paar vragen over rustler vxl

Discussie in 'Electro offroad' gestart door hengelo78, 12 jul 2014.

1. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Die velocity lijkt mij meer een allround band en zeker geen echte asfalt band en al zeker geen speedrun band.

Bij een van de setjes zie ik geen informatie over de compound en dan weet je niet wat je in huis haalt tenzij ik iets mis.
    Het comment van anthem is meer een aanname en geen beoordeling (zoals ik het lees) een van de banden lijkt erg bol/rond en niet met een breed en plat contact vlak en dat heeft natuurlijk invloed op de grip.
    Ik vind dat wel een begrijpelijke opmerking want als je de fotos vergelijkt lijkt dat inderdaad wel een beetje zo.

Als ik onroad banden zou halen zou ik altijd belted banden halen, zoveel extra hoeft dat denk ik niet te kosten.
    En als je dan een keer echt snel wilt dan kan dat tenmiste ook zonder dat de banden enorm gaan bollen of aan vlarden scheuren.
    Tenzij je van jezelf weet dat je geen speedruns wilt doen.
    Veel mensen doen dit echter wel omdat je met een rustler vrij eenvoudig erg hard kan en er ook hoge snelheden geadverteerd worden op de doos.
    Veel plezier met je rustler in ieder geval fijne auto.
    Grts

2. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    [mod]en dergelijke beledigende woordkeuze is hier niet toegestaan...[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2014
  3. hengelo78

hengelo78

Lid geworden:
    21 jun 2014
    @ Auto-G

heb je een tip voor mij welke belted banden er op een rustler passen? voor onroad gebruik.
    wil hem af en toe wel eens vol los trekken maar ben niet iemand van alleen speed runs
    wil ook lekker bochten kunnen nemen(trackje rijden)

mij als leek lijken de medial pro tarmac toch erg goede onroad banden
    zo op het oog gezien
    zijn soft en extra soft te krijgen
    maten worden niet gegeven dus geen idee wat diameter is helaas...als het rond de 100mm is zal het moeten passen

Laatst bewerkt: 21 jul 2014
  4. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Wat ook goed helpt als je onroad wilt rijden, de band een paar uur van te voren in te spuiten met WD40, hierdoor wordt het rubber wat zachter en creƫr je meer grip. Dan na iedere run schoonmaken met remreiniger.
    Maar dit geld eigenlijk voor een schone baan. Ook zorgen dat als je onroad rijdt de vering niet te strak staat.

5. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011

Als de persoon in kwestie mijn post effe deftig zou lezen vooraleer zo kort door de bocht te gaan....Doe vooral zo verder :proost:

Zo beter dan?

Laatst bewerkt: 21 jul 2014
  6. tomvelsen

tomvelsen

Lid geworden:
    23 jul 2011
    Ik ben het eens met Anthem2, ditzelfde heb ik ook gehad met onroadbanden van mindere kwaliteit, die door de vorm naar binnen gingen staan en dus minder contactoppervlak hadden en dus ook minder grip.

Even off-topic;
    Ik het erg jammer dat mods mensen corrigeren op de inhoud van de post en het niet ik context plaatsen, ik vind daarom ook dat Anthems volgende post volledig gerechtvaardigd is als gevolg van het "afkraken" van zijn verhaal. Actie-reactie..

DIT IS EEN FORUM, DEEL WAT JE WEET, NIET WAT JE VINDT DAT EEN ANDER WEL OF NIET KAN/MAG. Laat de ander gewoon in zijn waarde, of je het er nu mee eens bent of niet. Ik zou het dan ook niet meer dan normaal dat de aanleidende post op de ongepaste reactie ook verwijderd wordt, aangezien er niks van waarde in staat en er op een groot forum als dit met gelijke mate gemeten moet worden, dus ook de aanstichter op de vingers moet worden getikt. Misschien een idee om algemene omgangsregels op te stellen, aangezien mensen elkaar soms flink afzeiken op het forum om niks.

