P-51 'Strega'

Altijd met die throttle cut gewerkt.
Op brandstof en elektro.
Maar wel goede regelaars zoals Jeti, ICE en Castle.
Bij die twee hotliners focus en geen geklets er om. En de eigen vaste procedure van zender instelling de juiste, voor het juiste toestel, zender als eerste aan, throttle cut, daarop aansluiten. Pas bij de start, zaak op vrij en een proefdraai. Voor de holliner zelfs een plakker met tekst op de zender, waarbij gas op schakelaar wordt gevlogen.
Bij anderen werkt het systeem van werken anders. Mijn wijze van systematiek was als mijn brein dat van mij verlangde. En was daarin rotsvast.
Altijd kop er bij, onder alle omstandigheden.

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Maar eh, zijn we er nu al uit hoe het zit?

Wie heeft er gelijk, de school 'Van Oosten' of de school 'Curzon'?

Ze kunnen niet allebei gelijk hebben . . .

(Ikzelf ben er nog niet aan toegekomen om te testen.)


jan.
 
Dat is een keuze.
In -+ 2002 bood de nieuwe generatie MPX Evo zenders die optie. Had het zelfs op de modelboot ingesteld om de speed props te beschermen. Omdat daar ook nogal wat doorhappend Makita-power op zat.

Rechts op de zender zijkant heb ik een drukknopje.
Toebedeeld voor motor uit. En is dan ook ingesleten in de vlieggewoonte.
Maarja, je komt gassend binnen taxien hoppend hakend over het gras…
Maar is ook zo uit per knop…

Goed om dead sticks af te dwingen. Maat dat hoeft nu niet meer. Naar toen wel met regelmaat getraind in de lesvlucht. Duhssss.

Er is geen plus of min.

Maar met geklets op het veld, drukte en gezelligheid, ongewilde onachtzaamheid…
In mijn ogen een veilige tussenstap.

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Back
Top