Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Rare jongens, die Belgen. :hammer: ;)

In Nederland zijn ze wat dat betreft soepeler. Mochten ze het niet zeker weten dan vragen ze gewoon een factuur of betaalbewijs te overleggen. En neem van mij aan, de Nederlandse inklaringsambtenaren weten akelig goed wat iets waard is en waar het vandaan komt. :yes: De keren dat ik controle heb gehad en bij moest betalen p[ basis van de werkelijk bepaalde waarde, scheelde dat hooguit een paar euro. 8)

Sorry, het is geen boete, maar een inklaring.

Ik DENK dat ze 25% berekenen : 21% BTW en dan nog 4% inklaring. MAAR, ik denk dat ze ook nog 25 EUR of zo vragen gewoon om die brief te sturen ! Dat zou als je het uitrekent, ONGEVEER rond de prijs moeten zitten die ze me dus gevraagd hebben !

P.S. Zoals al gezegd, niet gesjoemeld met de prijs, was echte prijs !

Groetjes,

Davy

In Nederland rekent TNT Post €12,50 administratie- en afhandelinmgskosten. Soms betaal je alleen die kosten en soms ook nog 19% BTW. Zelden nog eens extra 4% invoerrechten, alleen als je echt grote dozen geleverd krijgt.

Ik begrijp echt niet dat er zoveel Belgen zijn die nog extra moeten bijbetalen op hun pakjes. Ik heb nog nooit 1 eurocent moeten bijbetalen en ik heb bijna wekelijks leveringen vanuit Azië. Ik geloof echt niet dat dit een kwestie van geluk is..

Even inhakend op het de HongKong post, welke vertraging heeft:

Dit staat te lezen op de website van rcmart, onder het kopje news:

Dear all valued customers,

We were informed by Hong Kong Post that postal delay is to be expected because of the increasing shipping activities. The delay was caused by the insufficient freight cargo space and result in a 1-2 weeks delay of airmail parcels to Brazil, Russia, US and certain European countries. Hong Kong Post is looking for solutions regarding the situation and customers are advised to adopt EMS for prompt delivery. rcMart will keep watch with Hong Kong Post for the updated information, as well as looking for alternative shipping means.

The situation might be worse during X’mas peak season and customers are advised to arrange early posting. Latest news will be updated in the RSS news section and rcMart appreciates for your kind understanding.

Best,

rcMart

Dat doen die kneuzen daar altijd.
Heb je een goedkoop 20C zippy lipotje gekocht bij bijvoorbeeld hobbyking,
rekenen ze je gewoon voor een dikke 40C kokam/hyperion uit nederland/belgie aan.
Dat vinden hun hetzelfde. :(

Succes met je poging dat recht te trekken!

Dat lijkt mij wel heel sterk, dat zij even de waarde gaan bepalen.
Niet vergeten dat de waarde van het pakket inclusief verzendkosten is.
Bovendien kun je het pakket ook weigeren.

Hmm raar van al die vertragingen, ik heb vorige week vrijdag 2 bestellingen gedaan, en die staan nu op '' left hongkong for destination'' en het zijn beide gewone pakketten, geen ems. Zijn wel twee kleine doosjes van onder een kilo, misschien paste ze der net bij. ;):D

Kan zijn dat die van jouw , nu gewoon meegaan, met de vetraagde post van anderen..
Als er maar 1x in de zoveeltijd een vliegtuig ter beschikking is.....

Potvolkoffie, bij mailtracking stond eerst: The item left Hong Kong for its destination on 20-Nov-2009, nu staat er plots left on 5-Dec-2009
RAAR !

Als ik dat zo lees hoe het gaat met de douane de laatste weken... Ik heb gisteren voor $220 bij stellamodels (Hong Kong) bestelt, pakket van ongeveer 2800 gram, gewoon airmail en niet gevraagd om een extra boodschap op het pakket (al hadden ze er de vorige keer wel 'gift' opgezet). Moet ik bang zijn voor extra kosten en dat het niet meer voor kerst geleverd wordt? Als het niet voor kerst geleverd wordt, kan ik er nl. waarschijnlijk pas in de voorjaarsvakantie aan beginnen wegens drukte met school, en extra kosten kan ik ook niet gebruiken... :(

Laatst bewerkt:
Tja.. dat is het risico van hongkong.. verzend tijden zijn heel erg verschillend, bij mij was het na 3 dagen al in Nederland... helaas wel door de douane gepakt waar het inmiddels al bijna een maand ligt. Als je iets snel nodig hebt dan moet je het in europa halen, niet uit hongkong.

Als je de extra kosten niet kan gebruiken waarom bestel je het dan? Je weet dat er kans is dat je extra moet betalen... Ik verwacht binnenkort ook mijn pakketje aan de deur, met ~50 euro aan belasting.. kreeg de "gevreesde" brief thuis dus die rooie sticker zal er ook wel op zitten.

Je kan niet voor een duppie op de eerste rang zitten.

Ik heb in totaal al voor zo'n $100 in Hong Kong bestelt (in 3 keer), telkens in 5 dagen thuis zonder extra kosten. Ik heb nu weer in Hong Kong bestelt omdat het op $200 dollar al zo'n €70,- scheelt met de prijs van het artikel in Nederland. Maar krijg je wel altijd van tevoren bericht dat je extra kosten kan verwachten?

200 dollar is ~130 euro, dus dn moet je ~40 euro bij betalen ongeveer...

Koop volgende keer gewoon in Nederland, voor die paar tientjes die je bespaard een Nederlandse winkelier overslaan is gewoon triest als je het mij vraagt. + je hebt ieder geval geen gezeik met verzenden, douane enz..

Vandaag mijn pakketje binnen gekregen welke op 23 November is verstuurd door Hongkong post richting Nederland. Nu wachten op mijn ander pakje welke op 1 december is verstuurd..
Wel raar, beide pakketjes waren 1 dag na elkaar verzonden door HK.

40 euries is nog wel te overzien. Je mag het trouwens best sneu vinden dat ik een paar tientjes wil besparen door in het buitenland te bestellen, maar serieus, de auto die ik zoek heb ik niet in NL kunnen vinden, en als je dan moet kiezen tussen DL en HK, kies je vaak toch voor het goedkoopste. Ik was oorspronkelijk ook niet van plan om in het buitenland te bestellen, maar heb het dus toch gedaan omdat ik per sé dat chassis met die kap wou. (Chassis met die kap pas 2 maand uit, dus daarom waarschijnlijk niet in NL te vinden.) Ik had dus ook nog een (paar) maand kunnen wachten tot hij in NL uitkomt, maar wou toch even proberen hem voor de kerst binnen te halen. Snappie? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back