Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. drestar

drestar

Lid geworden:
    6 okt 2005
    daarnet mijn eerste bestelling gedaan buiten europa bij RC-castle,en betaalt via paypal.en nu maar afwachten wat het gaat worden.het scheelt in totaal 55 euro inclusief de verzendkosten als ik het in europa gekocht zou hebben.ik hoop niet dat ik die 55 euro er weer bij moet gaan lappen anders kon ik het net zo goed hier bestellen.

2. lindaa-u

lindaa-u Guest

Pakketje uit China

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje en misschien dat iemand mij raad kan geven.

Een vriendin van mij heeft namelijk een pakket met cadeaus opgestuurd vanuit Shanghai (China). Dit heeft zij zo'n 3,5 week geleden afgegeven op het postkantoor daar.
    Normaal duurt het zo'n 6 tot 10 dagen voordat het pakketje in Nederland aankomt, aangezien ze al vaker iets naar Nederland heeft gestuurd.

Het pakket dat ze naar mij gestuurd heeft is in nog geen velden of wegen te bekennen. Ze had ook naar een vriendin een pakket gestuurd en die heeft van TNT een brief gehad dat ze moet verklaren wat erin zit. Ik heb zelfs nog geen brief ontvangen.

Weet iemand of er misschien nog een kans bestaat dat het nu na zo'n 3,5 nog aan zal komen of zal ik hier nooit meer iets van horen/zien. Ik heb zo'n idee dat het gewoon ergens bij de TNT of iets dergelijks achterover is gedrukt..

Heeft iemand dit misschien ook wel eens meegemaakt en is er nog hoop?

Groeten Linda

3. Matthijs NED 469

Matthijs NED 469

Lid geworden:
    5 dec 2004
    toch geweldig dat mensen met googlen op douane, pakket en china uitkomen op het modelbouwforum! ;-)

Maak je geen zorgen Linda, de douane zal het pakket wel even apart hebben gezet en is bezig met het opstellen van een brief. Kan ook zijn dat ie in de wachtrij staat om de waarde te bepalen adv het labeltje op het pakket en dat ze bezig zijn om een factuur voor je te maken. Even geduld hebben dus nog ben ik bang. Heeft je vriendien trouwens geen track en trace code van de chinese verzender? Met deze code kun je de TNT bellen en zij kunnen in het systeem kijken waar het pakket uithang. Succes.

4. marcel73

marcel73

Lid geworden:
    7 sep 2007
    Even geduld hebben zo heb ik het ook ervaren.
    Tekening besteld in de vs met wat balsa.
    Dat was ook in 4 dagen in Nederland maar heeft er 3 weken bij douane gelegen (Gewoon bij tnt dus). Uiteindelijk stond de man van tnt aan de deur als ik wel even 26,60 wilde bij betalen. Iets van 12 euro inklarings kosten en 14 euro administratiekosten.

5. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Paketten komen nooit bij de douane..
    Die komen altijd direct bij de koerier, in dit geval TNT dus.
    Het enige wat de koerier doet is aangifte doen van het pakket bij de douane.

Als je zeker weet dat het pakket bij TNT aankomt...

Bel dan dit nummer: 020-5873492

Dit is een direkt telefoon nummer van de afdeling inklaringen van TNT.
    Dit is de plek waar je pakket ligt tijdens de aangifte bij de douane.

Bijv.. normaal als ik maandags een order bij HK plaats, en laat versturen met EMS dan is het er zaterdag, mits de inklaring vlekkeloos gaat.

Als dit pakket zaterdag er niet is, bel ik maandag ochtend meteen bovenstaand nummer.
    Geef je tracking code, en je krijgt te horen wat de status is.
    Soms is dat de dag dat ze ook een brief gaan sturen met de vraag wat er in het pakket zit en wat de waarde is van het pakket..
    Meteen stuur ik een fax met het factuur en tracking nummer ;) naar dit nummer: 020-5873401
    Dit is de Fax van de afdeling inklaringen TNT
    Dag erna wordt het pakket netjes bezorgd ;)

Op deze manier hoef je niet nog langer (weken) te wachten op je pakket.

Laatst bewerkt: 20 feb 2010
  6. lindaa-u

lindaa-u Guest

Pakketje uit China

Door het zoeken op google ben ik inderdaad toevallig op het forum terecht gekomen. Met de hoop dat ik er wat wijzer uit zou worden.

