Ombouwverslag speelgoedslepertjes ".Actie", "Re.Actie" etc

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door setsunakaede, 5 jul 2012.

1. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Ik had de bovenkant al afgeplakt, helaas mocht dat niet baten en is de verf onder het tape gekropen.
    Ik heb de raampjes nog wel wat bijgestipt vanochtend, maar beter dan het nu is ga ik het niet krijgen en ik vind het ook wel prima zo. Op een metertje afstand ziet het er heel aardig strak uit, die foto is genomen met de macro-functie, op nog geen 10cm afstand ;)
    @Jan: bedankt voor de tip,die ga ik onthouden. En ik verbaas me steeds weer wat voor creatieve variaties je op mijn nickname weet te verzinnen:p

2. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Vandaag niet veel zichtbaars aan de bootjes gedaan; her en der wat bijgestipt, o.a. dus de ramen. Is er toch wel iets van opgeknapt nog:

Daarmee is het "bouwen" aan deze bootjes al aardig ver af; één bootje moet nog een roer krijgen en verder is het alleen nog elektronica en de boel in elkaar rommelen. En de bandjes wat molesteren...:banana:

Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2015
  3. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Zeker opgeknapt door het bijwerken. Helemaal als je bedenkt dat dit een close up is. Als je bij mijn boten zo dichtbij komt, zie je ook wel wat dingetjes, maar op het water, op een paar meter, lijkt alles weer prima.

4. KlaasKamstra

KlaasKamstra

Lid geworden:
    14 okt 2010
    Zijn stickertjes geen idee voor die raampjes?
    Knap dat je het zo klein toch nog zo strak krijgt...

5. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Stickers waren achteraf bezien misschien een optie geweest, althans voor de vierkante ramen op de onderste opbouw, en misschien ook voor de ronde. Maar voor de kleine bovenraampjes van de brug... ik weet niet, ik denk dat dat een geklooi was geworden. Mja... Volgende keer misschien. Ik ga het nu gewoon zo laten.

Ik heb vanmiddag nog even het onderste randje van het dek-deel zwart geverfd, ik vind dat nét wat echter staan zo. En verder vanavond 4 van die bandjes-onderdeeltjes mishandeld met een vijl. Wat vinden jullie er van?

6. jandootjes

jandootjes

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    ziet er prachtig uit!

je hebt er wat moois van gemaakt:D

Jan

7. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Dank je!

Wanneer ga je foto's posten van jouw bootje?
    Als je geen zin hebt om er een apart verslag van te gaan openen kan je ze gewoon bij mij er bij kwakken. Staat het allemaal mooi bij elkaar :)

8. jandootjes

jandootjes

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    ik heb tot nu toe alleen de romp van de stickers ontdaan, en de romp glad geschuurt , en hij staat nu in de zwarte grondverf, maar mischien maak ik er ook wel een kleine ts-61 Force van , zou wel geinig zijn, maar ik wil deze week nog eerst even veder met de "'grote" force, want heb gisteren het een en ander aan beslag binnen gekregen:banana:

maar ik hou je op de hoogte van mijn kleine sleper!

Jan

9. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Twaalf sets bandjes mishandeld, eigenlijk 13 want één setje ging stuk.
    Samen met de vier die ik gisteravond al gedaan had, heb ik nu voor alle bootjes "verweerde bandjes".

10. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010

kijk eens op: Willkommen bei Manfred s Modellbau Seite klik dan op Beschriftung.

11. kuperus

kuperus

Lid geworden:
    18 nov 2005
    is zo`n labelwriter niet wat? kun je ook wit op doorzichtig krijgen... of zwart op doorzichtig al naar gelang je smaak...

12. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Als het goed is krijg ik deze week mooie decals van Brandweerboot opgestuurd, hij had ze al op de post gedaan maar de postbode is een dagje vrij geweest hier, ofzo. Ik had in het topic van Koen zijn "putter" gelezen dat hij tot 5mm kon snijden dus ik had hem voor het weekeinde hierover benaderd. Ik ben benieuwd, de prijs was in ieder geval prima en de correspondentie heen en weer ook :)

13. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    De letters van Brandweerboot zijn binnen! (al anderhalve week nu, ofzo). Ik heb één bootje alvast "gedaan" om te kijken hoe dat staat, de rest van de bootjes doe ik binnenkort. Eerst nog even het laatste bootje van roer-constructie voorzien en eens gaan kijken hoe ik romp en dek waterdicht maar verwijderbaar op elkaar krijg. Ik zit te denken aan:
    -Huishoudfolie over de romp heen leggen
    -Zwarte acrylaatkit rups in de dekrand leggen
    -De boel losjes op elkaar drukken
    -Laten drogen
    -Daarna vasttrekken met de originele schroefjes.

