Ontvanger fry-sky dlg en stroomvoorziening

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Superior, 16 jun 2015.

1. Jan Jaap

Jan Jaap

Lid geworden:
    16 jul 2009
  2. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
  3. Superior

Superior

Lid geworden:
    6 sep 2003
    Ik heb een Fry-Sky 6 kan ontvanger besteld met telemetry en een ronde lipo van 900 Mah.
    D47 voor ele en rudder en de DES 228 voor aillerons. Ben er wel achter gekomen dat de verzendkosten bij HK met bijna 100% zijn gestegen.:D:(

4. MusMus

MusMus

Lid geworden:
    28 nov 2014
    Als het toch uit china moet komen dan kijk ik vaak even op banggood. Tot nu toe erg betrouwbaar. duurt vaak wel even, maar voor 80 cent meer gaat die met priortijdspost mee en scheelt wel.
    HK is ook regelmatig erg traag, en ik bestel zowat nooit meer daar tenzij het in het EU-warenhuis te krijgen is.

5. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
    Ay...
    Ik vrees dat je die LiPo ook in Azië hebt besteld. Dan heb je enkel de keuze uit de duurdere vervoerders. Frsky-apparatuur is nauwelijks duurder en misschien zelfs goedkoper bij t9hobbysport in Engeland. Garantie en support veel beter. De LiPo's zou ik voortaan in Europa kopen. Niet het volledige assortiment aanwezig, maar deze wél. Ook sneller in huis en geen douane.

6. Superior

Superior

Lid geworden:
    6 sep 2003
    Bedankt voor de tip.:)

7. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
    Dat is een D-serie ontvanger en dus de vorige generatie. De huidige serie (X-serie) heeft een S-Port en dat is een digitale bus waarop telemetrie sensors aangesloten kunnen worden.

Er speelt ook nog iets anders, nu.
    Vanaf 15 januari 2015 mag aan Europa nog enkel 2.4 GHz apparatuur verkocht worden die voldoen aan de nieuwe standaarden. Alleen voor de X-serie bestaat nieuwe firmware.

Indien je Taranis is ge-upgrade naar de 2015 standaard (ik bedoel hier niet OpenTX, maar de firmware van de zendmodule zelf) dan werkt die NIET met een D-serie ontvanger.

Als je de zender dit jaar gekocht hebt dan werkt die ook NIET met een D-serie ontvanger.

Je moet dan je zender downgraden naar de 2014 standaard.

Als je net begonnen bent met Taranis zou ik nog enkel X-serie ontvangers kopen. Het verbaast me dat je die D-serie kon bestellen.

8. Superior

Superior

Lid geworden:
    6 sep 2003
    Ik heb de firmware van 2014 nog en dat bevalt me prima. Zal er in ieder geval aan denken bij een volgende bestelling van een ontvanger.
    Ik heb verschillende D serie ontvangers die prima werken. De zender maar niet upgraden dan naar de nieuwste firmware.

Laatst bewerkt: 19 jun 2015
  9. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
    Het is nog onzeker of er ooit 2015 firmware komt voor de D-serie. Voorlopig zijn de LRS en D-serie ondersteuning in OpenTX uitgeschakeld indien je de laatste Europese firmware op je zender hebt gezet.
    Hier komt nog verandering in hopelijk.

Hobbyking is overigens in overtreding met het verkopen van deze D-serie ontvanger. De ontvanger (eigenlijk een transceiver) zendt namelijk middels het oude systeem.

Laatst bewerkt: 21 jun 2015
  10. jmk1

jmk1

Lid geworden:
    15 jun 2015

Het mooie van taranis is dat je alles kunt instellen. De d4r ll ontvanger werkt ook prima, moet je wel ff een Y stekkertje voor de accu erbij hebben.
    Je kunt daar prima mee dlg'en, doe ik zelf ook.
    officieel werkt de ontvanger van 3,5 tot 10 volt, maar heb met een 1 cel lipo geprobeerd, tot 2,8 volt werkt de boel prima. Ik gebruik nu geen booster meer (ook omdat die in tynaarlo naar de klote is gegaan)
    gewoon bij 3,5 volt gaan landen en laden, is ook beter voor de lipo.
    mooie van de ontvanger is dat je ook 2 cellen en hv servo's kunt gebruiken.
    meeste frsky ontvangers hebben een groot spanningsbereik, zodat dit kan.

veel plezier met je aankoop!

11. Superior

Superior

Lid geworden:
    6 sep 2003
    Dank je voor de info. Weet ik gelijk bij welke voltage ik het alarm af kan stellen in de taranis. Ik heb 2 ronde lipo's erbij besteld. Kan ik altijd wisselen als het nodig is. Heb alles al binnen trouwens. Verzendkosten zijn wel duurder geworden, maar ik heb alles al op de mat binnen een week.

12. jmk1

jmk1

Lid geworden:
    15 jun 2015
    Alarm kun je het beste op 3,5 volt of hoger zetten, omdat een lipo onder 3,5 volt heel snel terug loopt.
    Ook goed kijken of je de ontvanger nog moet calibreren,het aangegeven voltage klopt niet altijd exact!
    Tenslotte weet ik niet of je dezelfde ontvanger hebt?

13. Superior

Superior

Lid geworden:
    6 sep 2003
    Ik heb inderdaad moeten kalibreren. Exakte voltage lag in de taranis iets lager ingesteld.

Deel Deze Pagina