Ontsteking probleem

Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en ik heb een vraag!
Ik heb een losi 5T 45cc. 1/5 model en heb al vanaf het begin ontstekings problemen, en het probleem is dat ik al 3 ontstekingen vervangen heb en nummer 4 ging vandaag stuk na 5 min rijden. Ik snap er niks meer van! Heeft iemand een idee cq opposing voor dit!?

Mvg, JW Hoogeveen
 
om je goed te helpen, zul je meer info moeten geven.
Wat is exact je ontstekingsprobleem?
vonkt hij niet, op de verkeerde momenten, brand het ding door?

start hij niet?
stel, je test de bougie buiten de motor, heb je dan wel de onderkant van de bougie tegen het blok liggen?

feit dat je hem vervangt, geeft aan dat het een losse ontstekings module is.
wat is de stroomvoorziening voor die module?
ontsteking kan regelmatig niet met hoge voltages om gaan.

feit dat je er 3 hebt vervangen, en binnen 3 minuten hetzelfde probleem hebt, wil zeggen dat er een probleem in de auto zit.

excuses voor alle vragen, maar ik weet niet hoe ver je bent in de materie :yes:
ikzelf zit meer in de vliegtuig/heli hoek, heb daar enige kennis rond brandstofmotoren opgedaan
maar sommige dingen zijn redelijk universeel :D
 
Wat vervang je dan? De bobine, de bougie, de kabel of alles?
Als je maar 1 onderdeel vervangt moet je misschien het probleem in een ander onderdeel zoeken.
 
Alles wordt elke keer vervangen om deze dingen uit te sluiten, dus bougie bobine en kabels en bougiekap. En toch gaat hij kapot en de leverancier weet het ook niet. Het lijkt erop dat de spoel de warmte niet aankan en er is geen alternatief
 
dat het de warmte niet aan kan, lijkt me sterk.
of je moet de boel wel heel heet hebben draaien.
ik heb een losse ontsteking ooit achterop een OS55 geplakt, letterlijk tegen het blok, in een heli. die unit doet het nog steeds na een paar jaar in de heli.. en die unit heeft rare dingen gehad, trilling, hitte.. alles.
dan nog, een motor moet ook opwarmen, in 3 minuten heb je de boel niet zo heet gestookt dat een ontsteking er mee stopt.

de sensor voor de ontsteking, zit dat wel goed?
als hij geen input krijgt, zal hij weinig doen.. of het zit net kritisch, dat hij het soms wel, soms niet doet.
Hoe komt de bougie uit de motor, wat voor kleur heeft hij? zit alles er nog aan?
zit er een weerstandje in de bougiekap?


en er is altijd een alternatief.
het is alleen ff knutselen.
Rcexl verkoopt losse ontstekingsunits.
voornaamste uitdaging voor jou, als je hem installeerd, is hoe jij de unit gaat vertellen wanneer hij moet vonken.
Of je moet op de een of andere manier de originele sensor moeten gebruiken, of ergens een magneetje in zetten.
en op tijd zetten...
 
Alles wordt elke keer vervangen om deze dingen uit te sluiten, dus bougie bobine en kabels en bougiekap. En toch gaat hij kapot en de leverancier weet het ook niet. Het lijkt erop dat de spoel de warmte niet aankan en er is geen alternatief
Dit lijkt me eerder een massa probleem tussen de ontsteking en het motorblokje.
Als elke keer de ontsteking stuk gaat, sluit dan de massa van de ontsteking eens aan op een ander plekje van het motor blokje.
 
Back
Top