ziekte maar ik wil mezelf niet (nog)gek(ker) maken.

Morgen hak ik de knoop door

Yay, mijn E500/Big Lama vliegt weer!

Ik ben vanmiddag langs Stef geweest nadat we hadden afgesproken hem te fixen. Het was best een eindje rijden van Elst naar Groningen maar het was het waard. Ik merkte alleen dat ik mijn hoedeplank van de auto bij hem had laten liggen lol.

We hebben een paar van zijn helis mee naar een indoor plek genomen zodat hij wat kon testen en mij instrueren over waar op te letten als je mijn heli repareert. Hij heeft me een paar van zijn machines laten zien en gevlogen, erg mooi en ik ben enigzins jaloers. Maar ja, ik moet eerst maar eens een beetje leren vliegen met dit apparaat.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor alle tips en hulp. En vooral Stef, bedankt man, we spreken wel weer een keer af bij brutus vliegschool want dat is voor ons allebei ongeveer even ver.

Een happy FC....

Mijn heli is net 2 keer gecrashed omdat de verbinding tussen de flybar en de hoofdrotor afgleed. Ik heb zon beetje alles geupgraded wat eventueel de oorzaak kan zijn maar dat heeft niet veel zin blijkbaar. Ik blijf parts aan het bestellen met dit ding ondanks dat ie is nagekeken en ik heb geen enkele garantie dat het ding ooit langer dan 5 minuten in de lucht kan blijven.

Mocht iemand parts nodig hebben dan hoor ik het wel. Ik stuur hem nog 1 keer op naar een vriend want ik durf er niet meer mee te vliegen. Ik hoop dat hij het kan repareren zodat het ding luchtwaardig is want ik heb het onderhand wel een beetje gezien. 1 ding weet ik zeker, ik koop nooit meer Esky want dat is echt plastic wat te onvoorspelbaar is.

Na 3 keer mijn heli uit de lucht zien vallen denk ik dat ik misschien toch maar een andere hobby ga zoeken. Het kost me teveel geld en stress en na meer dan 400 euro, 2 weken en nog geen 30 minuten vliegen houd ik het voor gezien.

Misschien over een tijdje weer, jammer maar helaas

Je bent niet de enige met slechte ervaringen met Esky !

Ik heb een Esky KOB en 2 stuks Esky Honey Bee FP V2 gehad (de 2e omdat de eerste na talloze crashes definitief crashte).
Honey Bees: echt ontzettend veel onderdelen vervangen, ook ge-upgrade met Xtreme parts, maar daar kon de rest van de onderdelen niet tegen :(.
De KOB staat nu op de kast (na de zoveelste blade-strike :confused: )
Ben uiteindelijk nog veel meer kwijtgeweest dan jij en ben weer op de beginstreep ;) heb er alleen véél langer over gedaan (7mnd), voornamelijk omdat vele onderdelen ontzettend slecht leverbaar zijn.

Voor mij dus NOOIT meer Esky. Kost relatief weinig, is rommel van zeer :!::!::!:, zeer :!::!::!:, zeer :!::!::!: slechte kwaliteit!

Had gehoopt dat andere merken beter zouden zijn, maar heb (ook al) pech met een Nine Eagles produkt.

Ik sta nog nét niet op het punt ermee te stoppen. Ligt een beetje aan hoe de zaak waar ik de Nine Eagles Bravo SX heb gekocht morgen reageert op de defecte (na 2 dagen, en nog geen 7 volledige vluchten van 5 minuten stuk :mad: ) helikopter.

Groet,
Robbie

Hier met Nine Eagles heel weinig geluk gehad. Nadat 2 exemplaren binnen 2 dagen het gewoon begaven wou ik er ook mee stoppen.

Toen dacht ik om niet voor het goedkoopste te gaan en kocht een Blade mCX. Mijn allerbeste aankoop ooit, want met dat helietje kwam het plezier snel terug. Gevolgd door een mSR, 120SR en allemaal van goede kwaliteit.

Omdat ik nog 2 zenders had van Nine Eagles, een Solo Pro voor 30 euro uit Hong Kong gehaald. Dacht nu kan ik ook wat beter vliegen, en gaf NE het voordeel van mijn twijfels. De 3e vlucht vloog letterlijk de rook uit de printplaat.

Gevalletje pech? Misschien maar ga maar eens turven hier op het forum naar stukken met bepaalde merken. Daarna weet je wel beter. Dat wil niet zeggen dat er met sommige merken niet mee te vliegen valt, er zijn altijd tevreden klanten.

Het blijft een hobby waarbij dingen kapot gaan, dat is duidelijk. Maar zoals hierboven beschreven mag het niet voorkomen mijn inziens.

