PAF 2m30 electro-sleper: succesvolle setup

Dag allen,

Hopelijk kan volgende info nuttig zijn voor andere hobbyisten.
Even mijn succesvolle setup voor deze PAF 2m30 opgeven, waarmee o.a. een DG600 van 6m moeiteloos de lucht in wordt getrokken :

motor : Leopard 8072 kv220 (Brushless motor leopard)
regelaar : Turnigy dlux 160A HV dlux 160A HV Brushless (EU warehouse)
Accus : 2x 5S in serie 5000mAh 5S-5000mAh-25c OF 2x 6S in serie 5000mAh
schroef : APC 22x10 electro
switch : emcotec safety power switch 140-280A

Ere aan wie ere toekomt : clublid Pierre Moustache heeft als eerste deze succesvolle setup getest op zijn PAF 2m30. Een 120Amp-regelaar is in het begin in rook opgegaan (letterlijk). En inderdaad, mijn metingen aan de grond met 10S gaf zo'n 120A-verbruik.

Oh, ja; nog even vermelden dat de regelaar, om onesthetische redenen, links buiten de romp hangt... wel goede koeling natuurlijk !

De Leopard-motor is wat aan de dure kant in vergelijking met die grote motoren van Hobbyking, maar verschillende leden in de club hadden reeds uitstekende ervaring met die motor, komende van [sluikreklame] de te vertrouwen webshop van een ander clublid Onlylipo, kypom au meilleur prix - www.onlylipo.com.
Deze namiddag mijn eerste 9 sleeptrekken gedaan met deze sleper en het is gewoonweg zalig. En de reserve-power aanwezig maakt het allemaal wel comfortabel.

Voor het ogenblik vlieg ikzelf met 3sets van 2x 5S lipos van Hobbyking die 4 jaar oud zijn (weinig gebruikt) en waarschijnlijk niet meer zo performant... hetgeen resulteert in slechts 3 hoge sleeps per accuset.

Dankzij de aflezing van de boordspanning van de voortstuwings-accus op mijn Multiplex-zender weet ik wanneer het tijd is om de accuset te veranderen : met 10S is 37volt zowat de benedenlimiet.

Clublid Pierre Moustache gebruikt ook soms zijn 2x 6S, hetgeen volgens zijn zeggen een opmerkelijke krachtwinst geeft.

mvg
Olivier, uit België

25jv69u.jpg


1t3f52.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dag allen,

Gisteren met de PAF de maiden van een Bergfalke van 5m50 van Danny naar boven getrokken. Piloot van de Bergfalke was Pierre Moustache.
Alles verliep naar wens, en nog 3 meer sleeps ermee gedaan, de 2 laatste vluchten met Danny als piloot, die nog duidelijk aan zijn landingen moet werken...

rivms9.jpg


Olivier
 
Back
Top