Op zoek naar een 3.5cc motor met zuigerveer.

moet ik meer dan 10% olie gebruiken of kan dat juist door de zuigerveer prima met 10%?
In die tijd gebruikte men voor automotortjes gewoon 20% Wonderolie.... Die zuiger kan gerust met 5% of zo toe (maar dat kan een modern ABC setje ook), de drijfstang is en blijft de beperkende factor....

2 weken geleden toevallig nog een R4 lagertje besteld bij Neita maar dan de ZZ uitvoering.

R4 ZZ PRC miniatuur kogellager 6,3500x15,8750x4,9784 mm. € 3,56

Verzend kosten waren 3 Euro samen met 3 andere lagers (voor een OS Max FS 90).

Jan

Bedankt, ik heb hem met wat andere lagers besteld. De verzendkosten viel mij ook mee, een winkel die ook nog in enveloppen denkt en dat 1:1 aan de klant doorberekend zie je zo vaak niet meer.

In die tijd gebruikte men voor automotortjes gewoon 20% Wonderolie.... Die zuiger kan gerust met 5% of zo toe (maar dat kan een modern ABC setje ook), de drijfstang is en blijft de beperkende factor....

Inderdaad, was door de focus op de zuigerveer even de drijfstang vergeten. Runnertime smeert wel beter dan gewone wonderolie, ik kan indien nodig ter plekke een extra druppel Eurol Racing-1 (castor) bij gooien.

Dat een standaard ABC set ook op 5% olie werkt is waar maar het gaat zeker zwaar ten koste van de levensduur. dit verschil hebben we al lang mogen zien tussen een onroad race brandstof met 8% olie en een RTR brandstof met 12% olie

Dat een standaard ABC set ook op 5% olie werkt is waar maar het gaat zeker zwaar ten koste van de levensduur. dit verschil hebben we al lang mogen zien tussen een onroad race brandstof met 8% olie en een RTR brandstof met 12% olie

Uiteraard... Meer olie is langere levensduur, hoe je het ook wend of keert. Maar de zuiger loopt niet vast van 5%, de drijfstang gegarandeerd wél.... :D

Hoe dan ook, aangezien je de motor in de regen gaat gebruiken, waar volgens mij die laatste procenten vermogen toch niet echt meer meedoen (en die motor die je hebt lang niet zo hoogtoerig is als je moderne wedstrijdmotoren) kan 20% castor weinig kwaad qua race prestaties. Maar in de regen komt er hoe dan ook water in die motor via de luchtinlaat, en zou ik persoonlijk alle olie willen hebben die je maar verzinnen kunt....

Back