os max 120-fs vraagje

• Topicstarter Topicstarter super skybolt
  • Startdatum Startdatum
S

super skybolt

Guest
album_pic.php

album_pic.php

Hallo,
Wie kan mij vertellen wat ik met dat halve "maantje" moet doen op de onderste foto in het plastic. Ik kan er nergens iets over vinden, ook niet in de gebruiksaanwijzing!

@ super skybolt

Dat half maantje is met name een woodruff spie. Het dient als meenemer.
Gewoon de aluminiumflens van de as, waar normaal de propeler komt, afschuiven. Dan moet je normaal op die as een uitgefreesde inkeping zien.

Dat woodruffje er gewoon inleggen dit met de platte kant naar boven toe en die aluflens er terug over schuiven. Normaal is die aluflens voorzien van een uitsparing waar dit spietje door kan schuiven. Dit systeem verhindert gewoon dat de propeler begint te "slippen" op de as. Mogelijks is dit reeds aanwezig en werd een reservespie meegegeven door OS. Gewoon even checken.

Dat plaatje (half maantje met een platte kant) hoort in de as te zitten om je propmeenemer te borgen. Ik heb het gisteren nog gezien bij een 61fs en daar stond het ook op de tekening.
Succes

nee, om de kleppen af/bij te stellen is er een apparte "valva adjusting kit" bijgeleverd.

Klopt, heb het gezien net. Dit is reserve.

Dank u vriendelijk!

op de site van os kun je de explodes view zo vinden, ook die van de 120 fs, maar dat maakt eigenlijk niet zo uit want bijna elke motor heeft zo'n maantje.

@ SKYBOLT

Geen probleem, daar is dit formum voor wel attentvol van OS om dat er in reserve bij te leveren natuurlijk.

:D

Back