Ik ben niet voor het goedkoopste gegaan (geen kritiek hoor !! :p), maar heb gekozen (op aanraden van de modelbouwzaak) voor de Esky Honey Bee FP V2) omdat deze stevig en duurzaam zou zijn: nou niet dus :mad: !
Bij de minste geringste iets hardere landing brak er wel iets, bovendien vloog deze als een natte dweil. Teruggegaan en op aanraden een coaxiaal gekocht (de KOB).
Is wel te vliegen maar alléén bij absolute windstilte 8-) dus niet buiten. Binnen veroorzaakt zelfs het openen van een deur zoveel windverplaatsing dat de KOB hier hevig van gaat schommelen = blade-strike = crash.
Frame Honey Bee niet leverbaar, dus maar een bare-bone gekocht. Vloog ook als een natte dweil, dus ge-upgrade met Xtreme bladen. Kun je ongeveer 5 vluchten (van 8 minuten) maken = motor kapot. Motor van Xtreme gekocht; bij 3e vlucht de 4in1 kapot. Met heel lang zoeken (en wachten :(:( een vervangende 4in1 gekocht: bij de 1e vlucht brak de ontvangerantenne af = crash op hoge snelheid = total loss.

Ik was er al mee gestopt, maar een NE Bravo SX gekregen ;) en hierbij tijdens de 7e vlucht hoofdmotor kapot (tenminste deze draait niet meer)

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat zelfs de meest fanatieke modelhelikoptervlieger met bovenstaande nog steeds de moed op kan brengen om door te gaan. Ik in ieder geval niet meer :(:(:(:(:(.

Wat een rotzooi !

Groet,
Robbie

Je bent niet de enige met slechte ervaringen met Esky !

Ik heb een Esky KOB en 2 stuks Esky Honey Bee FP V2 gehad (de 2e omdat de eerste na talloze crashes definitief crashte).
Honey Bees: echt ontzettend veel onderdelen vervangen, ook ge-upgrade met Xtreme parts, maar daar kon de rest van de onderdelen niet tegen :(.
De KOB staat nu op de kast (na de zoveelste blade-strike :confused: )
Ben uiteindelijk nog veel meer kwijtgeweest dan jij en ben weer op de beginstreep ;) heb er alleen véél langer over gedaan (7mnd), voornamelijk omdat vele onderdelen ontzettend slecht leverbaar zijn.

Voor mij dus NOOIT meer Esky. Kost relatief weinig, is rommel van zeer :!::!::!:, zeer :!::!::!:, zeer :!::!::!: slechte kwaliteit!

Had gehoopt dat andere merken beter zouden zijn, maar heb (ook al) pech met een Nine Eagles produkt.

Ik sta nog nét niet op het punt ermee te stoppen. Ligt een beetje aan hoe de zaak waar ik de Nine Eagles Bravo SX heb gekocht morgen reageert op de defecte (na 2 dagen, en nog geen 7 volledige vluchten van 5 minuten stuk :mad: ) helikopter.

Groet,
Robbie

Het probleem bij veel merken is tegenwoordig de kwaliteitscontrole. Er zit zoveel variatie in, dat je of een top-product hebt, of een zorgenkindje. En soms iets wat er tussenin zit. Als je jaren geleden zou zeggen dat er Toyota's zouden worden terug geroepen vanwege defecten, dan zou je voor gek zijn verklaard. En nu is het aan de orde van de dag, het is juist raar als een model geen fout heeft.

Neem nu Align, toch wel bekend als een kwaliteitsmerk, nietwaar? Maar de 100s FP wordt vrijwel overal neergesabeld. Electronica kapt er spontaan mee, niet te vliegen, staartmotor die na een paar vluchten de geest geeft. Is Align dan ineens een sh*t-merk? Voor iemand die deze als eerste heli zou hebben gekocht wel, ja.

Over het algemeen heeft Blade een iets betere kwaliteitscontrole, maar ook dat garandeert niets. Ik heb genoeg verhalen gelezen van ontvangers die raar gingen doen, zodat de heli uit de lucht viel, of andere problemen. De service van de zaak waar je iets koopt maakt in dit geval meer uit dan het merk van de heli. Elke heli kan kapot, en ook na een paar vluchten als je pech hebt.

Ik hoop dat de winkel netjes om zal gaan met die Bravo SX. Het is een prima heli, als er tenminste een goede motor in zit.

Tja, wat moet ik dan kopen? Ik wil erg graag buitenvliegen maar voor iemand zoals mij is alleen een coax voorlopig nog geschikt aangezien ik eerst veel vlieguren moet maken voordat ik opstap naar iets professionelers. En de betere merken maken geen coax dus ik zit eigenlijk muurvast.

Ik wil dolgraag weer vliegen en de korte periodes dat ie het deed heb ik erg veel plezier gehad. Maar ik weet gewoon dat het na 5 of 10 minuten in de lucht weer stukgaat met als gevolg dat ik alsmaar parts moet blijven bestellen.

Ik heb geen idee wat ik dan wel zou moeten kopen.

Ik ga nog wel een keer voor je proberen hem te fixen en voorzichtig te testen (ook buiten), ik ben er namelijk van overtuigt dat hoewel je extreem veel pech gehad hebt met deze heli ook hij standaard rondvliegen prima moet kunnen, zeker met die extended shaft.

Back