hallo bij de graupner lader zitten drie bordjes met kabels bij hoe dat bij die HK laders is ???? er zijn wel verschillende type kabeltjes dat weet ik wel hangt van de stekkers af welk bordje je moet gebruiken gr raf
Is deze lader ook gewoon in de winkel verkrijgbaar? Of moet ik hem bij Hobby King bestellen? Het gaat nu toch gebeuren, de eerste lipo's in mijn boten. De Skipjack heeft de eer. Hein IMAX B6-AC Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE)
Hallo Hein, Ik heb ze in de u 47 zitten (2 stuks van 500 mah) En ben er zeer tevreden over. Waarom neem je geen graupner lader een ultimate 16? dacht ik. Groetjes, Eric
een lader bij de hobby king kopen zal je wat geld besparen hein maar hoe zit het met garantie ? waarschijnlijk is het niet nodig want ik heb mijn lader in china gekocht en nooit iets mee gehad. en die was ongeveer de helft van wat de lader hier kost. dus dat zou je even moeten overwegen. en wil je een lader op 12 of 220 volt ? als je er een koopt op alleen 12 volt zul je voor thuis ook een stevige voeding moeten kopen.
hallo heb hein reeds een pb gedaan IMAX B6-AC Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE) deze is voor op 220 en voor op 12 volt kost 10 euro meer maar een stevige voeding kost dat ook of meer en dan zit je nog met twee toestellen te zooien ik heb in de kriek ook lion zitten en ben daar zeer tevreden van deze kunnen iets meer verdragen dan een lipo hein niet vergeten een lipo saver te kopen want als je de zelfde regelaar blijft gebruiken dan moet die daar tussen komen https://astecmodels.co.uk/catalog/p...d=979&osCsid=75a5bf5d77d5a062ef2ec35a4556717f dit is een goeie deze is niet met een pieper of zo maar word tussen je lipo en je regelaar geschakeld als een van de cellen laag gaat dan word je regelaar naar 30% terug geregeld en kan je nog langzaam naar de kant varen gr raf
Hé Hein, Ik heb eindelijk dit topic gevonden, lekker snel hé .. Met Lipo's heerst er nog steeds een 'oei, oppassen, gevaarlijk' sfeertje. In den beginne was dat ook zo, maar tegenwoordig zijn die dingen zover uitgerijpt dat het reuze meevalt. Als je ze verkeerd gebruikt, ja, dan kunnen ze gevaarlijk worden. Maar dat geld ook voor NiCd, HiMH en zelfs een loodaccu. Voor lipo's zijn er wat regeltjes, als je je daar aan houd is er niets aan de hand: Laden met een lader met Lipo-programma. Dat heeft elke nieuwe lader tegenwoordig. NOOIT boven de 4,2 volt per cel laden. Dat lipo-programma houd dat in de gaten Gebruik de balancer-aansluiting van de lader. Dan kan die de individuele celspanningen meten en zal ervoor zorgen dat alle cellen even vol komen én op de juiste spanning NOOIT onder de 3 volt per cel ontladen. Daarvoor zijn de lipo-savers of de lipo-afslag in je regelaar. Als de cellen onder de 2,5 volt komen gaan ze kapot. Als je ze dan gaat laden (Olaf...) vraag je om problemen! NOOIT doen, weggooien. Pas op met scherpe randen of punten. Als de lipo beschadigd of dat er zelfs iets in prikt kan dat interne kortsluiting veroorzaken. Dan is het inderdaad wachten op de fik! Als de lipo langere tijd niet gebruikt wordt moet hij op onderhoudslading weggelegd worden. Dat is 50-70% geladen. Bij helemaal leeg en ook helemaal vol gaan er bij langere tijd stilliggen chemische processen lopen waardoor de accu slecht wordt. ik leg zelf altijd mijn lipo's op onderhoudslading weg, maakt niet uit hoe lang ze moeten liggen. Vooral de NOOIT punten zijn echt van belang. Als lipo-saver kun je inderdaad gebruiken wat raf aangeeft, zo'n module die voor je regelaar geschakeld wordt. Die regelt dan het gas terug als de spanning te laag word. Dat werkt echter niet goed bij heel langzaam varen, dan detecteerd zo'n ding het te laat. Een saver die ik heb schakelt bij lage spanning een relais, en daar kun je dan mee schakeln wat je wilt. Duiktank leeg, water in de boot, periscopen omhoog, alles wat jou maar een teken geeft dat de accu bijna leeg is. Ik ben nu zelf al een jaar of 5 over op Lipo, met alles, en dat bevalt mij uitstekend. Zou niet anders meer willen! Ik zou trouwens gewoon één accu in de boot gebruiken. Dan hoef je alleen daar maar een saver voor te hebben, en de hedendaagst lipo's hebben cappaciteit zat bij kleine afmetingen om de hele boot voor 2 uur van stroom te voorzien. Of zo, lang genoeg in ieder geval.
Het is gebeurt................ Ik heb een Lipo lader besteld met een accu. Ik wordt toch nog wel eens modern he. Nu nog bij Lex zo'n ding bestellen en dan ben ik klaar voor de toekomst. Hein
Jij hebt je leeftijd niet bij je profiel he Marc? Is dat ook tegen de pensioen leeftijd aan;-)) Lipo is toch heel ander dan nic en nim. Maar wat lipo nu is waren de nic in het begin ook hoor? Gevaarlijk, zwaar en duur. En ze gaan ook nog lang mee. Dit eerste pakket is een proef voor de Skipjack en dan de Moray. Wordt vervolgd. Nog geen "Opa", tenminste nog geen kleinkinderen. Die jeugd is niet zo snel tegenwoordig meer. Hein
mijn pensioen is weer even uitgestel. ik mag de 16de weer beginnen en hopelijk voor een lange tijd. en beginnen met lipo's is best wel lastig hein. je leest de gekste verhalen en daar kun je best bang van worden. maar als je de regelaar goed insteld en je laadt je accu's gewoon op d'r gemak, dan kan er naar mijn mening weinig fout.
Marc, het voordeel is het forum nu. Als er vragen zijn stel ik ze hier. Ben alleen benieuwd hoelang het duurt voor het pakket binnen is.
Bij HobbyKing via internet. Het zou een dag of 4 duren volgens de mensen van de vliegclub in Veendam. Lader, accu, stekkers plus zo een zak erbij. Spullen zijn goedkoop maar de porto is best hoog vindt ik. Hein
bij hobby king is de levertijd afhankelijk van de locatie waar de spullen liggen. als de spullen in Europa liggen heb je ze inderdaad binnen een dag of 4. anders ongeveer 2 weken. ik zit zelf te wachten op 4 ontvanger accu's maar die komen waarschijnlijk uit china
Ik heb inmiddels over de afgelopen jaren 2-3 dozijn bestellingen bij HK gedaan. Mijn ervaring is dat het uit het Europese warehouse (D + NL) 4 tot 8 dagen duurt. Uit HongKong (Wereld warehouse) was mijn snelste bestelling 8 dagen, de traagste 3 maanden. Gemiddeld zit ik op 5-6 weken. Alles eerder is mooi meegenomen..
Ik laat me verrassen en zie wel wanneer alles komt. Daarna naar Lex een mail voor zo een ding te maken voor een Turnigy nano-tech 1800mah 4S 35~70C Lipo En dan............................... gaat de lipo wereld open voor mij. Hein
4S? Ga je dan op 14.8 volt varen? Volgeladen is dat 4.2 x 4= 16.8 volt! Meestal wordt er voor een 12 volt vervanging een 3S lipo gebruikt van 11.1 volt nominaal en 12.6 volt als 'ie vol is ..... Een 4S saver kan ik ook maken, even rekenen wat de weerstanden betreft. Komt goed!
Ik heb er nu ook 10 cellen inzitten Lex. In de 206 zitten 12 cellen en de Moray denk ik ook dat er zoveel in komen. Er is maar een pakket besteld en als het teveel is kan ik altijd terug. Maar dat pakketje past mooi op de oude plek en kan gemakkelijk gewisseld worden voor een nieuw pakket. Maar dat wordt weer veel balanceren en de Skipjack is een jacht onderzeeër he dus die moet snel gaan. Hein