Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
omdat ik verschillende lipo's heb besteld bij HK was het gewicht 1490gr van het pakketje
normaal laat ik altijd gewoon via de chineese post (airmail ) versturen, maar sinds kort verstuurd HK pakketten zwaarder dan 1kg AIRPARCEL post.is dit ook gewone post of idem als EMS ? komt dit aan met TAXIPOST of DHL-TNT ?mijn pakket is vorige woensdag verstuurd (left hong-kong) en normaal krijg ik altijd de dinsdag erop het pakket, maar nog steeds niets?

Niet in china, daar wordt gewoon doorgewerkt.

{in februarie zijn ze daar een maandje vrij}

Laatst bewerkt:
omdat ik verschillende lipo's heb besteld bij HK was het gewicht 1490gr van het pakketje
normaal laat ik altijd gewoon via de chineese post (airmail ) versturen, maar sinds kort verstuurd HK pakketten zwaarder dan 1kg AIRPARCEL post.is dit ook gewone post of idem als EMS ? komt dit aan met TAXIPOST of DHL-TNT ?mijn pakket is vorige woensdag verstuurd (left hong-kong) en normaal krijg ik altijd de dinsdag erop het pakket, maar nog steeds niets?
Momenteel hebben ze het daar in Hong Kong razend druk en kan de verzending enige vertraging oplopen. De tracking numbers vertellen ook niet steeds alles dus op die informatie zou ik niet teveel rekenen.
Uw pakketje kan ook gerust nog een weekje of wat bij de douane blijven liggen eer ze het doorspelen om te verzenden.
Als je het pakje na een kleine 2weken nog niet hebt ontvangen dan zou ik je aanraden om te bellen naar DSV te Brussel op nr.: 02/556 66 11.
Daar zal men je dan met zekerheid kunnen zeggen wanneer jouw goederen zullen worden vrijgegeven.
De kans zit er ook nog in dat je een €10,00 inklaringskosten zult moeten betalen. Dit wordt dan vereffend bij het afleveren van de goederen.

Het pakje zal met Taxipost verzonden worden.

Succes.

Droop

Ik zal het tot in de treure blijven herhalen: Waarom splitsen jullie de pakjes niet op zodat je gewicht per pakje onder de 1000g blijft? Dat is de enige garantie om niet hoeven bij te betalen. Op 17 december heb ik mijn 180ste bestelling bij HC geplaatst en op 28 december werden de pakjes netjes afgeleverd. Ik vraag me toch af waarom jullie je druk blijven maken of je al dan niet moet bijbetalen terwijl het toch heel simpel is? Je beslist zelf over de extra kosten!

Ik moest ook een keer 10€ betalen, maar dat vond ik niet erg. Het pakketje was netjes en snel afgeleverd.

Alleen, het is nu al een maand geleden dat ik en paketje bij HC heb besteld en ik heb het nog niet binnen. Vorige pakketjes bij HC waren er altijd net binnen de twee weken. Ook als ik moest bijbetalen was het nog steeds binnen twee weken.
Kan het zijn dat die vertraging door de feestdagen en vakantie is of moet ik me zorgen maken?
Gelukkig is het aangetekend en geregistreerd, dus als het verloren is kan ik een vergoeding vragen. Zo is dat toch?

grts

Gelukkig is het aangetekend en geregistreerd, dus als het verloren is kan ik een vergoeding vragen. Zo is dat toch?

grts

En daar ligt nu net de oorzaak waarom dat je pakket zo lang onderweg is en waarom dat je waarschijnlijk zal moeten bijbetalen. Kies voor de goedkoopste verzendmethode (airmail) en zorg er voor dat je pakketje niet meer dan 999g weegt en je hebt geen problemen. Toch moeilijk voor sommigen...

Heb eens een vraagje, ik heb al redelijk wat besteld bij hobbyking, maar is het veilig om daar een vliegtuig te bestellen? Ik bedoel dus omtrent de verzending.

