oproep aan BNK bestuur/organisatie

Discussie in 'Electro offroad' gestart door murky123, 3 sep 2010.

1. RC10Racer

RC10Racer

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    OK even hardop denken.... ehhh... brabbelen, dat zou betekenen...

Op zaterdag 4wd en SC4x4* met een geschatte deelname van c.a. 65 á 70 inschrijvingen. Dit zijn dan niet super veel deelnemers dus kan je het veroorloven om vrije training te hebben tot c.a. 9:30 en dan meteen om 9:45 te starten. Dan kan je nog redelijk op tijd klaar zijn. Daarna zou dan op de zaterdag avond de tijd zijn voor evt. vrije training voor de klasses van zondag ( je zou zelfs met een 2wd in de 4wd kunnen starten wil je echt geen 2 auto's kopen en toch willen rijden ).
    Dan zou je op de zondag nog 2wd en SC4x2* hebben met iets van 80 inschrijvingen ( want sommige 4wd'er gaan dan mss ook 2wd erbij pakken ). Hierdoor zal deze klasse wel tijdig moeten starten, zoals we dat dit jaar al hebben gedaan.

* SC : we moeten dan even opletten welke klasse (2x4 of 4x4) dan de grootste zou zijn, die kan je dan het beste bijvoegen op de zondag. Zo hebben de mensen op de zaterdag tijd om 's ochtens nog een (of 2) accu / pil weg te rijden en dan kunnen de 's zondagsrijders op de zaterdag avond nog wat rubber neerleggen.

Dingen waar we dan wel over moeten gaan nadenken:

- Je moet niet vergeten dat dit wel een zware druk legt op de organisatie. Niet iedereen kan zomaar op zaterdag. Tevens moet iedereen dan ook zin hebben om 2 dagen te helpen. Ik denk toch dat je dan op meerdere banen uit gaat komen op de "chaos-organisatie" die in Vlijmen wordt gebruikt, waarbij deelnemers ipv baaninzetten andere taken krijgen toegeschoven ( tech controle, opstellen heats, evt. AMB ).

- Klei banen hebben onderhoud nodig, zeker wanneer er kuilen komen. Dus zal er op die weekenden een tijdstip vast gesteld moeten worden waarbij op zaterdag de baan dicht moet voor onderhoud om de baan weer netjes te hebben op de zondag.

- Je moet dan misschien wel de BNK's gaan blokkeren voor 1 malige deelnames, anders loopt het hele programma de frut.

Laatst bewerkt: 4 sep 2010
  2. elvo

elvo

Lid geworden:
    5 apr 2005
    Ik dacht dat het hele punt van de SC/slash klasse was van GEEN serieuze wedstrijden te rijden.

Be careful what you wish for....

3. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Nou, ik weet niet waar je dat nou weer opgevangen hebt.
    In de USA heb je geloof ik wedstrijden waar 230 SC-rijders aan meedoen.
    In Nederland moet het welliswaar wat groeien, dat geef ik toe, maar vooral Bergschenhoek heeft een vaste club SC-rijders die serieus bezig zijn.
    Ikzelf zou heel Nederland wel doorrijden om een dag te racen, en ik ken er zo nog wel een paar.

4. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Dito

5. Gonzo

Gonzo

Lid geworden:
    17 sep 2007
    In Belgie is er naar mijn weten enkel zo'n klein groepje bij ATR Stokrooi, maar of die geinteresseerd zijn in BNK's? kDenket niet. Is meer voor de fun, pintje drinken, hard gaan, maar ook tegen mekaar zitten rammelen, crashes in duel en derna een vettig lachsalvo.
    Op een BNK zou van al dat gerammel tegen vreemden toch ambras komen, dus SC beter op clubniveau houden.

6. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Nou, ik durf te wedden dat er wel wat meer zijn waar je het bestaan niet van weet.
    Tenminste mensen die zo,n SC-truck hebben en er graag wedstrijden mee willen rijden.
    Regel wat leentransponders, promoot je wedstrijd en deze mensen komen vanzelf tevoorschijn.
    Misschien dat ze zelfs na een tijd ook een 4wd/2wd 1/10 buggy kopen en heb je er weer wat mensen bij!!

7. Gonzo

Gonzo

Lid geworden:
    17 sep 2007
    SC's mochten dit jaar al op de clubkoersen in Kampenhout met de trucks meerijden, wij hebben daar niks tegen. Maar op astro spreekt dat ni aan. Nogmaals, 3 van de 6 manches zijn op astro, wie van jullie heeft er ooit al op astro gereden? Het ziet eruit als een vis op het droge, of je moet hem al half naar een buggy ombouwen. Iemand die komt kijken op astro koopt zich voor wedstrijden dan ook eerder een B4.
    Dat er veel SC's ergens in de tuin rijden kan wel zijn, maar die hun eerste race zal zeker geen BNK (licentie...)zijn maar een clubwedstrijd.

8. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Ik train alleen maar op astro, en ik ken nog een paar rijders die dat doen.
    Er komen trouwens een paar SC-banden uit die speciaal zijn voor astro.
    Trouwens de Proline Calibers doen het ook prima op astro, laatst live in actie gezien en er maar meteen ook 4 gekocht.
    Ik durf te wedden dat met die banden een 4wd SC-truck verschillende 2wd 1/10 buggies achter zich kan laten.
    Ik heb het dan wel over een getunede auto, dus niet zoals ie uit de doos komt.

9. feniks

feniks

Lid geworden:
    20 okt 2008
    euuuuuuu gaan we 10 jaar terug in de tijd of wa .
    de 4X4 en 4X2 splitsen op 2 dagen hebben ze toen ook geprobeerd om meer mensen te laten rijden.
    resultaat 2 jaar later bijna geen man meer op offroad toen weliswaar door de opkomst van toering .
    maar dat zou nu zo zijn met de opkomst van de sc .
    dus voor mij hoeft het niet . er zijn 3 klasse's die voorzien zijn van deftigge auto's en regelementen . das truck wat bijna dood is . 4X4 en 4X2 en in die laatste 2 is al meer dan genoeg volk om een dag te vullen .
    hoe meer klasse's er komen hoe meer de hobby versnippert word met als resultaat dat ge op den duur nog in alle klasses 10 man gaat hebben .
    is dat dan nog de moeite om een BNK of nk of bk te gaan noemen.
    ik denk het niet ze.maar ja das mijn vizie he zou zeggen bekijk het zelf over 10 jaar nog eens .

10. potloodslijper

potloodslijper

Lid geworden:
    28 aug 2005
    En wat houdt jullie tegen om zelf een (on)officiële wedstrijdserie te organiseren, een die apart staat van het BNK? Indien het BNK niet over 2 dagen geplitst wordt zullen de huidige rijders niet zitten wachten op nóg eens een hoop volk. Dan moet je beginnen om 8u 's morgens en eindigt de wedstrijd 12u later.

11. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Okay, ik snap jullie standpunt, ik vind het alleen zo jammer dat er zo weinig wedstrijden voor SC-trucks worden georganiseerd.
    Misschien is het i.d.d. iets voor clubs met een offroad-circuit om los van een cup een SC-wedstrijd te organiseren en dan gewoon alle SC-trucks samen te laten starten als de interesse te laag is om ze te splitsen.

12. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    ik proef een hoop tegenstand van buggy rijders, die bang zijn dat er een hap genomen word uit hun stukje van de taart.

erg jammer om zo le lezen dat men een andere klasse niet de sfeer/elan uitdaging gunt van het BNK

ik lees: " ga zelf maar organiseren "

het doel van de discussie is juist door middel van een toevoeging aan het BNK om de short course naar een beter /hoger niveau te tillen.

maar goed. ik wil ook meingen zien van het BKN bestuur. niet alleen maar van rijders. die zijn bang voor hun eigen haggie

13. potloodslijper

potloodslijper

Lid geworden:
    28 aug 2005
    Dit is wel heel simplistisch voorgesteld. Ten eerste lijkt het mij vreemd dat 100 piloten een tot twee uur later thuis zijn omdat nog geen 10 rijders ook een BNK willen hebben. Natuurlijk heeft elke klasse recht op competitie, maar je kan dat niet ff komen afdwingen en kwaad zijn wanneer anderen daar kritiek of bemerkingen op hebben. Ten tweede gaat het hier om een Belgisch en Nederlands Kampioenschap. Dit houdt in dat als er enkel Nederlandse deelnemers zijn, er toch gewoon een NK georganiseerd kan worden door de NOMAC op vraag van de piloten, ipv een extra BNK-klasse toe te voegen. Op deze manier krijgen we binnenkort ook nog de toevoeging van de 1/8 elektro buggy, truggy, muggy, fluggy, knuggy, schmuggy,... een belachelijk druk BNK dus :)

Of de SC nu een kampioenschap heeft tijdens het BNK-weekend of tijdens een ander weekend maakt heus niks uit voor het niveau van de SC. Het organiseren op andere tijdstippen zal integendeel de kwaliteit verbeteren, doordat piloten die tijdens het BNK-weekend geen tijd hebben door de buggy, zich dan in de Short Course kunnen komen uitleven.

Stel het eens voor op de vergadering van de NOMAC of FBA (eind november denk ik), maar niet boos zijn als die grote mensen besluiten om geen SC te organiseren he ;)

14. Even popcorn pakken....

15. RC10Racer

RC10Racer

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    ehhhmm Murky.... Nu ga je ff een stap te ver.

Puntje 1: Sommige reacties zijn al van mensen die mee het BNK organiseren, het bestuur bestaat gewoon uit de clubs.

Puntje 2: Om een klasse toe te voegen gaat, zoals je in de posts hiervoor kunt lezen, niet "zomaar" even. Dit zou betekenen dat er een extra dag georganiseerd moet worden omdat we nu al bijna niet uitkomen met het aantal deelnemers. Dit vergt veel extra werk van de clubs, dat kan je niet even opeisen dat iedereen bereid is om die moeite te doen. Het heeft zeer weinig te maken met mensen die bang zijn voor hun eigen haggie.... (zucht)

16. SV-Racing

SV-Racing

Lid geworden:
    5 dec 2005
    Zal ik die vrouw dan wel pakken paardenstaart! :p

17. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    ik snap Eelco wel. Er zijn veel Sc rijders, waaronder ikzelf, die graag competitie rijden en daar ook heel wat voor over hebben. Ik heb er absoluut geen problemen mee om stad en land af te rijden voor een wedstrijd, wat ik regelmatig ook doe.
    Dat het grootste deel van de circuits astroturf zie ik echt niet als een probleem.
    Zo heb ik de rallycup gereden, no-nitro cup (jammer dat het even mis is gegaan) en ga ik regelmatig trainen in Helmond.

Als ik het topic lees is erbij een paar mensen het idee dat de sc niet geschikt is voor competitie en dat er geen animo voor is of dat het een stel prutsers zijn of wat voor vreemde ook. Ik denk dat je jezelf hier behoorlijk in vergist. Je ziet idd regelmatig dezelfde mensen, maar ik denk dat dat in elke klasse is, maar de mensen die ik ken en sc rijden zijn hier zeker serieus in.

Persoonlijk mis ik een goede competitie voor de sc klasse en ik moet eerlijk zeggen dat het me helemaal niets uitmaakt of dat nu BNK of NOMAC of wat voor organisatie is die het aandurft om dit op poten te zetten.
    Dat het in de bestaande competitie(dagen) niet in te passen is snap ik zeker, maar het feit is wel dat jullie organisatie wel de nodige ervaring en contacten heeft om zo'n competitie op te zetten. Ik denk dat daarom Eelco ok dit topic heeft geopend.

En als jullie het niet kunnen/willen prima, maar ik denk dat de tijd wel rijp is voor een sc competitie. Als je (zoals eerder genoemd is) in Amerika kijkt naar de sc klasse daar, is dat enorm groot.

18. potloodslijper

potloodslijper

Lid geworden:
    28 aug 2005
    Dit heeft niemand hier beweerd. Natuurlijk nemen ook de SC-piloten hun hobby erg serieus en kan het niveau er hoog liggen. Dat is echter volledig irrelevant voor het probleem hier. Al werd er door Masami Hirosaka, Marc Rheinard, Lee Martin, Atsushi Hara en nog een tiental wereldtoppers voorgesteld om SC, 1/8 of 1/16 erbij te nemen in het BNK, het zou het feit dat er in een dag maar 24 uren en in een weekend maar 2 dagen zijn, niet veranderen.

De manier waarop Murkydude het hier eventjes komt forceren is vreemd. Je gaat in de Formule 1 toch ook niet zeggen dat ze maar een uurtje later moeten starten omdat je met de lokale Porscheclub even wat wilt gaan cruisen?

Het lijkt me geen slecht idee om even te polsen bij andere piloten en dan een voorlopige lijst op te maken van wie er allemaal zo'n competitie zou willen. Kom je niet boven de 10 piloten uit dan moet je je afvragen of het dan niet beter op clubniveau kan blijven...

19. RC10Racer

RC10Racer

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Misschien mis ik iets, maar ik mis heel het probleem van "iets op poten zetten"

1. Je mailt / belt een paar clubs ( een stuk of 4 ofzo om te beginnen ) of je er een race mag houden, liefst natuurlijk clubs die al wedstrijden houden en dus zelf al een goede organisatie in huis hebben om een race te doen. Zodoende hoef je geen AMB mee te zeulen, maar je maakt gebruik van de mogelijkheden die er al aanwezig zijn. Samen met die clubs plan je een paar datums die voor iedereen goed uitkomen.

2. Je kijkt hoe je de klasses wil indelen; b.v. Slash stock / 2wd open / 4wd open.

3. Je maakt een uitnodiging en je plaatst de op de diverse forums ( hier / Oople / ... ) en websites ( redRC / Shortcourse.eu )

4. (optioneel) je zet een site op

5. Je koopt wat bekers / prijzen voor de winnaars.

6. Je moet een slachtoffer vinden die na de race de standen bijhoudt

7. Rubber offeren........

20. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    @murky,

hopenlijk word hierdoor wel gezien dat er dus zeker mensen zijn die echtwel wat moeite willen doen om zoiets op te zetten.
    en die zelf ook de shortcourse wil promoten.

maar om dan meteen een heel nieuwe organisatie op poten te zetten om te kijken of het ook succes heeft vind ik overdreven.

er zal handig wel een organisatie zijn die er wel de tijd in wil steken om te kijken of het echt wat uithaalt.

en zo niet en de shortcourse blijft toch maar groeien dan kan het altijd nog om iets op te zetten.
    ik weet helemaal niks met hoe het vroeger ging met opkomende klassen en wegvallende klassen.

maar ik heb het gevoel dat er buggy rijders bang zijn voor een klasse erbij,terwijl ze eigenlijk zo dus helemaal niet aan de hobby denken maar aan hun eigen haggie.
    jammer vind ik dat.

Laatst bewerkt: 13 sep 2010

Deel Deze Pagina