OS MAX 40 FP valt uit bij Volgas.

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Brainloos, 31 jan 2012.

1. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Dat is idd een bekend probleem, de uitlaat blaast troep de tank in, dus een filtertje daartussen, wat je dus regelmatig moet schoonmaken.

2. defik

defik

Lid geworden:
    8 dec 2007
    Inderdaad, het afstellen is ook deels een kwestie van gehoor. je moet op een bepaalde manier de loop van de motor kunnen horen. Te arm, te rijk, opnemen. allemaal dingen die je op het gehoor al een eind goed kan zetten. (2tact racebrommers bijvoorbeeld werken bijna hetzelfde en luisteren naar zeer nauwkeurige afstelling) Ik heb het geleerd van mn vader die al zon 40 jaar vliegt en tjah dan word het er stiekum gewoon ingegoten.

mensen die zeggen, ja os is goed, de rest niet bijvoorbeeld hahaha bijna elke motor is goed aftestellen alleen zijn sommige gewoon gevoeliger voor hun afstelling als de ander.

luchtschroeven ook, lekker afblijven en pas aan beginnen als je basis goed is, vaak hoef je niet eens bij te regelen met je luchtschroef.

sommigen denken ook, nou zeg zoveel toeren draaien is echt niet goed. laat ik hem eens rijker zetten, dat zijn dus de grootste fouten die je kunt maken.

waarom? denk eens aan het niet op temperatuur komen van je motor, en in het ergste geval verhoogde compressie door overtollig mengsel.

Dan nog even een tip.

Heb je een model wat lang heeft stilgestaan en niet lekker reageerd op het gas,steeds afslaat. Draai hem even zo rijk mogelijk om je naald te (spoelen) en stel hem opnieuw af. vaak zijn je problemen dan al verholpen mits je klunk niet verstopt zit.

Laatst bewerkt: 7 feb 2012
  3. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Ik heb bij mijn trex 600 wel eens gras in de carb gehad...

De hele dag zitten etteren omdat de afstelling continu van veels te rijk naar spontaan veel te arm ging
    Maar aangezien de luchtinlaat helemaal diep in het binnenste van de heli verstopt zit, en er ook niets bijzonders opgewaaid was niet aan gedacht.

Tot je van ellende heel de carb er maar eens afsloopt (15 minuten sleutelen..) en de carb zelf uit elkaar trekt. Toen kwam er allerlei resten gras uit de verschillende sproeiers zetten.
    Daarna was alles weer goed.

Soms zit het in rare hoeken..

Deel Deze Pagina