Mvg
Jonas

Ik zal het tot in de treure blijven herhalen: Waarom splitsen jullie de pakjes niet op zodat je gewicht per pakje onder de 1000g blijft? Dat is de enige garantie om niet hoeven bij te betalen. Op 17 december heb ik mijn 180ste bestelling bij HC geplaatst en op 28 december werden de pakjes netjes afgeleverd. Ik vraag me toch af waarom jullie je druk blijven maken of je al dan niet moet bijbetalen terwijl het toch heel simpel is? Je beslist zelf over de extra kosten!
Dit kan je inderdaad toepassen doch is dit niet steeds mogelijk.
De 1/6 dingen die ik steeds bestel wegen ruim over de 1000 gr./stuk.
:rolleyes:

edo zei:
Ik moest ook een keer 10€ betalen, maar dat vond ik niet erg. Het pakketje was netjes en snel afgeleverd.

Alleen, het is nu al een maand geleden dat ik en paketje bij HC heb besteld en ik heb het nog niet binnen. Vorige pakketjes bij HC waren er altijd net binnen de twee weken. Ook als ik moest bijbetalen was het nog steeds binnen twee weken.
Kan het zijn dat die vertraging door de feestdagen en vakantie is of moet ik me zorgen maken?

grts
Zorg dat je het tracking nummer bij de hand heb en (gezien je jonge leeftijd) laat één van je ouders bellen naar het DSV-nummer dat ik hierboven heb vermeld (02/556 66 11.). Daar zal men je met zekerheid kunnen zeggen wanneer je pakje zal geleverd worden. Maar zoals ik het ook reeds zei: met de eindejaarsperiode zitten de vliegtuigen eivol en kunnen pakken langer onderweg zijn dan gepland. ;)

Droop

Heb eens een vraagje, ik heb al redelijk wat besteld bij hobbyking, maar is het veilig om daar een vliegtuig te bestellen? Ik bedoel dus omtrent de verzending.

Mvg
Jonas

Veilig is het maar bijbetalen doe je bij HC/HK in elk geval.

Als je bestelt bij R2hobbies heb je 50% kans dat ze je er uit pikken. Tot nu toe heb ik maar 2 keer moeten bijbetalen voor een vliegtuig, nog nooit voor componenten.

Zorg dat je het tracking nummer bij de hand heb en (gezien je jonge leeftijd) laat één van je ouders bellen naar het DSV-nummer dat ik hierboven heb vermeld (02/556 66 11.). Daar zal men je met zekerheid kunnen zeggen wanneer je pakje zal geleverd worden. Maar zoals ik het ook reeds zei: met de eindejaarsperiode zitten de vliegtuigen eivol en kunnen pakken langer onderweg zijn dan gepland. ;)

Droop

Ok bedankt. Ik zal nog wel even wachten. Met wat geluk komt het deze week binnen.

Grts

ik heb net zo'n brief van de douane gekregen en alles ingevuld maar hoe lang moet ik dan nog wachten voor het hier voor de deur staat?

Als je geluk hebt binnen een week nadat de douane jouw brief binnen heeft.
Maar dat kan erg varieëren en kan soms nog een hele tijd duren.

ach ik wacht al vanaf 4 dec op chasis delen vanuit amerika waarde 20dolar dus ja wat heel lang wachten.
bij de douane hebben ze gewoon overl schijt aan en het zijn ambtenaren he die werken ook niet echt mee

De douane zijn af en toe net zo erg traag als de belasting, en verzinnen zo nu en dan hun eigen regeltjes... Dat is niets nieuws.

en over bijbetalen, laat de prijs op het pakketje niet in US dollars zetten maar in HKD Hong Kong Dollars, dat scheelt nml een boel ;)
Ik bestel best heel veel heel erg veel via Ebay, en heb pas 1x een controle gehad.
en dat viel allemaal wel mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back