.
@femmo :....
@H.B.Busking : Black as night.... daar hou ik wel van...
Maar we kunnen elkaar de handen schudden Bas

Wat een troep is die zelfklevende OraCover!!
Ik gebruik voortaan zelf ook alleen nog de 'hitte-variant' of gewoon OraTex.
Femmo wist dit trouwens wel hoor (ik had mijn onvrede al geuit bij hem over die troep) en hij daagde me hierboven gewoon uit...

Ik gebruik voor m`n schaalmodellen altijd OraTex en dat vind ik heel fijn spul om mee te werken!
Ik wilde een geheel zwarte Tiger (net als m`n Chipmunk in de foto hierboven) en m`n LHS had alleen nog deze zelfklevende OraCover variant in het zwart...
Een paar weken geleden heb ik een clubgenoot geholpen met het folien van zijn kist en dat was voor een deel ook zelfklevende folie.
Dat werkte eigenlijk best goed, dus ik dacht dat dit ook wel ging werken.... niet dus!!
Ik heb nog niet eerder zo zitten klooien met de folie, en heb toch al behoorlijk wat kisten in de folie gezet de afgelopen 25 jaar...
Het grootste nadeel van die zelfklevende OraCover is dat je het niet kunt herpositioneren.
Wanneer je het los op z`n plek legt en het op een reeds gefolied stukje komt, en je wilt het herpositioneren, dan trek je de kleurlaag ervan af...
De kleur blijft op het eerder gefoliede stukje zitten en de folie welke je wilt opbrengen heeft dan een geheel transparante plek...
OraCal autobeletteringsfolie ken ik zelf niet, zal me er eens in verdiepen, bedankt voor de tip!
Is dat zoals de naam doet vermoeden familie van de Ora... covers (OraStick, OraCover, Oratex, Ora.etc..?

)
En jouw tip om de overlap 5mm bij de tip te houden is trouwens ook een goede!
Wanneer je de overlap te klein houdt dan trekt deze zich net te ver terug bij het definitief opspannen onder hogere temperatuur.
Ik gebruik trouwens alleen m`n folieboutje, geen fohn o.i.d.
Komend weekend `s avonds waarschijnlijk verder met het folien van de romp...
Groeten, Ramses
.