Ok, we gaan het weer over zeilen hebben.
Vandaag was het daar mooi weer voor. De Krabbeplas in Vlaardingen is helaas nogal ondiep aan de kanten, dus ik moest was naar het midden lopen in een waad broek. Toen gaan met de zwarte banaan.
Het tuig staat er nog niet zo netjes bij. Dat was lastig in te stellen in het water omdat de "bowsies" niet zo lekker liepen. Dat is dus reeds verandert. Maar daardoor te weinig spanning op het achterstag. Beide zeilen waaiden ook nog teveel uit. Vroeger had ik voor de fok een ander neerhoud mechanisme. Nu zo'n standaard met een touwtje iets achter het voorstag , zie de foto, waar ik nog moet leren mee om te gaan. Maar ook daarvoor geldt dat de verstelling makkelijk moet zijn.
Bootje ligt vrij laag op het water en verstopt zijn neus nog wel eens. (overigens mist de bumper nog) Interessant is wel dat daardoor de snelheid niet veel beinvloed wordt. Hij zeilt wel anders dan mijn oude blauwe boot. Is in feite wat lastiger.
Ergens bij het voorschip lekt er nog wat. (reeds iets gevonden). Ik heb tape uit de vliegerwinkel gebruikt om de luiken te dichten, maar dat laat een laagje (lijm ?) zitten als je het los haalt. Blijkbaar niet het goede spul.
Een testje laat zien dat het helaas ook niet waterdicht is.
Wordt vervolgt.