Bij brandstofmotoren was throttle cut handig om hem uit te zetten.
Daar is throttle cut ook voor bedoeld, ipv de trim naar beneden te schuiven.
Ik heb meer crashes, ongelukjes of hoe je het ook wil noemen door throttle cut en electro motoren dan mensen die geen throttle cut hadden en er daardoor heel bewust mee omgingen.
Als ik bij wedstrijden of demo's mijn modellen op de standaard had staan met de accu's aangesloten stond de zender uit maar we bleven ook steeds naar omstanders en belangstellenden roepen, NIET VOOR HET VLIEGTUIG GAAN STAAN!
De motor kan niet aanslaan als de ontvanger/regelaar geen signaal krijgt maar toch.
Heel bewust van veiligheid, altijd.
Zelfs met de prop eraf was ik voorzichtig.
Ik heb 1x zelf iets meegemaakt.
Best dom.
Ik ben alles aan het opbouwen, iemand komt kijken en stelt vragen.
ik ga door met aansluiten en als laatste de accu.
Ik vloog met 2 pakketten in serie, een 4 en een 5S.
Dus dan moet de ene rode kabel op de andere zwarte.
Ik sluit de rode op de zwarte aan, een grote flits, verbrande vinger en de hele dag sterretjes gezien.
Daarna weet je hoeveel energie een lipo kan leveren.
Ik had het pakket kortgesloten omdat ik de handelingen niet bewust genoeg deed, door afleiding.
GJ
Daar is throttle cut ook voor bedoeld, ipv de trim naar beneden te schuiven.
Ik heb meer crashes, ongelukjes of hoe je het ook wil noemen door throttle cut en electro motoren dan mensen die geen throttle cut hadden en er daardoor heel bewust mee omgingen.
Als ik bij wedstrijden of demo's mijn modellen op de standaard had staan met de accu's aangesloten stond de zender uit maar we bleven ook steeds naar omstanders en belangstellenden roepen, NIET VOOR HET VLIEGTUIG GAAN STAAN!
De motor kan niet aanslaan als de ontvanger/regelaar geen signaal krijgt maar toch.
Heel bewust van veiligheid, altijd.
Zelfs met de prop eraf was ik voorzichtig.
Ik heb 1x zelf iets meegemaakt.
Best dom.
Ik ben alles aan het opbouwen, iemand komt kijken en stelt vragen.
ik ga door met aansluiten en als laatste de accu.
Ik vloog met 2 pakketten in serie, een 4 en een 5S.
Dus dan moet de ene rode kabel op de andere zwarte.
Ik sluit de rode op de zwarte aan, een grote flits, verbrande vinger en de hele dag sterretjes gezien.
Daarna weet je hoeveel energie een lipo kan leveren.
Ik had het pakket kortgesloten omdat ik de handelingen niet bewust genoeg deed, door afleiding.
GJ