Paar onderdelen gekocht, incl. oude brandstof

Alles klopt, startbox sterk, gap is goed maar met starten gaan de wielen gelijk draaien terwijl de gap klopt. Weet het even niet meer. De koppeling al zeker 10 keer uit en in elkaar gezet shimes gezet en eruit gehaald maar wielen blijven draaien zodra er gestart wordt.
Help!
 
Het gaat om een yokomo gt4, heb een oude impulse waar alles het zelfde is afgesteld en doet het prima. Maar bij de yokomo lukt het maar niet om goed afgesteld te krijgen telkens als ik denk nu klopt het dan gaan toch de wielen draaien terwijl de gap echt genoeg speling heeft
 
Als je zeker weet dat je gap klopt, dus een 0.5 tot 0.7mm ruimte tussen de schoen en de klok moet het de veer zijn die te slap is afgesteld. Of ligt je schoen los? (kan je hem omhoog wippen?), ook 1x gehad, lag de veerschotel op het randje van de vliegwielmoer en daardoor lag de schoen vrij.
 
Hoi Roelof, ben blij dat jij het ook een keer hebt gehad. De schoen kan ik inderdaad omhoog wippen. Morgen ga ik weer een poging wagen ben er nu even klaar mee. Was zo blij dat ik de gap voor elkaar had maar veel toch weer tegen. Dus mocht ik er niet uit komen laat ik het je weten.
Dank voor je reactie!
 
Als je de veer helemaal aandraait heb je geen ruimte meer om de schoen te laten bewegen.
 
Dat dacht ik dus ook maar als ik hem goed vastdraai blijft er speling op de schoen zitten. Kan hem gewoon bewegen. Ik moet nu weg vanmiddag zal ik het weer proberen stuur ik evt wat foto's
Gr
 
Als de schoen speling heeft ligt de veerschotel op het 6-kant deel van de vliegwielmoer. Heb je je shims tussen het vliegwiel en de moer liggen? Dan komt inderdaad die rand van de moer verder omhoog. De shims moet je dan achter de conus leggen. Bij mij waren het foute schoenen wat ik kon oplossen door een ringetje tussen de veerschotel en schoen te leggen.
 
Ja dat moet het zijn dan de ring zit daar inderdaad, dan zal ik hem achter de conus plaatsen en kijken of dat werkt.
Bedankt weer!
 
Werkt dus niet want nu draait weer alles vast (clutchbell) zal wat foto's sturen ter illustratie. Ik denk zelf dat de ring die ik gebruik achter het vliegwiel (voor de conus) te dik is want het is ook geen shime maar carrosseriering wat denk jij? Hoor graag jou mening
Gr
 

Bijlagen

  • f4a4d69e-7253-4c87-8b24-692dd27bb397.jpg
    f4a4d69e-7253-4c87-8b24-692dd27bb397.jpg
    100,6 KB · Weergaven: 160
  • 86c0f09b-d515-416a-8f1c-04b12b6605ac.jpg
    86c0f09b-d515-416a-8f1c-04b12b6605ac.jpg
    118,3 KB · Weergaven: 175
  • ff69842c-fbcf-4ba8-aaf3-7ef951cb002a.jpg
    ff69842c-fbcf-4ba8-aaf3-7ef951cb002a.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 160
  • 0d5ed93f-da9c-4cba-8dcf-5b6019146f3d.jpg
    0d5ed93f-da9c-4cba-8dcf-5b6019146f3d.jpg
    79,9 KB · Weergaven: 168
  • 5a66368d-15eb-4d00-92fd-b23d15d6b9ab.jpg
    5a66368d-15eb-4d00-92fd-b23d15d6b9ab.jpg
    201,1 KB · Weergaven: 162
  • 7a94edff-fd3d-4386-8cc9-0dbf187040f5.jpg
    7a94edff-fd3d-4386-8cc9-0dbf187040f5.jpg
    113,6 KB · Weergaven: 176
  • 7bb8ee30-4caf-49b7-a027-f8044c1b5a2e.jpg
    7bb8ee30-4caf-49b7-a027-f8044c1b5a2e.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 176
Zo dan, moet je zoveel achter het vliegwiel leggen? Dat vliegwiel zou normaal dicht tegen de motor aan moeten sluiten.
Overigens moet je voordat je het vliegwiel gaat monteren de krukas zoveel mogelijk eruit proberen te trekken, soms trek die die nog een 2 tot 3 tiende eruit.

Misschien moet je even een keer naar sassenheim komen om het eens en voor altijf goed te krijgen, ik heb ook de nodige machines in huis om aanpassingen te maken.
 
Ik ga het proberen met dunnere ringen/ring alleen heb ik die even niet bij de hand. Dus wordt weer vervolgd. Achter het vliegwiel zit nu dus die dikke ring en daarvoor zit een lager maar hoort die lager daar wel want ik begrijp dat niet helemaal wat moet een lager daar? Heb hem zo gekocht, weet jij of die lager daar hoort? En wat je aanbod betreft, als ik er deze week zelf niet uitkom kom ik graag een keer bij je langs vind ik tof van je!
 
Back
Top