Het lastige is dat ze het via Post China verstuurd heeft en ze heeft daardoor geen barcode gekregen. Deze had ze wel kunnen krijgen als ze het via DHL zou versturen, alleen zouden de verzendkosten dan vele malen hoger uitvallen.
    Heb TNT al gebeld met de vraag of ze misschien ook iets kunnen traceren op postcode, maar helaas zonder barcode begin je echt niks.

Hoe lang duurt het meestal als het via het hele traject gaat Douane, TNT, brief etc.? Ik lees namelijk op andere forums dat het soms wel eens 7 weken of langer duurt, kan dit kloppen?
    Stel dat het door de douane ingenomen wordt krijg je dan bericht? Want als dat zo is dan neem ik aan dat het gewoon ergens door iemand achter over is gedrukt..

Dan wordt het inderdaad nog maar even afwachten en zien of er nog iets komt.. Ik acht de kans in ieder geval!

Alvast bedankt voor het reageren in ieder geval!

Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2010
  7. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Als het pakketje ongeregistreerd vanuit china of hong-kong komt, reken dan zeker op 4 weken.
    De chinesen hebben sinds oktober vorig jaar een post export stijging van ruim 70% gekregen.
    Daardoor zijn er tot op heden grote vertragingen in het post verkeer gekomen.

Geregistreerde pakketjes hebben wat meer voorang, ongeveer 2 weken.
    Met EMS een paar dagen.

Om het verzendprocess te versnellen, laat bij het verzenden een lijst met inhoud en geschatte prijs aan de buiten kant van de doos plakken.

Dit is meestal het probleem als het pakket zo lang onderweg is..

Is er een waarde van minder dan 45euro gedeclareerd op het pakket, dan gaat hij zowieso standaard door.. omdat je dan geen invoer rechten en belasting hoeft te betalen..

Boven de 45euro willen ze een factuur aan de buiten kant aantreffen.
    Zit dit er niet op, dan onstaat er de vertraging! want ze willen nu weten wat er in zit, en ze willen belasting heffen..
    Zorg dus dat er altijd een factuur aan de BUITENKANT van het pakket bevestigd wordt en duidelijk erop laten noteren dat dat factuur voor de Douane/Customs bestemd is..

Hiermee help je de mensen bij inklaring, en gaat het process een stuk sneller, en hoeft TNT geen brief naar je te sturen.

8. JiB

JiB Guest

Klinkt heel logisch, alleen dan nog die factuur voor elkaar zien te krijgen...
    Die grens 45 euro ken ik als 22. Is dat onlangs omhoog gegaan?

9. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
  10. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Ho ja, sorry dat is 45dollar oid.. 22euro :)

11. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Als factuur mag je ook zelf opgeven wat er in doos zit en en de waarde erbij per item.

Als er een steekproef is en het klopt niet wat er inzit met wat er opgegeven is riskeer je wel een boete.

Een Bestellings overzicht is trouwens ook voldoende.

12. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
  13. Romke

Romke

Lid geworden:
    4 feb 2008
    Wellicht intressant voor sommige,
    De rembours betalingen gaan dit jaar stoppen bij TNT, dus de inklaringskosten bij de deur of bij het postkantoor betalen gaat dan ook stoppen. Betaling zal dan via een accepgiro gaan, maar waarschijnlijker zal het bedrag eerst betaald moeten worden voor het pakket door de douane wordt vrijgegeven.

14. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Oke, Op zich logisch, zeker nu met de heel crisis, etc...

15. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Het is was maar een indicatie..

Maar mijn 45euro kwam zeker wel ergens vandaan, maar was alleen niet correct in de aangegeven context ;)

Hier waar ik het vandaan had: TNT Post | U verwacht een pakket uit het buitenland? - Houd rekening met inklaringskosten
    Tabje: "wat zijn de kosten"