Lijkt dat wat?

Oh ja, ook nog een fotootje natuurlijk:

14. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Bij de Dickie tug zit er een soort dunne rand schuim tussen dek en romp, en met een dun laagje vaseline daar tussen is het geheel prima waterdicht.

15. RCjeffrey

RCjeffrey

Lid geworden:
    7 jun 2011
    Toen mijn bootje heeft gevaren waren er redelijk wat golfjes.
    Ik heb niks tussen dek en romp gedaan...
    Gewoon zo als het standaard uit de verpakking was.
    sommige golfjes kwamen bijna tot op het dek.

Mvg,
    Jeffrey

16. jandootjes

jandootjes

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Netjes gedaan Sets!
    word een mooi scheepje zo:thumbsup:

ik heb zelf ook zo,n action sleper gekocht , en voor de eeste vaart
    even achter mijn force sleper geknoopt om te kijken hoe sterk het slepertje was , maar zat weinig pit in , maar toen gaf ik een "klein" beetje gas met de grote sleper, en Woep, het slepertje was vertrokken,
    (slechte afdichting , dus zonk het slepetje)

gellukkig zat er nog een touwtje aan , en toen ik naar de kant vaarde en het slepertje aan het touw omhoog trok , draaide het motortje nog gewoon.

maar bij mij is de afdichting tussen romp en dek slecht , en bootje staat daarom ook zomaar vol water.

Jan

17. RCjeffrey

RCjeffrey

Lid geworden:
    7 jun 2011
    Dan dus toch maar iets tussen dek en romp.
    Zou een randje siliconen kit dan goed genoeg zijn?

18. jandootjes

jandootjes

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    ik maak me er niet zo druk om, ik heb ook nog een vrachtschip, mocht ze door roest of wat dan ook niet meer werken , kan het slepertje mooi mee als dekvracht;)

maar met een strookje kit onder de dekrand zou het denk ik klaar zijn
    het meeste water stroomt bij mij daar bij de bandjes naar binnen.

Jan

19. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Een strookje schuim gaat hem denk ik niet worden vanwege de niet vlakke dekrand en te weinig "vlees" om op te plakken, daar had ik ook al aan zitten denken.
    Ik denk dat ik maar eens ga proberen wat er gebeurt met de kit-en-folie methode zoals ik boven schetste. Ik heb nog een prutsrompje, dat kan ik daar prima voor mishandelen.

En inderdaad Jan, er zit weinig pit in het std. motortje met std. batterijpack... Maar bij mij gaat er 7,4 LiPo-Voltjes op komen, in tegenstelling tot de fabrieks-4,5V penlite opstelling, dat scheelt al iets.

Maar als je echt "power" wil (voor zover dat gaat met zo'n notendop), moet je het fannetje er uit slopen, gaatjes dichtplakken en met een klein schroefkokertje en normaal schroefje werken.
    Bij een gootsteentestje hier, sprong een bootje met die opstelling de wasbak uit toen ik de lipo aansloot!

20. Electric

Electric

Lid geworden:
    20 okt 2009
    @Setsunakaede,

Dat idee met de Siliconekit gaat prima lukken, Ik heb dit ook al een paar keer toegepast. Voor het eerst 25jaar geleden bij het luik van mijn eerste (speed)bootje en het werkt nog steeds.
    Maakt het wel eerst vetvrij en ruw het goed op anders hecht de kit niet zo goed.
    Ik doe het wel iets anders; Ik leg de folie op de rups kit.
    Dit heeft twee voordelen:1-dan blijft de folie een beetje vastplakken, 2-zo krijg je mindersnel plooien in de folie met de kit ertussen(bij het weghalen v/d folie trek je dan niet de kit stuk)

M.Vr.Gr. Eric

Deel Deze Pagina