@Indoorvlieger:
Dat van de (ontbrekende) kwaliteitscontrole(s) snap ik. Kwaliteitscontroles kosten geld

maar volgens mij kost de ellendige aan de klant verkochte kwaliteit nog veel meer, namelijk ontevreden klanten !
De impact van één ontevreden klant kan de goodwill van tientallen tevreden klanten al volledig teniet doen.
Blijkbaar nemen ze de reputatieschade voor lief, en verwachten ze dat de besparing door te bezuinigen op kwaliteit meer oplevert dan de reputatieschade kost. Zoals je uit mijn voorbeelden ziet zijn het ook merken die normaal borg stonden voor kwaliteit (Toyota, Align) die deze weg op zijn gegaan. Ik heb bij Align geklaagd over de problemen met de 100s, je krijgt geen eens antwoord...
"Vroegah" wilde de fabrikant een zo goed mogelijk product leveren, nu proberen ze een zo goedkoop mogelijk product te leveren, en als de kwaliteit je niet aanstaat, dan ga je maar naar een ander, die bijna hetzelfde spul levert...
En ook met 3 modellen achterelkaar. Is heel normaal.

Natuurlijk heb je gelijk maar besef dat mensen er net voor honderden euro's aan hebben besteed met alleen maar frustratie. Daarmee dekt de mededeling dat elke heli kapot kan toch niet echt de lading.
Ik zeg niet dat 3 keer achter elkaar normaal/acceptabel is, maar het is in deze tijd (zie mijn antwoord naar rubberenrobbie hierboven) helaas wel meer gebruikelijk geworden, ook bij de betere merken. Als alle Nine Eagles spul zo rot was als wat jij hebt gehad, dan vloog er geen enkele NE heli meer, en lagen ze allemaal in de prullenbak. Tegenover zulke slechte ervaringen staan gelukkig ook andere verhalen. Zoals het mijne, tot nu toe slechts 1 heli gehad met een fabrikagefout, en die is gewoon omgeruild voor een andere, die het al maanden prima doet. Verder vervang ik mijn NE'tjes alleen onderdelen die het of door crash schade (main shaft) of door pure slijtage (staartmotor die al een flink aantal vluchten had meegemaakt) niet meer naar behoren werken. En zo zijn er wel meer tevreden NE heli bezitters, ik ben echt niet de enige. Er zit dus ook een flinke dosis geluk bij.
Laatste voorbeeld, mCP X, eerste batch. Sommigen hadden nergens last van, en weer een ander had bij 2 heli's bij de eerste vlucht dat de bladen hem om de oren vlogen. Was dat zijn eerste en enige Blade geweest, dan had deze piloot het ook "troep" gevonden. Zolang we geen cijfertjes hebben en alleen maar af kunnen gaan op berichten op diverse fora, is het lastig in te schatten welke heli's relatief minder of juist meer uitval hebben.
Walkera heeft ook hier en daar een slechte naam, en "troep" genoemd, en toch zijn er ook genoeg vliegers die echt te spreken zijn over dit merk. Wie heeft er gelijk? Je mag het zeggen...