<table width="25%" border="1" cellpadding="0" cellspacing="1"><tbody><tr style="vertical-align: top; color: rgb(255, 255, 255); background-color: rgb(255, 85, 0);" valign="top"><td style="vertical-align: top; color: rgb(255, 255, 255); background-color: rgb(255, 102, 0); text-align: left;" align="left" valign="top">Waar komen de goederen
    vandaan
    </td><td style="vertical-align: top; color: rgb(255, 255, 255); background-color: rgb(255, 102, 0); text-align: left;" align="left" valign="top">Waarde
    van de zendingen
    (exclusief
    verzekerings- en verzend-
    kosten)
    </td><td style="vertical-align: top; color: rgb(255, 255, 255); background-color: rgb(255, 102, 0); text-align: left;" align="left" valign="top">Douane-
    rechten
    </td><td style="vertical-align: top; color: rgb(255, 255, 255); background-color: rgb(255, 102, 0); text-align: left;" align="left" valign="top">Omzet-
    belasting
    </td><td style="vertical-align: top; color: rgb(255, 255, 255); background-color: rgb(255, 102, 0); text-align: left;" align="left" valign="top">Inklarings-
    kosten
    </td></tr><tr style="vertical-align: top;" valign="top"><td>Uit een EU-land</td><td>Waarde
    onbeperkt</td><td>nee</td><td>nee</td><td>nee</td></tr><tr style="vertical-align: top;" valign="top"><td rowspan="3">Uit een niet-EU-
    land</td><td>Tot € 22,00</td><td>nee</td><td>nee</td><td>nee</td></tr><tr style="vertical-align: top;" valign="top"><td>Van € 22,00
    tot € 150,00</td><td>nee</td><td>ja</td><td>ja</td></tr><tr><td>Boven € 150,00</td><td>ja</td><td>ja</td><td>ja</td></tr><tr style="vertical-align: top;" valign="top"><td>Uit een niet-EU-
    land

Geschenk-
    zending
    (van
    particulier
    naar particulier)</td><td>Tot € 45,00</td><td>nee</td><td>nee</td><td>nee</td></tr></tbody></table>

16. Stitch

Stitch

Lid geworden:
    21 jan 2006
    Heb ik weer,

Bij HobbyKing het één en ander besteld, verzonden op 7 januari 2010. Ik trouw wachten tot het pakket geleverd wordt, staat er plots op de site van HogKong Post dat het pakket
    "was returned to sender on 19-Feb-2010". Gebeurt dit vaker ofzo? Er is geen pakketdienst aan de deur geweest en ik heb in ieder geval geen briefje van niet kunnen bezorgen in de bus gehad.Ook geen brief van de douane ofzo voor te betalen invoerrechten.
    Ik had betaald met paypal , maar de termijn van een maand is natuurlijk allang voorbij.
    Wat nu??? Spullen terug en geld kwijt????

Fred

17. Timmi

Timmi

Lid geworden:
    10 aug 2008
    Hallo,

dit heb ik ook gehad met een trailer van Hobby Sstation in Hong Kong.

Ik heb het pakket kunnen traceren via de inklaringsdient.
    Het lag gelukkig nog op het TNT distributiecentrum in Amsterdam.:-D

Ik heb de mensen daar persoonlijk via de mail benaderd daar de klantenservice niets voor mij kon betekenen.
    De verzender had al aangegeven dat hij het pakket niet kon terugnemen omdat deze rechtstreeks van de fabrikant was betrokken. Zag de bui al hangen, geen trailer en € 300,- armer.:(

Gelukkig alles toch nog goed gekomen op de laatste dag voor m'n vakantie na vijf weken van frustaties en ergenissen.
    Het probleem was overigens dat de vrachtbrief tussen Amsterdam en Gorinchem was zoekgeraakt en zodoende de postbeambte de zending op onbestelbaar had gezet. Retour Amsterdam en daarna Hong Kong.:eek:nweer:

MVG,

Timmi.

Laatst bewerkt: 21 feb 2010
  18. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    @Stitch Ik zou even contact opnemen met HK. Eventueel via het forum aldaar. Heb dit nog niet eerder voorbij zien komen.

Heb zelf 3 zendingen onderweg.

1 shipped op 18-2 left HK for its destination on 19-2 (besteld op 4-2)
    1 shipped op 19-2 left HK for its destination on 20-2 (besteld op 1-2)
    1 shipped op 21-2 left HK for its destination on 21-2 (besteld op 12-12) was iets niet op voorraad.

Mijn ervaring is dat er over een aantal dagen alles op left HK for its destination on 21-2 of 22-2 zal staan.

Nu even afwachten wanneer de spullen hier zijn.

Groet,
    Theo

Laatst bewerkt: 21 feb 2010
  19. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Vraagje...

Ik wil wat folie rollen bestellen bij HK. Nu kan ik kiezen voor 2 verzend methoden...

EMS of AIR PARCEL

Ik begrijp dat EMS er nogal eens uitgevist wordt door de douane. Is dat met Air parcel ook zo ?

Welke verzend methode kies ik nu het best?

Groet,
    Theo

20. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    EMS is alleen sneller hier..

Alle paketten komen in aanmerking voor aangifte bij de douane

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina