openpilot info draad

Discussie in 'Multicopters' gestart door michel pet, 17 jul 2011.

1. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Bordjes zullen wel goed zijn waarschijnlijk, maar het is en blijft een cloon.
    Ik heb zoiezo liever the real shit! Als het nu FC's of frames betreft.

2. heligek

heligek

Lid geworden:
    17 feb 2008
    ga er toch vanuit dat als op er toesteming voor geeft er de zelfde componenten op gaan als bij het orgineel

denk dat ze dit doen omdat ze zich volledig op de revo willen storten

3. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Openpilot ontwikkeld hun bordjes zelf maar laten het oom ergens anders maken, het zou zomaar hetzelfde fabriek kunnen zijn.

4. menno

menno

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Drotek maakt de borden in eigen huis. Daardoor heb je geen invoerrechten en inklaringskosten in de EU. Dat scheelt al een stuk in de prijs.

Of ze kwalitatief gelijk zijn is nog maar de vraag. Op OP forum hebben mensen al hun twijfels gezet bij de solderingen. We zullen het pas weten als de bordjes in omloop zijn.

In de tussentijd weet je bij het originele bord in ieder geval dat je goed zit. De prijs van de controller is tegenwoordig maar een fractie van de gemiddelde setup. Zeker bij de fpv vliegers.

5. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
  7. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Ja, wel zit hier geen autotune in. Verder geen problemen.

8. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Ik heb bovenstaande laatste versie GCS geinstalleerd 2012-10-26.
    Nu wil ik mijn oude CC er aan hangen en als ik connect druk dan zie je in het tabblad Firmware alle knoppen bovenin grijs worden.
    Het oude board wordt niet herkend.
    Wat doe ik fout?
    Ton

9. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Je moet de bootloader eerst upgraden. Dat is hetzelfde als firmware upgrade alleen een andefe file. Staat ergens op openpilot wiki.

10. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Pffft gevonden en upgrade gedaan.
    Is de firmware voor het board (niet de bootloader) van een CC en een CC3D hetzelfde.
    Ik heb weer de bovenste file gekozen voor mijn oude CC.

11. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ja maar dat is de firmware..... Je moet de bootloader downloaden. Dat hoef je maar een keer te doen.

Daarna is firmware gewoon hetzelfde

Confluence Mobile - OpenPilot Wiki

12. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Dat klopt Boris ik heb eerst de bootloader gedaan en daarna bovenstaande firmware er op gezet.
    Ik weet inmiddels dat de juiste software voor het oude CC boardje gekozen wordt in de wizzard.
    Nu opnieuw instellen van de quad.
    Ton

Overigens je linkje werkt niet.

13. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Eerst rescue drukken in fw upgrade tab, pas dan bordje eraan hangen zonder LiPo. Staat zo vermeld op de site van OP.

Vroeger ging het ook anders en ik moet toegeven dat ik me ook een kwartiertje heb laten vangen!

14. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
  15. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Toch even melden, met jullie hulp draait ales weer!
    Binnen afstelling is gedaan dus eerdaags weer naar buiten als de wind een beetje minder is.

Nog even een gekke ingeving.
    Ik heb 3 flightmode standen, rate en atti.
    Wat gebeurd er als je een flightmode stand hebt met pitch roll en yaw in axislock en het aantal graden op b.v. 2 zet?
    Hangt hij dan bijna stil in de lucht of ben ik het pad nu helemaal kwijt?
    Groeten
    Ton

16. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat 2 graden te veel van het goede wordt.. Ik gebruik axislock in atti mode op yaw. Je ziet de quad echt maar een heel klein beetje links en rechtsom draaien. Bij mij staat ie op de standaard 5 graden. Maar dus niet op roll en pitch. Ik zou zeggen, probeer het uit op de standaard waarden, en pas die langzaam aan..

Gisteren de bluetooth adapter van mn multiwii op de cc3d aangesloten. fluitje van een cent! Hopelijk gaat afstellen wat makkelijker nu ik m niet elke keer meer aan de pc hoef aan te sluiten. Iemand ervaring met de android software? Ziet er op zich allemaal netjes uit. Jammer dat het al de hele dag zo waait..

17. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Welke parameter van axis lock passen jullie aan dan? Je hebt de axis lock rate die standaard al op 2 staat? Je moet je kp's en ki's goed krijgen in rate en dan
    Pas op axis lock. 2 tot 5 graden is voldoende.
    Zojuist een laatste tuning sessie met mijn iconic-x gedaan bij windkracht 7 ofzo. Perfect weer om je quad nog hier en daar bij te schaven. Als je hem met dit weer strak krijgt dan moet het in alle omstandigheden goed vliegen.
    Ik merkte wel dat axis lock veel kleine hikjes bij mij veroorzaakte.....nou ja heb deze nu erafgehaald en de pid's op yaw flink opgeschroefd en denk dat ik mijn yaw op deze quad ook prima geb staan.

18. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Ik heb er niets aan aangepast. Gewoon de standaard waarde laten staan. Ik had in een filmpje over het pid tunen gezien dat die kerel het zo instelde, vandar dat ik het zo mee overgenomen had. Ik ga de volgende keer de yaw ook op atti zetten, kijken welk verschil het maakt. Die kleine trekjes heb ik dus ook elke keer. Op zich vloog het de laarste keer op de meeting prima, alleen wat oscilaties als ie met een flinke vaart naar beneden kwam en ik flink "tegengas" gaf. 1x bijna finest geworden. Bleek later dat de motoras links achter los zat.

19. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Heb een Drotek /openpilot besteld om te testen.

Laatst bewerkt: 5 dec 2012
  20. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ben benieuwd naar je ervaringen;)

Deel Deze Pagina