Opbouw Flip260 door noob

Hoi mensen,

Ik had al even van me laten horen in het multicopter cafe.
Ik heb gekozen om over te stappen van modelauto's naar multi's.

Mijn grote voorbeelden zijn Metalldanny en BorisB dus het zal niet verbazen dat ik een mini-H ga bouwen:D

Vandaag heb ik alvast een paar dingen besteld bij multirotorparts....
Flip260 frame, 4x de Ztw 20A esc en HQ 6x4,5 props.

Ik heb al een Naze32 acro Full liggen met gesoldeerde pinheaders.

Er moeten de Cobra CM2208/20 2000kv motoren op komen maar die waren er niet meer genoeg...

De zenderset moet ik ook mee wachten tot de Taranis set weer beschikbaar is bij diezelfde winkel.

Ik ben op dit moment veel aan het rond lezen en heb ook baseflight al op mn pc staan.
Ik moet hiervoor nog wel een kabeltje bestellen maar weet nog niet welke en waar.

Ook ben ik al aan het rond kijken naar een fpv setje en zit hier aan te denken:
Immersion 5.8 600mw.
Sony 600 of 800 TVL.
Zelfbouw goggles of fatshark.
en natuurlijk nog een ontvanger.

Ik weet dat mijn lijstje nog niet compleet is hier en daar en hoop dat jullie mij een beetje willen helpen.
Vooral ook de instellingen zullen een flinke uitdaging worden:confused:
Misschien kan ik tegen die tijd bij iemand langs komen die dat voor me wil doen als ik er niet uitkom???

In de tussentijd ben ik alvast een beetje aan het stoeien met een Syma x5c;)

Oja.... had ik al gezegd dat ik heel erg enthousiast ben?:p:p:p:D:bye::rolleyes:

Zou de800 lijns sony pakken...
Bouwverslagen genoeg van de flip 260, lees deze en doe inspiratie op.. Daar staan ook wel instellingen in...

Neem niet meteen de instellingen van bv Metall, en andere van die "gekken" dat zijn vergevorderde pro's... ;)

Hahaha "gekken"....

800 lijns check!

Ik ga zeker kijken naar de verschillende instellingen. Had al wat bouwverslagen gezien maar nog niet echt naar instellingen gekeken.
Kan ik toch nog niet veel van maken nu....

nog even wat doorspitten eerst weer.

In de regel kun je gewoon de PIDs van Boris overnemen bij vergelijkbare setup, daarmee heb je in ieder geval een strak vliegende multi. Meestal te vinden als bijlage bij de youtube filmpjes. Rc rate en expo kun je zelf mee spelen. De setup waar je voor gaat heeft mega veel powahhh! Voorzichtig met het gas dus :proost:

Kabeltje is micro USB

Bv van een Samsung telefoon.

Anders op ebay staan er zat als je zoekt op micro usb.

Oke top! Ik had al wat filmpjes van Boris gezien maar niet op de onderschriften gelet dus die zal ik even opzoeken.
Dat ie veel powah heeft ging ik al vanuit hahaha. Dat zal me eerst wel een paar props kosten denk ik :-)

Micro usb heb ik nog wel liggen als het goed is. Mooi!!
Kan dat trouwens ook al zonder de naze in te bouwen of heeft ie daar al eigen stroom enz bij nodig?

Ik hoop dat ik niet al teveel domme vragen stel hahaha. Is toch weer even opletten merk ik.

Gewoon deze settings overnemen en de RCrate op 1.0 zetten
ik vlieg overal met de zelfde settings op miniH's
dit zijn settings voor Acro mode !!!
niet tegebruiken op Level of horizonmode
waarom niet ?? weet ik ook niet haha

>> als je een DUMP list wilt stuur je me maar een PB
wil je draadje niet verkloten door ellende lange commando's ;)
(of je moet het zelf willen)

die setup van je is eerlijk gezegd echt HEAVY :vamp:
ik kan er zelf nog niet zo goed mee overweg (zoals ik dat wil)
ik vlieg eerlijk gezegd liever met 1960KV en HQ5040 op 4s

de 800TVL heb ik ook getest .. en ik vond het niks voor mij
heb liever de sony superhad 600TVL
vergeet geen Step Up mee te bestellen (POLOLU 5~12V)
anders doet je FPV-cam het niet

Naar bordje wordt gevoed vanuit de USB.
Alleen om je stick inputs te zien moet wel tenminste ook je ontvanger aan staan.

.......

@ Danny.

Denk dat Naze denkt "die heeft met deze settings vast geen level modus nodig dus laat maar"

Weet niet. Beetje afstellen hoeveel level correctie je wilt is volgens mij het enige. Maar hij reageert Idd wel iets anders op je inputs.

Laatst bewerkt:
Hoi Danny,

Thanx voor je settings!
Het is inderdaad een pittige setup maar dacht bij mezelf, als ik het doe, doe ik het meteen goed!! Moet het gevoel toch nog krijgen dus dan maar meteen the hard way :-)

Pololu stepup had ik ook alvast op een kladje geschreven ja.

Ik kan trouwens op boris zijn youtube kanaal geen setup vinden met een Flip260 maar dat maakt niet zoveel uit denk ik? Ook omdat jou setup hierboven ook best wel anders is als wat ik ga bouwen?

Oe... nieuwe info....
Euhh... Dan zal ik nog even moeten wachten met instellen want ik moet nog de zenderset bestellen zo snel als het weer kan.

In dat geval... doe mij maar een setje forest edition Dennis :-)

Ik kan trouwens op boris zijn youtube kanaal geen setup vinden met een Flip260 maar dat maakt niet zoveel uit denk ik? Ook omdat jou setup hierboven ook best wel anders is als wat ik ga bouwen?

haha dat zal je ook niet vinden :D :D (Boris + Flip260)

je kan de settings gewoon gebruiken op je Flip met 2000kv POWAHH ;)
de Flip heeft de zelfde afmetingen als een Blackout miniH met 6" arms
en er staat wel 2300KV maar ook te gebruiken met 2000kv

hier onder een vid met 2000kv en de settings wat ik je gaf

Laatst bewerkt door een moderator:
zeker zal ie het zelfde vliegen (met de zelfde setup) :)
om skills tekweken moet je veel Crashen en crashen en nog eens Crashen !!!
door fouten leeer je pas .. sommige zijn te voorzichtig en dan blijf je een beetje hangen op je Niveau

ik doe gewoon alles stapje voor stapje:
- eerst je bochten leren (geen rolls en flips proberen)
tussen 2 bomen sturen ,, want dan zie je pas of je (weg) drift
- goed je hoogte oefenen (+/- 1.5mtr hoog rechtdoor vliegen)
niet te hoog gaan vliegen want daar zie je geen Snelheid wat je opbouwt

>>met jouw setup gaat gaat het meteeen 'heavy' Hard .. dus reserve Parts is geen overbodige LUXE :D
je slaat kruipen .. lopen .. en fietsen over .. , je gaat meteen Motor rijden RESPECT !!!!!
hopelijk verlies je niet meteen je interesse hierdoor :-|
als je vragen hebt over je built of instellingen dan horen we het wel

Ik heb zelf ook dezelfde setup op een Flip 260.

Momenteel vlieg ik met deze PID's (via Lama, thanks ;))

Code:
set p_pitch = 35
set i_pitch = 50
set d_pitch = 34
set p_roll = 34
set i_roll = 36
set d_roll = 35
set p_yaw = 102
set i_yaw = 50
set d_yaw = 0
set p_alt = 50
set i_alt = 0
set d_alt = 0
set p_level = 100
set i_level = 10
set d_level = 100
set p_vel = 120
set i_vel = 45
set d_vel = 1

In elk geval veel succes met deze powersetup!
Mocht je in het begin echt moeilijkheden hebben met hoogte houden, kan je de 5x4 props ook proberen.
Je zal merken dat die wel wat meer throttle nodig hebben om te hoveren (rond 40-50%) maar dan heb je minder last van sterk te stijgen of dalen bij kleine verschillen in throttle.

2000kV + 6x45 geeft echt enorm veel lift, klein tikje throttle bij en je zit meteen 7-8 meter hoger. Zeker de eerste vlucht doen op een ruime locatie!

Veel plezier! :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Coole setup....welke lipo ga je gebruiken? Ik raad aan een nanotech 2200mah 35C of iets vergelijkbaars. Nanotech is lekker licht en geeft veel vermogen.

Welke camera ga je gebruiken?

Ik ben helemaal weg van de setup dat ik er nu zelfs 2 van heb :d. Moest er andere props opzetten, want anders kan ik verschil tussen de beide niet zien. Ik gebruik wel de Tiger MN2208 2000kv motoren op de beide.

20141127_231320.jpg

20141127_231300.jpg

Hahaha de interesse zal ik niet verliezen hoor. Ik ben echt iemand die zich vast bijt in dingen:D

Wat zijn de reserve onderdelen die ik beter maar in huis kan hebben?

Ik zal in ieder geval een setje 5x4 props erbij bestellen voor als het niet gelijk lukt met die 6x4,5.

De cam word eerst een Mobius denk ik. De Gopro's zijn me iets aan de dure kant om meteen mee te crashen. Welke heb jij?
Of bedoel je de fpv? Dat zal waarschijnlijk dan de sony superhad 600TVL worden.

Dacht voor de lipo's aan turnigy nanotech 4S 1800mah 35-70C maar aan jou reactie te zien kan ie ook wel meer mee torsen?
Vind het trouwens nog lastig zat om te bepalen waar ie het langst mee kan vliegen. Bij meer mah komt meer gewicht dus hoe weegt dat tegen elkaar op? Tja en merken heb ik helemaal geen kijk op....

Thanx allemaal voor de geweldige reactie's. Heb er echt veel aan!:cool:

Back