Noob met Esky E500/Big Lama

Ik heb hem net ingepakt in de koffer en die weer in een doos gedaan met bubble-wrap. Ik breng hem zo naar het postkantoor en dan zul je hem wel ontvangen een dezer dagen. Ik betaal de verzendkosten en parts wel die je nodig hebt dus laat maar weten.

Die verbinding tussen de gyrobar en de hoofdrotor-bladegrip schiet er ook telkens af, ook al hebben we die allebei er nieuw opgezet.
 
Elke heli kan kapot, en ook na een paar vluchten als je pech hebt.

En ook met 3 modellen achterelkaar. Is heel normaal. ;)
Natuurlijk heb je gelijk maar besef dat mensen er net voor honderden euro's aan hebben besteed met alleen maar frustratie. Daarmee dekt de mededeling dat elke heli kapot kan toch niet echt de lading.

Fijn dat stef stuntpiloot zijn hulp aanbied, ik hoop voor je dat het nu netjes voorelkaar komt @FlyingCheese

Over de coax en blade strikes. De CX3 (en neem aan de CX2) heeft dit amper, puur door stijve doorlopende bladen. Zelf heb ik nog nooit een blade strike ermee gehad, bekijk ook maar eens wat filmpjes ervan, nog nooit gezien. De ophanging met een flexibele rotor bij een coax geeft een scharnierpunt meer wat ik nooit heb begrepen. Dat buigt makkelijker naar boven of onder. Mijn CX3 kan ik upgraden (Extreme) ermee, nou nee bedankt ;) Die stijvere doorlopende bladen zijn wel gevoeliger voor breuk, maar kosten niet zoveel.
 
De NE Bravo SX is zojuist teruggebracht naar de winkel. Hij zou het nakijken en dan horen we er nog van.

@Indoorvlieger:
Dat van de (ontbrekende) kwaliteitscontrole(s) snap ik. Kwaliteitscontroles kosten geld:yes:maar volgens mij kost de ellendige aan de klant verkochte kwaliteit nog veel meer, namelijk ontevreden klanten !
De impact van één ontevreden klant kan de goodwill van tientallen tevreden klanten al volledig teniet doen.

En even reëel: hoe groot is nu de kans dat bij 1 klant, 4 helikopters op rij kwalitatief slecht zijn (en dan neem ik de Bravo SX nog niet mee in dit rijtje ! :() ????

Ik had echt gehoopt dat met de Bravo SX mijn plezier in het vliegen zou komen, maar goed het kán nog.....;)
(Ik heb nog wel vertrouwen in de zaak waar ik bijna alle helikopters heb gekocht, tenslotte kan men daar ook niets doen aan de belabberde kwaliteit en mijn continue pech)

(En dan is het ook nog slecht weer !)

Groet,
Robbie
 
@MrJohien

Zag het bericht nét pas.
Ik heb tot nu toe al meer dan € 600 uitgegeven aan de modelhelikoptervliegerij, en dan nog niet eens ook aan een redelijk complexe collective pitch, maar de simpelste 'beginner-heli'tjes'

Weet niet wat voor budget jullie hebben, maar dít is níet leuk meer !

Groet,
Robbie
 
@Rubberenrobbie

Ik snap precies hoe je je voelt man. Ik bedoel, ik had echt het gevoel dat ik klaar was voor het betere werk maar daar is de klad wel aardig ingekomen. Ik heb samen met Stef een beetje indoor gevlogen met mijn E500 en hij verzekerde me dat het niet aan mijn vliegkunsten lag.

Het erge is, ik heb hem zelf nog 0 keer gecrasht, hij flikkerde gewoon 3 keer spontaan uit de lucht.

Wat moet je daar dan tegen beginnen
 
Nou opzich is alles niet perse nodig, aande andere kant hou je dan wel alles bij elkaar(je hebt toch niks aan de accu zonder de heli)
 
@Rubberenrobbie

Ik snap precies hoe je je voelt man. Ik bedoel, ik had echt het gevoel dat ik klaar was voor het betere werk maar daar is de klad wel aardig ingekomen. Ik heb samen met Stef een beetje indoor gevlogen met mijn E500 en hij verzekerde me dat het niet aan mijn vliegkunsten lag.

Het erge is, ik heb hem zelf nog 0 keer gecrasht, hij flikkerde gewoon 3 keer spontaan uit de lucht.

Wat moet je daar dan tegen beginnen



Klopt je vliegt prima, rustig en gecontroleerd. Daarom is het stom/vreemd dat hij je uit de lucht pleurt
 
Hoewel ik de Esky Big Lama mooi vind om te zien, komt er:
1. Niet weer een co-axiaal (als hij door een zuchtje wind uit positie wordt geblazen en hij valt dan door de blade strike niet direkt uit de lucht, moet je hem héél voorzichtig tegensturen, anders gaat het alsnog mis....
2. Ook niet weer Esky. Te slecht (geld niet waard).

Ik wist dat het vliegen met heli's niet gemakkelijk zou zijn (= veel oefenen), maar dat het minste geringste betekent: crashen + lang wachten op onderdelen + door de slechte kwaliteit slecht herstelbaar wist ik niet (Oh had ik maar...)

Groet,
Robbie
 
@Indoorvlieger:
Dat van de (ontbrekende) kwaliteitscontrole(s) snap ik. Kwaliteitscontroles kosten geld:yes:maar volgens mij kost de ellendige aan de klant verkochte kwaliteit nog veel meer, namelijk ontevreden klanten !
De impact van één ontevreden klant kan de goodwill van tientallen tevreden klanten al volledig teniet doen.

Blijkbaar nemen ze de reputatieschade voor lief, en verwachten ze dat de besparing door te bezuinigen op kwaliteit meer oplevert dan de reputatieschade kost. Zoals je uit mijn voorbeelden ziet zijn het ook merken die normaal borg stonden voor kwaliteit (Toyota, Align) die deze weg op zijn gegaan. Ik heb bij Align geklaagd over de problemen met de 100s, je krijgt geen eens antwoord...

"Vroegah" wilde de fabrikant een zo goed mogelijk product leveren, nu proberen ze een zo goedkoop mogelijk product te leveren, en als de kwaliteit je niet aanstaat, dan ga je maar naar een ander, die bijna hetzelfde spul levert...




En ook met 3 modellen achterelkaar. Is heel normaal. ;)
Natuurlijk heb je gelijk maar besef dat mensen er net voor honderden euro's aan hebben besteed met alleen maar frustratie. Daarmee dekt de mededeling dat elke heli kapot kan toch niet echt de lading.

Ik zeg niet dat 3 keer achter elkaar normaal/acceptabel is, maar het is in deze tijd (zie mijn antwoord naar rubberenrobbie hierboven) helaas wel meer gebruikelijk geworden, ook bij de betere merken. Als alle Nine Eagles spul zo rot was als wat jij hebt gehad, dan vloog er geen enkele NE heli meer, en lagen ze allemaal in de prullenbak. Tegenover zulke slechte ervaringen staan gelukkig ook andere verhalen. Zoals het mijne, tot nu toe slechts 1 heli gehad met een fabrikagefout, en die is gewoon omgeruild voor een andere, die het al maanden prima doet. Verder vervang ik mijn NE'tjes alleen onderdelen die het of door crash schade (main shaft) of door pure slijtage (staartmotor die al een flink aantal vluchten had meegemaakt) niet meer naar behoren werken. En zo zijn er wel meer tevreden NE heli bezitters, ik ben echt niet de enige. Er zit dus ook een flinke dosis geluk bij.

Laatste voorbeeld, mCP X, eerste batch. Sommigen hadden nergens last van, en weer een ander had bij 2 heli's bij de eerste vlucht dat de bladen hem om de oren vlogen. Was dat zijn eerste en enige Blade geweest, dan had deze piloot het ook "troep" gevonden. Zolang we geen cijfertjes hebben en alleen maar af kunnen gaan op berichten op diverse fora, is het lastig in te schatten welke heli's relatief minder of juist meer uitval hebben.

Walkera heeft ook hier en daar een slechte naam, en "troep" genoemd, en toch zijn er ook genoeg vliegers die echt te spreken zijn over dit merk. Wie heeft er gelijk? Je mag het zeggen...
 
Ik heb ongeveer sind einde oktober 2010, gemiddeld iedere dag een uurtje gesimd :( (heb ook nog een gezin, en die begonnen al te klagen....)

Dus,
Óf ik heb gewoon heel veel pech ('in real life') :(
Óf ik leer het nooit :p

Groet,
Robbie
 
@Indoorvlieger

Ik ben niet (nog niet ;)) ontevreden over Nine Eagles. Een flink verschil met de Esky produkten is dat de Nine Eagles gewoon leuk vloog, goed reageerde op sturen, én ook buiten leuk vloog :p:p:p:p

Mischien lost men het bij de modelbouwzaak wel goed op :)

Laat ik dan uiteraard nog even weten !

Groet,
Robbie
 
Ik zit te denken of ik toch nog een Solo Pro moet gaan halen. Ik hoor er over het algemeen veel goeie verhalen over en het vliegen is echt te verslavend om het op te geven.

Maar ja, dan ben ik in 2 weken tijd bijna 600 euri kwijt in totaal en dat om een beetje te kunnen vliegen. En ik wil eerst eens fatsoenlijk (lees lang genoeg zonder defecten) kunnen vliegen voordat ik nog meer geld erin pomp.

Zoals ik al eerder zei, soms denk ik dat ik gek ben
 
Je mist mijn inziens de essentie Indoorvlieger. Je zegt indirect dat je niet moet zeuren met je kapotte heli want bij de buren doet deze het wel prima. En zoals al opgemerkt "alles kan kapot" is helemaal een dooddoener.
Misschien moet je nog een Align kopen en stukken ermee hebben. Daarna nog maar een modelletje Align en waarempel... weer kaput. Mocht dit echt gebeuren dan begrijp je misschien wel de essentie van zulke verhalen. Dat is meedenken en eventueel hulp bieden. Niet steeds de boel verdedigen dat dit nou eenmaal kan gebeuren.

Maar goed hier hebben we het wel eens eerder over gehad ;)
 
Wil ik toch Indoorvlieger een hart onder de riem steken :p

Hoewel MrJohien gelijk heeft met zijn opmerkingen over kapotte helikopters (het mag gewoon niet zo snel kapotgaan, tenminste niet als er géén sprake is van een crash, het is gewoon zwaar kl*ten :(:(:( als je zoveel uit 'moet geven' om ooit eens een goed produkt te kunnen hebben), moet ik wél zeggen dat Indoorvlieger heel veel heeft geschreven en ook heel velen heeft geholpen met problemen mbt NE Solo Pro en Bravo helikoptertjes.

Groet,
Robbie
 
wat is het echte advies dan, want ik lees wel regelmatig mee, maar vind toch dat ik hier ff op wil reageren.

hoe geeft je iemand raad die veel tegenslag heeft gehad mijn zijn eerste (tweede, derde, ...) heli, maakt niet uit van welk merk.

je kan moeilijk direct een compass of mikado aanraden, ook willen deze vaak niet veel geld uitgeven omdat ze al zo vaak "gekloot" zijn.

Als ik hierop nadenk, wat ik zou doen is gewoon een syma gaan halen, zo heb je voor nog geen 20 euro een toestel wat toch een maand of langer meegaat. je drang om te vliegen wordt dan toch beantwoord en zo verlies je de interesse niet. En dan een simulator om over de drempel van FP's te gaan.

aan de andere kant, kan je dan inderdaad ook gewoon een echte CP halen en les volgen op een club in de buurt.

zo sla je de lastige 'intermediate' fase over.

Het is nu eenmaal een zeer lastige situatie om uit te komen.
 
Ik kan het niet onderbouwen met harde cijfers maar ik kom betrekkelijk weinig berichten tegen over Blade heli's die al stuk zijn als ze uit de doos komen. Hoogstwaarschijnlijk is de kwaliteitscontrole wat beter. Dus iets meer uitgeven en een Blade nemen kan een oplossing zijn. Een garantie is het echter nooit uiteraard..
 
Back
Top