Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rew

rew

Lid geworden:
    25 feb 2010
    Ik heb tot nu toe altijd een factuur op de buitenkant van het pakket gehad. En iedere keer als de douane controleert, hebben ze hem niet gevonden.

Ik heb aan HK terugkoppeling gestuurd, van: kunnen jullie de factuur beter als zodanig markeren, mijn pakketje heeft nu bijna een maand bij de douane gestaan omdat ze de factuur niet konden vinden, en dan aan mij moesten vragen. De reactie van de customer service (Shark) was: ik heb je verzoek doorgestuurd naar het management, ze gaan er naar kijken. Dus /dat/ is de status. :)

2. squid275

squid275

Lid geworden:
    17 mei 2008
    wat was de waarde van je pakket ongeveer? ik krijg mijn spullen vandaag ook waarschijnlijk.

Groeten,
    Sam

3. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Vandaag 2 pakjes mogen ontvangen..
    Voor beide de goedkoopste verzend methode gekozen en 100%/gift erop laten zetten. Geinig dat HK er dan een berichtje op zet waarin ze me feliciteren met mijn 21e verjaardag.:D

geen extra kosten :D

Deden er dit keer wel iets langer over maar dat komt wss door de feestdagen in China. Er zijn nu nog 3 zendingen onderweg.

Overigens zit er bij mij nooit een factuur op het pakket, dat moeten we maar zo houden!

Groet,
    Theo

Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  4. wilbert.v/d.berg

wilbert.v/d.berg

Lid geworden:
    16 mrt 2009
    hmm ik had op mijn vorige pakket ook niet maar nu wel.

5. MartinT

MartinT

Lid geworden:
    24 aug 2008
    Daar zit 'm nou wel net de kneep bij de NL modelbouwwinkels, zij dekken niet de kosten af en wat verdienste, maar rekenen (ten minste in mijn beleving) abnormaal hoge marges die niet in verhouding staan tot de kostprijs. Als er nou in NL (internet)winkels waren die een redelijke marge zouden rekenen (zeg 2x de HK prijs) zou ik daar ook wel bestellen, alleen al van wege de snelheid van levering...

Maar nu is het meestal marges zoals deze: bij HK 10 servo verlengkabeltjes voor 2 dollar, in de winkel in NL 1 kabeltje voor 6 euro...Vind ik zonde van mijn goeie geld!

6. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Toch bijzonder dat bijna iedereen in dit draadje blijkbaar vrij toegang heeft tot de boekhouding van de Nederlandse modelbouwwinkels. Of staan de marges die zij berekenen ergens in een verborgen hoekje op het froum of zoiets?

Vreemd ook, dat wanneer de buitenlandbestellers eens een keer alle (wettelijke) kosten moeten voldoen (verzendkosten, inklaringskosten, BTW en invoerrechten), ze steen en been klagen over het feit dat ze bijna net zo duur uit zijn als wanneer ze het om de hoek hadden gekocht, maar dat de winkelier, die ook nog eens aan de importeur moet betalen en verder ook zijn winkel met alle bijkomende kosten en zijn eigen salaris, een oplichter is, omdat de prijzen die hij moet hanteren ver boven die van een Aziatische webshop liggen.

Ook vreemd dat er nog nooit iemand op het idee is gekomen om met iets minder marge genoegen te nemen, om zo in no time tot de grootste modelbouwzaak van Nederland uit te groeien. Blijkbaar kan iedereen die aan dit draadje delneemt dat bedenken, maar de winkeliers niet.

Of zouden er in het geheim prijsafspraken zijn gemaakt om de prijzen kunstmatig hoog te houden? Aangezien veel mensen hier de winkeliers nog net niet uitmaken voor een stelletje maffiosi kan dat er ook nog wel bij.

Of zou het gewoon zo zijn dat de marges niet zo hoog zijn als men hier doet voorkomen? Ooit wel eens gehoord van Richard Swinburne? Hij had een hele mooie theorie, namelijk: "other things being equal...the simplest hypothesis proposed as an explanation of phenomena is more likely to be the true one than is any other available hypothesis."

Het valt me op dat een aantal mensen in dit draadje beweert zelfstandig ondernemer te zijn geweest, maar totaal geen weet schijnen te hebben van wat de normale marges zijn die je nodig hebt om uberhaupt te kunnen overlevenals zelfstandige.
    Ook valt het me op dat deze personen nu blijkbaar weer gewoon voor een baas werken.
    Toch vreemd, dat als je blijkbaar zo goed weet hoe de markt werkt en je daar zo goed op in kunt spelen, je nu genoegen neemt met een eenvoudig baantje, in plaats van je te ontplooien tot de topondernemer die er in je schuilt :rolleyes:

7. buurmanbaasje

buurmanbaasje

Lid geworden:
    25 okt 2009
    Wat je hier neer zet is misschien waar over de winkeliers maar mij verbaarsd het dat een pakketje met vanalles en nog wat(traxxas onderdelen) laten we zeggen met een waarde van 30 euro in Engeland hier in Nederland het dubbele moet kosten.
    En het mooiste van alles is dat verzenden van Engeland naar mijn huis 3 euro kost en van uit nederland naar mij 6,95 moet kosten.
    Ben ik heel benieuwd waarom er zoveel verschil in beide landen zit.

8. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Nu praat je grote onzin.

Zelfs met betaling van alle kosten ben ik nog minimaal 30% goedkoper uit dan dat ik vergelijkbaar materiaal in de LSH koop. En dan heb ik het over de goedkoopste shop die ik kan vinden.

Kijk voor het gemak eens naar de prijsverschillen in alleen de Nederlandse shops. Dan schrik je jezelf toch rot van de verschillen die er zijn. Als ik bij shop A voor een balsa plankje (1,5 mm) 0,90 eurocenten moet neertellen bij shop B voor datzelfde plankje 3 euro dan weet je dus dat je wel degelijk opgelicht wordt ;-) Enja, de kwaliteit balsa is exact hetzelfde!

Kijk ook eens naar de prijzen van lipo's Als ik voor een lipo in HK 15 dollar neer moet tellen (tel daarbij 10 euro op voor de import kosten) en voor diezelfde lipo in de LHS 65 euro dan zie je dus de marge van de winkelier en alle schijven ertussen.

Verder vergeet jij (en anderen ook) dat de meeste merken spullen die verkocht worden bij bv HobbyKing niet eens in de LHS te koop zijn. Alleen de duurdere merken worden hier verkocht. Dus als ik ervoor kies om een goedkoper merk te gaan gebruiken dan ben ik verplicht om dat in het buitenland te kopen.

Voor de rest lijkt mij deze discussie verder erg zinloos. Wij denken er zo over, jij denkt er anders over. Prima, laten we het daarmee afsluiten en weer on-topic gaan?

Groet,
    Theo

Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  9. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Hobbyking doet het nu in duitsland, zoals je wel weet, denk ik.
    Het is er wel iets duurder, maar dat valt reuze mee, geien je nooit inportkosten betaalt.

Let op mijn woorden, of het worden gouden jaren voor de modelbouw, en iedereen gaat naar benee met hun prijzen, of er gaan rake klappen valen, en er gaan talloze winkels ten onder..

10. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ik kan je een ding vertellen, maar de marges die modelbouwwinkels hanteren zijn zeer redelijk. ik denk dat jullie je heel erg vergissen in de inkoop prijs, en allen inklaringskosten en dergelijke die daarbij zitten. daarbij zit er natuurlijk ook nog een verschil, een winkel heeft winkel huur, kosten en onderhoud van de winkel. denk ook aan bijv. een pin abbonement. deze kosten moeten allemaal gedekt, en er moet iets winst worden gemaakt. daar komt bij, dat een een hong kong lipo nou eenmaal goedkoper is, dan als je een lipo van een goed merk als graupner, flightpower etc koopt;)

11. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Het zou best kunnen, we zullen wel zien. Ik denk dat als het ergens moet veranderen, dat het dan bij de importeurs moet zijn.
    Let wel; ik heb nooit beweerd dat de prijzen hier in nederland niet hoog zijn. Het enige waar ik me aan irriteer is die eeuwege kreet dat alle winkeliers in Nederland oplichters zijn, omdat dezelfde spullen in het buitenland goedkoper zijn.
    Ik denk (en weet deels zeker), dat de meeste winkels in Nederland aardig onder de duim van de importeurs zitten (de grootste ketens misschien wat minder) Als je weet wat je als winkelier moet investeren om bepaalde merken te mogen verkopen, dat grenst soms aan het idiote.
    Vervolgens zijn het de importeurs die de vraagprijs bepalen, omdat winkels alleen bij hen mogen inkopen. Als zo'n importeur er dan ook nog eens een gebrekkige voorraad op na houdt, waardoor levertijden uit de klauw lopen, krijgt de winkelier al snel het label "laaielichter" opgeplakt. Het trieste is dat, voordat de tussenhandel zijn marges zal verkleinen, er eerst wel een aantal (kleinere) winkels failliet zal moeten gaan.

Voor de volledigheid: ik heb niets tegen mensen die in het buitenland kopen (doe ik zelf ook weleens) Maar ga dan niet zitten miepen dat je spullen zo lang bij de douane liggen, of dat je BTW en inklaringskosten moet betalen; "that's all part of the game" Als de opmerking van PH-TVS, dat hij hoe dan ook 30% goedkoper uit is klopt, snap ik ook niet wat er dan nog te klagen valt.
    Waar ik dan ook echt niet tegen kan, is als mensen opzettelijk de boel proberen te belazeren, onder het mom van "ik betaal al genoeg belasting", "als het sneller ging zou ik wel betalen" of "het slaat nergens op dat de bijkomende kosten bijna even hoog zijn als de waarde van mijn pakketje" Als je werkelijk vindt dat dat goede redenen zijn, doe het dan goed en loop morgen bij een autodealer binnen, leg de aanschafprijs van een nieuwe auto, maar zonder BPM en BTW op de toonbank en probeer de showroom uit te rijden.

12. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Je hebt mij ook niet horen klagen ;-)

13. j.weel

j.weel

Lid geworden:
    2 feb 2009
    Ach dat probleem is ook alweer bijna verholpen
    Die buitelandse spullen zijn binekort voor de buiteladse prijzen bij een nederlandse leveracier te bestellen
    Dus geen gelazer meer met douane
    Voor meer info stuur me maar een p b tje

14. van nyen

van nyen

Lid geworden:
    5 apr 2009
    heb voor de eerste maal bij towerhobbies besteld nu ter waarde van 150$, alles komt via de goedkoopste verzendwijze. alles is gisteren versstuurd.

nu afwachten maar...

15. drestar

drestar

Lid geworden:
    6 okt 2005
    paypal

ik heb op 18-2-2010 geld naar china overgemaakt via paypal met Echeck.ik kreeg netjes na betaling bericht van paypal dat de verwachte verwerkingsdatum 24-2-2010 zou zijn.en op mijn account bleek echter te staan pending until 25-2-2010.paypal heeft het bedrag al op 19-2-2010 van mijn rekening afgeboekt.nu is het 26-2-2010 en is het bedrag nog niet verekend.ik vraag me af waarom de aangegeven verwerkingsdatum is overschreden? heeft iemand hier misschien ervaring mee?

16. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Mag ook gewoon hier op het forum hoor. Ik denk dat er genoeg gebruikers hierin geinteresseerd zijn.
    Tenzij het zaken zijn die het daglicht niet kunnen verdragen?

17. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    ehhh nee mag hier niet gewoon op het forum,dat betekend dat je reclame maakt .
    en dat mogen alleen de sponsoren in de sponsor corner.

Er zijn handigere methoden om iets te laten zien op het forum.
    bij nieuwtjes of een revieuw er over door een gebruiker .

De mods zijn geen boemannen ,maar iets discreet kan veel helpen.

Groeten Wiebe.

18. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Gebeurd vaker dat de aangegeven data niet kloppen. Het duurt tussen de 6 en 8 WERKDAGEN. In jou geval zou de betaling met E-Check komende nacht verwerkt moeten worden. Niets om je ongerust over te maken ;-)

19. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Ik ging er natuurlijk even van uit dat J.Weel hier niet zelf achter zit, dan zou het inderdaad ongeoorloofde reclame zijn. Maar ik was in de veronderstelling dat het geven van linkjes wel gewoon is toegestaan?

20. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    en ik denk dat er niks mis is met zeggen waarom en hoe dit zit. hij zecht toch niet van je kunt dit bij mij kopen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina