Lessons learned
Als je achteraf zo"n detail toevoegt is het een heel geprutst. Omdat je het aan bakboord weer moet doen denk je nog een keer na om het handiger te doen.
Bij deze dus iets meer over het proces.
Nu eerst alles gelijmd, inclusief de knieen, de eerste keer moest ik die later nog aanbrengen (with great difficulty).
Hier geen valse huid, de hoeklijn gaf voldoende sterkte
Hier het stuk valse romp, de bulb profielen zijn gezaagd uit evergreen U channel en met chloroform gelijmd. De valse huid is 0.5 mm dik. Op de foto lijkt alles dik en grof maar is het niet
Overgang van de valse huid naar de echte valt precies achter de afvoerpijp van het boegdek, zie ook de foto's van de vorige posting, je ziet er niets van.
Deze bouw passen de duitse modelbouwers vaker toe in hun 1:75 modellen, eerst alles solderen en daarna op de romp lijmen. Je spuit alles van te voren dus niets meer later af te plakken en ziet er stak uit op het groene dek.
Ook weer zo'n detail, ze gebruiken de capstan om eventueel naar achteren ook nog wat aan te halen (denk aan meerlijnen). Eerst gemaakt van aluminium maar er moeten nog zijschotten aankomen. Dus twee nieuwe van messing gemaakt waar ik ze zijschotten aan kan solderen, minder kwetsbaar en beter te vervormen.
(Het spreek voorzich dat de valse huid hier op de foto niet op de goede hoogte zit, het eerste foto detail komt daar eerst onder)
Hoop dat jullie er wat aan hebben
grt
Hawser
Als je achteraf zo"n detail toevoegt is het een heel geprutst. Omdat je het aan bakboord weer moet doen denk je nog een keer na om het handiger te doen.
Bij deze dus iets meer over het proces.

Nu eerst alles gelijmd, inclusief de knieen, de eerste keer moest ik die later nog aanbrengen (with great difficulty).
Hier geen valse huid, de hoeklijn gaf voldoende sterkte

Hier het stuk valse romp, de bulb profielen zijn gezaagd uit evergreen U channel en met chloroform gelijmd. De valse huid is 0.5 mm dik. Op de foto lijkt alles dik en grof maar is het niet

Overgang van de valse huid naar de echte valt precies achter de afvoerpijp van het boegdek, zie ook de foto's van de vorige posting, je ziet er niets van.
Deze bouw passen de duitse modelbouwers vaker toe in hun 1:75 modellen, eerst alles solderen en daarna op de romp lijmen. Je spuit alles van te voren dus niets meer later af te plakken en ziet er stak uit op het groene dek.

Ook weer zo'n detail, ze gebruiken de capstan om eventueel naar achteren ook nog wat aan te halen (denk aan meerlijnen). Eerst gemaakt van aluminium maar er moeten nog zijschotten aankomen. Dus twee nieuwe van messing gemaakt waar ik ze zijschotten aan kan solderen, minder kwetsbaar en beter te vervormen.
(Het spreek voorzich dat de valse huid hier op de foto niet op de goede hoogte zit, het eerste foto detail komt daar eerst onder)
Hoop dat jullie er wat aan hebben
grt
Hawser