Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als een club lid is van de KNVvL, zijn alle leden ook lid van de KNVvL.
Je kunt hier als club dus in differentieren.
Ik denk dat de strekking van mijn antwoord wel duidelijk is. Je kunt als club zelf onderscheid maken tussen actieve (vliegende) leden, jeugdleden, slapende leden, etc. Daar heeft een KNVvL niets mee te maken
Onze club kan het financieel gewoon niet veroorloven om lid te worden. Discussie houdt dan snel op. Kan best voor veel clubs gelden. Hoe wou je daarmee om gaan?
Het is bij mijn weten geen automatisme dat als een club aangesloten is bij de KNVvL, alle leden een KNVvL lidmaatschap moeten afsluiten/betalen. Je kunt hier als club dus in differentieren.
Slapende leden zijn clubleden die sympathie hebben voor de club: ze betalen een bijdrage clublidmaatschap, komen af en toe bijkletsen op de club maar zijn verder geen actief (=niet vliegend) lid. Voor dit soort leden kun je als club best een minimale contributie zonder KNVvL bijdrage vaststelllen.
Nee. Dat kun je niet.
Jij suggereert (kennelijk) een soort van creatief boekhouden
Daarmee schend je (als club) de afspraken die je bent overeengekomen.
Dat heet dan simpelweg fraude.
Tadango heeft helemaal gelijk, zo zijn er meerdere clubs die om de een of andere reden een lage contributie hebben. Bij ons zou het lid worden van de KNVvL betekenen dat de contributie met 100% omhoog gaat, dat wil niemand.
Daarnaast zit ik persoonlijk aar al helemaal niet meer op te wachten. Ben nu vaak genoeg gepiepeld door de KNVvL dat ik er schoon genoeg van heb.
Verder ze ik alleen nog maar dat de KNVvL modelvliegsport een grote one man show aan het worden is. Er gebeurd schijnbaar zeer veel zonder de leden erin te kennen en om raad te vragen, tenminste zo lijkt het van buiten af als ik hier alle verhalen door lees. Dat er een overkoepelend orgaan moet zijn is duidelijk, maar dat hoeft niet perse de KNVvL te zijn.
Onze club kan het financieel gewoon niet veroorloven om lid te worden. Discussie houdt dan snel op. Kan best voor veel clubs gelden. Hoe wou je daarmee om gaan?
Er is geen lid die 47.50 euro gaat betalen voor een knvvl iets. Dat wordt geïnd via de contributie die dus met 66% verhoogd wordt. Dan zeggen de meesten op. De club stopt dan. Is dus geen optie. En dat alleen om hoger te mogen vliegen wat niemand bij ons doet? Dat valt niet te verkopen. Verder heeft onze club geen enkel direct voordeel en Hopelijk hebben we de indirecte voordelen nooit nodig. Voor de leden ook geen enkel direct voordeel.
De leden willen het niet, dus als club kunnen we het niet. Zijn niet 2 verschillende zaken. De club doet wat de leden willen.
Daarnaast doen er nog verhalen uit het verleden de ronde over clubs in de buurt die problemen hadden met het veld waar de KNVvL niets voor heeft gedaan. Tijd voor een imago boost?
Een belangrijk agendapunt voor de vergadering dit jaar is de behandeling van het Jaarplan 2016. Clubs worden uitgenodigd hierop hun visie te geven en dit eventueel al voorafgaand aan de vergadering via mail aan ons door te geven. Deze opmerkingen zullen dan tijdens de vergadering behandeld worden.
2. Het doel en de missie van de afdeling Modelvliegsport
De afdeling Modelvliegsport functioneert binnen de KNVvL. De doelen van de KNVvL zijn vermeld in het meerjarenbeleidsplan 2014-2017, MJBP.
Het algemene doel van de afdeling Modelvliegsport is het gezamenlijk met alle leden van de aangesloten clubs de beoefening van het modelvliegen in al zijn verschijningsvormen duurzaam te bevorderen.
In 2016 zullen wij werken aan de volgende doelen.
Het vormgeven en uitbreiden van de relatie met de wetgevende instanties en stakeholders zodat onze inbreng als noodzakelijk en toonaangevend word beschouwd.
De belangen van de bouwers en vliegers van multikopters e.d., de z.g. drones, integreren.
De afdeling MVS herkenbaar positioneren als autoriteit op het gebied van de Modelvliegsport.
De samenwerking met het Bondsbureau in alle opzichten verder optimaliseren.
De missie van de afdeling Modelvliegsport is afgeleid van de missie van de KNVvL: en luidt als volgt.
De afdeling Modelvliegsport verbindt mensen met een passie voor de modelvliegsport, samen, gedreven, veilig en met respect voor de omgeving en anderen.