Nu weer terug on topic!
    mvg Tom

7. hengelo78

hengelo78

Lid geworden:
    21 jun 2014
    weet iemand toevallig wat de maximale en minimale band diameter is, die je kan gebruiken op de rustler vxl zonder pinions of gears te hoeven veranderen?

en wie zegt dat traxxas goede klantenservice heeft...KLOPT NIET
    1e x gemaild toen kreeg ik een antwoord dat ze wel iets wisten maar dat ik moest bellen.
    2e x gemaild en ik krijg een heel ander antwoord dat wat ik gevraagd had.
    was wel nuttige info die ik kreeg maar was geen antwoord op mijn vraag.

8. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Normaal kan je je banddiameter wel wat verkleinen zonder problemen,is hetzelfde als een kleiner pinion monteren dus de motor zal minder moeten werken en dus koeler blijven.Wordt de temp nu op het randje kan je wel je banden vergroten maar zal je toch kleiner moeten op de pinion of groter op de spur.Hangt allemaal af van wat je temps nu zijn,en waar je gaat rijden.Kan zijn dat een grotere band op asfalt nog steeds goed blijft maar als je ermee offroad gaat,de temps plots de hoogte in schieten.

9. hengelo78

hengelo78

Lid geworden:
    21 jun 2014
    ok dank je voor de info anthem2..(alweer :))
    het ging me voornamelijk voor onroad.
    offroad zijn de meeste banden die ik wil wel de zelfde maat.
    maar voor onroad is het toch vaak een stukje kleiner

ik krijg morgen mn temp gun bezorgt
    zal dan even gaan testen.

10. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Geen probleem, blij dat ik kan helpen :) vond ik ook leuk toen ik nog niks wist :)

11. hengelo78

hengelo78

Lid geworden:
    21 jun 2014
    top van je...ben er erg blij mee :)

12. hengelo78

hengelo78

Lid geworden:
    21 jun 2014
    heb de rustler eindelijk kunnen meten en komt niet hoger dan 59 graden tot nu toe.(de motor)
    mijn zoon zijn kalahari komt echter wel op 90 graden(ook de motor)
    de pinion maar iets verkleinen en spur iets vergroten.
    hopen dat ik dan binnen de grens kan komen.
    maar vind 20 graden eraf krijgen wel een moeilijke optie.

13. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Ik zou gaan voor pinion een paar tanden kleiner, meten, misschien nog ietsje kleiner als het nodig is. Is nu wel heel warm buiten dus is redelijk normaal dat alles warmer wordt.Misschien een fan overwegen. Al ben ik daar geen echte voorstander van.

14. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Zoals je kunt zien: meten is weten ;). 59 graden is een prima temperatuur. Zelf houd ik altijd 80 graden als maximum aan (ietsje erover heen is niet erg...).

15. hengelo78

hengelo78

Lid geworden:
    21 jun 2014
    Hallo allemaal

ik heb weer eens een vraag
    ik wil de medial pro velocity banden met velg bestellen uit duitsland(goedkoper)
    hier hebben ze echter alleen de versie voor de achterkant van de auto
    kan ik die achterbanden ook voor gebruiken?
    geeft dit instabiliteit met het rijden?

alvast bedankt voor enige hulp/info

16. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    De wielmeenemer zit verder de velg in. Als je de achterbanden voor plaatst, komen de wielen naar binnen te staan, dichter op het chassis. Hierdoor kan je instabiliteit krijgen

17. hengelo78

hengelo78

Lid geworden:
    21 jun 2014
    Dus geen slimme keus om te doen...helaas...wat is aan te raden? Voor tracer banden en achter onroad banden? Of voor en achter onroad banden?. ( natuurlijk bedoeld om onroad te rijden)

18. hengelo78

hengelo78

Lid geworden:
    21 jun 2014
    iemand?
    ik wil graag onroad banden bestellen.
    voor en echter allebei onroad banden of voor gewoon standaard tracer banden en achter onroad?

wat is het beste

19. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    De anaconda zijn erg fijne banden. Voor wat goedkoper kun je op conrad naar truggy wielen zoeken. Zijn daar achter 25 euro en voor 22 euro
    Die heb ik zelf ook :)

20. hengelo78

hengelo78

Lid geworden:
    21 jun 2014
    het type band dat ik wil halen weet ik al
    dat is de medial pro velocity

mijn vraag is
    is het beter om voor en achter onroad banden te hebben?
    of is het geen enkel probleem om achter onroad te hebben en voor de tracer banden?

alvast bedankt

Deel Deze Pagina