Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Begrijp ik maar EMS blijkt toch vaker eruit gepikt te worden dan andere ;-)

Maar om eens te testen heb ik dit keer het spul laten verdelen in 2 zendingen. 1 met EMS en 1 met AIR PARCEL...
    Beide pakketten zijn exact gelijke waarde, inhoud en gewicht. (alleen kleur van folie is anders) Op beide 100% van de waarde erop laten zetten.

Zal mij benieuwen :rolleyes:

Laatst bewerkt: 22 feb 2010
  2. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Bel bovenstaand nummer even, en informeer daar naar de status..
    Het loopt nogal vaak langs elkaar heen.

Een brief tot betaling krijg je alleen van de vervoerder.
    Nooit direct van de douane.

3. lindaa-u

lindaa-u Guest

Pakketje uit China

Hallo,

Ik heb dus inderdaad vandaag een brief gekregen van TNT, waarin staat aangegeven dat het pakketje namaak producten bevat. Er staat in dat het dus niet ingevoerd mag worden en vernietigd wordt. Zelf weet ik niet het fijne van de inhoud omdat het cadeau's zijn die ik krijg van die vriendin.
    Iemand enig idee of ik dit kan tegenhouden of wordt het nu echt vernietigd? Het is namelijk niet voor verkoop of iets dergelijks, alleen voor eigen gebruik.
    Er staat wel een nummer bij alleen krijg ik constant een in-gesprek toon.
    Ik weet niet of je hierover misschien ook een klacht kan indienen, want het heeft natuurlijk wel aardig wat geld gekost.

Hopelijk heeft er iemand raad!

Groeten, Linda

4. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Bron:
    Nagemaakte artikelen

5. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Kun je die vriendin niet vragen wat erin heeft gezeten?
    Ik vind het iig wel bezopen dat et vernietigd wordt.
    Stuur het dan op zijn minst terug en verhaal de kosten ergens.
    Dat kunnen ze best want als er wat te plukken valt met invoerrechten weten ze je ook prima te vinden.

Voor mij ligt er ook iets bij de douane waarvan ik niet zeker weet of ze het erdoor laten, maar we zullen wel zien..

Ze zijn de laatste tijd weer flink bezig met controleren iig,
    volgens mij hebben ze een nieuwe in dienst die even interesant wil doen. :mad:
    Ik ben nu aan het kijken of op laten sturen naar een ander adres helpt,
    anders maar eens in mijn vriendenlijst kijken of er iemand bij zit met een voordeliger europees land om het een beetje door te sluizen.
    Want ze maken het me nu toch echt wel te gortig met die ALTIJD 12 euro voor een stempeltje (was eerst altijd pas bij +150 euro).
    Nederland is zo onderhand het duurste belasting land van heel europa volgens mij.

6. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    1x raden waarom die controles strenger zijn geworden en (daardoor) de kosten omhoog zijn gegaan...
    Toch zeker niet als gevolg van het al maar toenemende aantal lieden die zelf gaan lopen importeren zonder fatsoenlijk aangifte te doen, in de hoop dat ze onder het betalen van de BTW uit kunnen komen?
    Joh, als het je niet aanstaat, dan emigreer je toch naar Oegwambibi?

7. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Zeg, kan dat ambtenaren gegrom wat minder, Micropuller?
    Werk je daar zelf soms?

Andere landen betalen lang niet zoveel als wij, dus waarom wij wel?
    Om een beetje die "arme boertjes" in ons landje te gaan zitten subsidiëren,
    omdat ze met de komst van het internet shoppen hun 3x over de kop geprijsde zooi niet meer aan de straatstenen gesleten krijgen?

Zelfs BINNEN Europa is het bij de buren vrijwel altijd goedkoper.
    We zijn toch zeker niet gek met z'n allen of wel? :roll:

Laatst bewerkt: 23 feb 2010
  8. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Het geld is niet het probleem maar de tijd die die ambtenaren er voor durven te nemen....... EMS Express in 10 dagen thuis? Belachelijk, er staan 3 dagen voor!

9. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Nee, ik werk daar niet. Ik ben geen ambtenaar en ook geen werknemer. Ik hou mijn eigen broek op, niet werken=geen geld. Ik wordt dan ook altijd een beetje kriegelig als ik weer eens een klaagzang moet aanhoren van iemand die vind dat hij alleen maar rechten heeft en geen plichten.

10. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Ik ben een tijd zelf ondernemer geweest in de detail handel.. en had daarbij een winkel "computer supplies".
    Toen internet shoppen in kwam, hebben wij daar gewoon op ingespeeld en de verkopen via internet verdergezet, daarbij konden de prijzen omlaag omdat veel vaste lasten wegvielen.
    Inmiddels is het bedrijf overgenomen en is nu een "Dozenschuiver geworden" :)

Winkels hadden gewoon ruim moeten inspelen op deze internet markt.
    En veel kan in de detail handel.

Voor veel andere zaken zou ik niet via de internet weg iets bestellen, omdat ik het gewoon wil passen ;)

Ik ben het zeer zeker met Sven eens, dat de staat wel overal geld probeert vandaan te halen. is het niet rechtsom dan is het wel linksom.

Wat ook nog eens zo is, dat als je een factuur moet tonen aan de douane voor inklaring, je elke bedrag erop kunt zetten die mogelijk is. (uitgezonderd dat er mogelijk een steekproef wordt gedaan en je vervolgd wordt, mits het wat je opgeeft niet correct is)
    En over dat bedrag wordt BTW gerekend.
    Wat dus betekend dat er gewoon maar wat aangenomen wordt daar.
    Gewoon geld plukkerij..

11. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Sorry? Bij mij staat er op een factuur meestal al een bedrag, daar hoef ik zelf niets meer op in te vullen. Of bedoel je soms dat je het oorspronkelijke bedrag kunt weghalen en er iets anders voor in de plaats kunt zetten? Snap je nu waarom de controle zo lang duurt en dus zo veel geld kost? Als we ons ook al gaan bezighouden met valsheid in geschrifte...
    Wees blij dat ze je nog op je blauwe ogen geloven. Als ze bij de douane echt van elk item wat wordt ingevoerd wordt de werkelijke waarde moeten gaan opzoeken, ben je straks 300% inklaringskosten kwijt.

12. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Dat is me ook al 2x opgevallen, ze zeuren om een factuur en dan komt die doos na 2 weken eindelijk aankakken,
    zit er #$%# gewoon een factuur in een ongeopend doorzichtig envelopje op de doos!!
    Dan denk ik bij mezelf ook van jongens we betalen jullie er grof geld voor, steek zelf ook je poten eens uit.

Ik heb zelf ook al een paar keer een hele ruime dollar koers gepakt,
    dat interesseert die douane werkelijk geen drol zolang ze maar kunnen scheppen.
    Zolang je het niet te bont maakt en hun maar hun flappen trekken, boeit het ze niet.

En idd, ik zelf heb ook een detailhandel, en ik ben ook gewoon gedeeltelijk meegegaan met internet verkopen.
    Ik weet zelf ook wel dat als ik niet mee ga ik geen boterham te vreten heb, daar ga ik niet over zitten jammeren.

Zoals mijn vader zegt, al wie in dit land zichzelf niet kietelt zal nooit lachen.
    Als je niet af en toe eens rommelt in je eigen voordeel dan heb je geen vlo kapot te krabben want ze pakken alles af.
    De overheid speelt een spelletje, gewoon meespelen.

13. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Gewoon als voorbeeld:
    Stel er komt een pakket binnen via TNT, staat wel een bedrag gedeclareerd, maar inhoud is onbekend.
    Dan stuurt TNT jouw een brief, vervolgens moet je dan opgeven wat het werkelijk bedrag is, en wat de inhoud betreft.

En dat er ook 100% controle komt, tja dat is toch maar afwachten.
    Heeft gewoon te maken met de vrije handel, en toenemende import/export door particulieren.

Ik ben het met je eens dat als je de boel beflikkerd je op de blaren moet zitten er zijn nou eenmaal regels, en dat is ook goed.
    Alleen krijgen we teveel Regels

Strax krijgen we nog een reet tax, en een veeg tax, en een kijk naar je afgeveegde reet tax, en misschien is je reet strax helemaal niet meer van jouw. :)

14. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Niemand verplicht je om dit topic te lezen hoor ;-)

Groet,
    Theo

15. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Was het alleen maar in dit topic.
    Bovendien was dit topic bedoeld om informatie te verkrijgen (die nu al minimaal 85 keer gepost is), niet om eens even lekker te zeuren over wat voor een idioten er bij de douane werken, dat eigenaars van Nederlandse modelbouwwinkels een stelletje domme oplichters zijn, of hoe slecht we het hier in nedrland wel niet hebben. Doe dat lekker op een site als Geenstijl ofzo...

16. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008

100% controle zal er echt niet komen. Enig idee hoeveel pakjes er per dag binnen komen ?
    Ik heb een aantal jaren geleden bij FedEx gewerkt op schiphol-oost. Alleen bij ons kwamen er gemiddeld al 3 vrachtwagens vol binnen,
    iedere nacht! Dat is gewoon niet te doen om dan 100% controle te houden. Daar is gewoon te weinig personeel voor ;)

Groet,
    Theo

17. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Moah, nog een tientje bij de administratie kosten,
    kunnen ze er weer een dozenprikker bij zetten.

En Micropuller, moet ik dan een dief van mijn eigen portemonnee zijn om de lokale handel een beetje van de verveling af te helpen?
    Of om het in je eigen woorden te zeggen: Als je zon probleem hebt met Hollanders die graag goedkoop bamishoppen, ga dan lekker in china wonen? :lol:
    Dan kun je alles lokaal kopen/verkopen.

18. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Je bent erg goed in het verdraaien van woorden en het ontsporen van een discussie. Ten eerste hadden we het niet over de al-dan-niet hoge prijzen van Nederlandse modelbouwwinkels, het ging over de hoge inklaringskosten en andere toeslagen. (Oh nee, het ging over het in beslag nemen van illegaal gekopieerde producten, maar daar was je ook al weer van af gedwaald)

Verder ben je door het ontduiken van de belasting eerder een dief van mijn portemonee. Al die BTW die de staat door mensen als jij misloopt, kan ik, samen met alle andere belastingbetalers (he, dus toch wel een beetje ook door jou, mag ik tenminste aannemen) weer gaan bijpassen.
    Tot slot ben ik niet degene die hoeft te emigreren om lokaal goedkope Chinese spullen te kunnen kopen. Ga jij nou maar lekker naar een goedkoop belastingsparadijs. Ik hoop dat je net zo goed te spreken bent over het gemiddelde inkomen en de sociale voorzieningen daar.

Wacht maar tot ze erachter komen dat het makkelijker is om een soort "aangifteplicht" in te voeren (en dan meteen een interessante sanctie verbinden aan poging tot ontduiking hiervan) dan is het snel afgelopen met zelf importeren en is het weer goedkoper en vooral makkelijker om het "gewoon" in de winkel te halen. Hoe meer mensen proberen de kluit te belazeren, hoe sneller dit ooit realiteit zal worden.

19. MartinT

MartinT

Lid geworden:
    24 aug 2008
    Goeie info, had ik eerder moeten weten...!

20. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Het gaat in dit topic om alles wat met douane te maken heeft dus naar mijn inziens doe ik niets verkeerd,
    dus zoek maar verder naar manieren om een hak te zetten..

En waarom moet ik zoveel belasting afdragen dan?
    Sinterklaas spelen in zielige landjes die hun eigen rommel niet op kunnen knappen?
    Soldaatjes bezighouden zodat we een aai over de bol krijgen van grotere landen?
    Gratis hotel voor iedere familie met 20 kinderen die de grens over waggeld?
    Deden ze maar eens wat zinnigs met onze centen, dan vond ik het misschien niet zo erg.
    Gelukkig krijgen we 9 juni weer een nieuwe kans, maar nu nog even niet..

We betalen met z'n allen meer dan elk ander land in Europa, en toch hebben we een begrotingstekort.
    Wie is er dan bezig met de kluit te belazeren?
    Als je braaf iedere cent gaat afgeven die de overheid van je eist,
    dan kun je tot je dood werken en dokken zonder ook maar een euro over te houden voor jezelf.
    Als je dat zon mooi systeem vind, moet je ZEKER in china gaan wonen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina