Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

waar krijgen jullie zoveel extra info ?
Ik heb alleen onderstaande info, meer krijg ik nooit :(

Waarschijnlijk krijg je die info als je EMS verstuurd.
Op de HK post site staat onderstaand vermeld:
"Online tracking information on the delivery status of registered mail/parcels sent overseas is available for selective destinations."

Wat zoveel betekend dat tracking info voor goedkoop verzonden post beperkt mogelijk is....

Wel kun je de TNT bellen en je HK nummer doorgeven, zij geven je dan het Nederlandse track en trace nummer (mits het nog niet in nederland is aangekomen).

Laatst bewerkt:
Ik heb altijd al tracking info gekregen, zowel bij Air Parcel als bij International (registered) Air Mail.
Slechts 1 keer had ik geen verdere info en dat was een klein pakketje 250 gram, verstuurd met International Air Mail.

grts

niels

Ik heb met HK post hetzelfde probleem, hij geeft alleen aan dat het Hong Kong verlaten heeft op 12 sept. Ik heb gisteren contact opgenomen met TNT, zij gaven aan dat er geen code bekend was wat betekend dat het pakketje nooit in NL aangekomen is. Vandaag contact opgenomen met de verkoper, die vervolgens het e.e.a. gaat navragen bij HK Post.

Gelukkig heb ik mijn e-bay aankoop met PayPal betaald dus als het helemaal mis dreigt te gaan kan ik het altijd nog verhalen bij PayPal

inloggen bij hobbycity en vieuw order daarop klikken dan zie je de lijst met orders daarachter staat je tracking nummer als je een manier van verzenden heb gekozen waarbij je een tracking nummer krijgt

Tot nu toe heb ik mee gemaakt dat het van 5 tot 18 werkdagen duurt voor het bij mij thuis is (WErKdagen dus he).
6 weken is in mijn ogen wel HEEL lang ja, ik zou even bij de leverancier informeren.

Laatst bewerkt:
inloggen bij hobbycity en vieuw order daarop klikken dan zie je de lijst met orders daarachter staat je tracking nummer als je een manier van verzenden heb gekozen waarbij je een tracking nummer krijgt
Als ik op die code klik, kom ik uit op hongkong post, en dan moet ik een enquiry reference number geven.. ?

Nu staat er weer iets nieuws bij:

Tendered for delivery without success because it was wrongly directed. The item is being forwarded or redirected.

Het zal zeker weer langer duren

mvg Bram

Pakketje is aangekomen, geen extra kosten.

Alleen de + en de - van de accu's zijn verschillend dan die ik gebruik

mvg Bram

Maat van me heeft zojuist een pakketje ontvangen van chinesejade.
Een 4#3b met alu koffer erbij, totaal kosten over de 200 dollar.

Ging HEEL vlot (ongeveer 1 week onderweg geweest) en GEEN extra kosten of wat dan ook!

in de envelop die ik zo juist kreeg over de belasting en etc. zit een dun papiertje met EMS verzenden staat erop en je gegevens.
moet je dit papiertje mee terug sturen?

Hoi,

vanavond klonk het: ding dong ...

Pakketje van Hobbycity met 6 Lipo's, zonder extra kosten :thumbsup:
Nou verwacht ik nog een pakketje met twee regelaars en twee motortjes, hopenlijk heb ik dan ook weer geluk :)

Tot nu toe heb ik met ALLE zendingen uit China nog geluk gehad, ik kies altijd de goedkoopste verzendwijze. China Small Air Parcel of zo ...

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back