Maker Faire Samen met Ronald en Joop op de Maker Faire geweest midden in de Stad Groningen. het was een soort bijeenkomst van/voor klussers, prutsers en artistiekelingen. Een beetje zoals de electuur dag of HCC bijeenkomsten, maar dan voor heeeeeeel veel aspecten van techniek. En veel "artistiekelingen" liepen en rond. Het weer was goed en het publiek toonden heel veel belangstelling. Er waren ook mensen die op het forum gelezen hadden dat we er met boten waren. Overzicht s'morgens van de stand. Belangrijk overleg. Dit is toch een indrukwekkend model de boot van Joop. Voorbereiding voor de spreekbeurt. 3d toren van Ronald. 3d printer zelfgemaakt die bezig is met een armband. Overzicht. Er was veel belangstelling . Hier kun je ook nog wat van maken. Wat ze maakten ontging me. Veel belangstelling bij de boot van Joop. Een slang onder de tafel, het was een mooi stukje techniek. Dit was ons "Paviljoen met vaarvijver". Er liep echt van alles rond, en bij deze persoon knipperde alleen maar lampjes. Hier moest ook nog wat van gemaakt worden. Kunst van de hedendaagse studenten. 3d printers kunnen toch veel. Maar de gebruikers/verkopers waren nog niet zo tevreden over de kwaliteit. Het materiaal is keihard en schijnt moeilijk te bewerken te zijn? Of het water bestendig was wisten ze nog niet. De fabriek printers begonnen met een prijs van € 2075,00. Een Groningse duikboot van autobanden. Een soort magneet trein met stikstof. Hier konden wij in varen. Student zijn tegenwoordig is volgens mij niet zo zwaar. Sommige dingen waar ze mee bezig waren leek op een kinderdagverblijf. Maar er waren ook simulaties daar werd je toch even stil van. Kortom het was een leerzame middag. En Ronald bedankt voor de uitnodiging. Er staat ook een film op http://mf050.nl/ Hein
Ronald en Hein Nog bedankt voor de gezellige en leerzame dag. De belangstelling was boven verwachting van jong tot oud. Ik heb ook nog een paar foto's gemaakt ,maar zijn ongegeever de zelfde die jullie geplaatst hebben,en ik daar een halve dag voor moet uittrekken plaats ik ze maar niet. Gr.Joop