P-80 Shooting Star RBC-kits turbine conversion

Inmiddels de maiden gedaan en hij vliegt best wel rustig en niet zo hard met wat gas eraf.
Mooi op schaal zeg maar , de ailleron uitslagen stonden wel wat fors in alle drie de “ dual rates “ dus die staat alvast op 80 % voor de volgende keer want de landing was niet zo netjes , ging veel te hard.

Kwam met takeoff flaps binnen want full flaps was heel erg kietelig op het ailleron.
Een landingsgestel uit de vleugel losgebroken en het asje van de neuspoot krom.
Nieuwe is inmiddels binnen van JP hobby in Frankrijk.
De KT45G4 sloeg nog steeds af en advies van clubgenoten de axelaration time van 10 sec naar 15 seconden gezet.
Daarna ging die niet meer uit en liep zonder de kap erop prima met taxiën.
Met de kap erop bleef hij ook aan maar had geen versnelling meer tijdens de taxi runs.

Boven de turbine twee cheeter holes gemaakt in de kap , dat was een stuk beter, daarna de maiden!
 
IMG_5018.jpeg

IMG_5019.jpeg

De inner wheeldoors heb ik ook verwijderd omdat deze storing gaven bij het intrekken van de LG. De maiden was dus ook met wielen uit.
 
Back
Top