Paf trainer 260

Neu methodisch werken. En dan de zaterdag even door gaan. En voorbereidend werk doen, zoals vleugel kabelboompjes.dan is wat folie werk de moeite niet.
 
Handig freesje is dat hè.
Ik weet niet of de breekbouten handig zijn.
Ze breken best snel vind ik.
Dat levert vaak ook schade op.
Zoals prop en eventueel stabilo.

Je ben wel weer lekker bezig.
Een servo op de choke is ook fijn.
Gisteren een onstuimige landing gemaakt, prop gebroken, maar de bouten niet.
 
IMG_20200922_094552.jpg
 
IMG_20200926_135902.jpg


Vandaag de 1e sleeps gedaan en gelijk 4 liter benzine weggestookt. Wat is dit een verademing om mee te slepen. Fox 5,6 meter en 18kg zonder problemen en binnen afzienbare tijd op afkoppel hoogte.
Als prop nu een engel supersilence 25x12 drieblad. Ook nog een Asw24 van 4kg gedaan, half gas en verticaal is wel grappig.
Met diezelfde asw ook nog laagsleepjes gedaan.
Al met al durf ik te zeggen na diverse toestellen voor slepen gebruikt te hebben, dat er niks boven een paf trainer gaat.
 
IMG_20200928_172504.jpg
IMG_20200928_173003.jpg
Kennis heeft een printje in elkaar gezet met daarop aangesloten een flowmeter, hallsensor en GPS unit en luchtdrukmeter . De nodige software er op. En voila we kunnen toeren uitlezen, de verbruikte brandstof. En we zien hoe hoog we zitten. Tevens alarmen gezet bij 750 ML verbruikt en onder de 600rpm.
 
Ondertussen vandaag bezig geweest om de flowsensor te calibreren in jeti box van de zender. Nog nooit in geweest, weer wat wijzer over deze zender. Blijft gaaf spul.
received_1754032704754609.jpeg
 
Ik heb ook wel eens wat instelingen in een regelaar aan moeten passen met die Jetibox emulator. Wat een ondoorzichtig geheel. Doe mij maar spul dat rechtstreeks via de zender te programmeren is en niet via die Jetibox emulator.
 
Op zich is het logisch het is een rij met hoofdcomponenten horizontaal met daar onder de subcomponenten in een waterval schema.
Echter kun je dit ook via jeti tools op de pc doen als je de betaalde versie hebt.in het begin leek het mij ook een donker bos dat jeti box, maar uiteindelijk zag ik wel de logica.
 
Vandaag kunnen testen krijg een melding in de vorm van twee bliepjes bij halve tank . Bij 750cc verbruik de melding Achtung Kraftstoff 3x achter elkaar en na 850 cc de melding Landung 3x achter elkaar.
 
Ondertussen wat meer gevlogen en gesleept. Remklep max uitslag geminimaliseerd. Zwaartepunt naar achteren gebracht.
Landen Met kleppen is nu een eitje.
Slepen is nu ook prettiger. Sterker nog een zwever er achter/onder (als dood gewicht) in vertikale sleep van 8 kg zit ook in no time op 300 meter.
Vanaag een zwever van 14 kg gedaan, ook met twee vingers in de neus bij wijze van spreken.
Het klinkt misschien raar, maar ik heb nog niet eerder zo een goed vliegend toestel gehad.
 
Back
Top