Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
dus als ik het bv zo doe,ik schrijf op het formulier,
alle producten met 1 totaal bedrag zonder verzendkosten.

Dan er een lijstje bij doen met elk product apart met de prijzen.
Daar erbij zetten dat dit bedrag is zonder verzendkosten?

En moet ik dan nog het verzendbedrag ergens melden?
Of kunnen ze dat aflezen op de factuur?
want daar staat het ook op.
Is het verder geen probleem dat ik de prijs aangeef zonder verzendkosten,
omdat bij de factuur een ander bedrag staat als op de lijst en formulier?

Ik heb wel het idee dat de laatste tijd er veel meer pakjes uitgepikt worden door de douane. De TNT postpakjes bezorger beaamde dat: Gisteren bij afgifte van mijn belaste pakje zei hij dat ALLE pakjes die hij die dag uit Hong Kong had een extra bedrag moesten betalen. :shock:

Ik heb wel het idee dat de laatste tijd er veel meer pakjes uitgepikt worden door de douane. De TNT postpakjes bezorger beaamde dat: Gisteren bij afgifte van mijn belaste pakje zei hij dat ALLE pakjes die hij die dag uit Hong Kong had een extra bedrag moesten betalen. :shock:

dat verbaasd me helemaal niets.de staat komt een hoop geld tekort.en alles wat geld opbrengt is meegenomen.

dus als ik het bv zo doe,ik schrijf op het formulier,
alle producten met 1 totaal bedrag zonder verzendkosten.

Dan er een lijstje bij doen met elk product apart met de prijzen.
Daar erbij zetten dat dit bedrag is zonder verzendkosten?

En moet ik dan nog het verzendbedrag ergens melden?
Of kunnen ze dat aflezen op de factuur?
want daar staat het ook op.
Is het verder geen probleem dat ik de prijs aangeef zonder verzendkosten,
omdat bij de factuur een ander bedrag staat als op de lijst en formulier?

Zo heb ik het idd ook gedaan. Of dat dit de reden is dat ik geen btw over de verzendkosten hoefde te betalen, weet ik niet. Kan ook gewoon een foutje zijn van TNT ;-) Maar je doet in ieder geval niets fout. Je zet er immers bij dat het totaal bedrag zonder verzendkosten is. De verzendkosten kunnen ze aflezen van de originele factuur die je erbij stuurt.

Groet,
Theo

Zo heb ik het idd ook gedaan. Of dat dit de reden is dat ik geen btw over de verzendkosten hoefde te betalen, weet ik niet. Kan ook gewoon een foutje zijn van TNT ;-) Maar je doet in ieder geval niets fout.

nou ik ben dan benieuwd of ze bij flightzone ook de verzendkosten niet meerekenen als hij het zo invult, dan kunnen we het misschien in de toekomst allemaal zo gaan invullen :mrgreen:

want dat scheelt toch weer in de kosten;)

Vandaag pakketje binnen gekregen van mijn nichtje Lian uit Honkong.
Heb er helaas bijna 3 weken op moeten wachten maar het belangrijkste was dat er geen bijbetaling op was gekomen.
Zo zie je maar weer de kleine pakketjes blijven soms lang achter maar je hoeft niet altijd bij te betalen.
Tot heden is het nog altijd goed gegaan.

nou ik ben dan benieuwd of ze bij flightzone ook de verzendkosten niet meerekenen als hij het zo invult, dan kunnen we het misschien in de toekomst allemaal zo gaan invullen :mrgreen:

want dat scheelt toch weer in de kosten;)

Heb het precies zo gedaan:)
Moet nu alleen nog eff kopie maken van de internet factuur.
Nou we het daar toch over hebben,
Ik heb een mailtje van mijn order,met daarin de producten die in de doos zitten.(totaal prijs zichtbaar)
Is dat wat ik erbij moet doen?
Want andere mail heb ik een bevesteging dat ik betaald heb,met mijn naam,totaalbedrag en ordernummer maar geen producten.

Laatst bewerkt:
ik heb alleen de ordermail met daarin de producten die in de doos zitten er bij gedaan, en niet de paypal betaal bevestiging..op de ordermail staat het produkt en bedrag van het produkt en de bijkomende verzendkosten,en het totaal te betalen bedrag.dus ik neem aan dat ze toch de btw naar het totaal bedrag rekenen.misschien was er zo bij theo verwarring dat ze het bedrag op de brief per ongeluk verrekent hebben ipv het totaal bedrag op de faktuur.op de in te vullen brief vragen ze naar de waarde van het produkt en niet naar de verzendkosten! dus hoef je mijn inziens ook de verzendkosten niet op te schrijven.ach laat ze het maar lekker uit zoeken.waar mensen werken worden fouten gemaakt,en hun fout kan jou voordeel zijn;)

1 nadeel met dit paasweekend,
Is dat ze nu niet bezorgen:(
waarschijnlijk wordt dat aankomende dinsdag,
en dan maar hopen dat mijn axn floater jet er vrijdag/zaterdag is.

ach ja... als ze eerst eens verzenden (zeggen dat ze binnen 48h versturen, en dat dus nu 4 dagen later nog niet gedaan hebben...)

Pasen voorbij, Morgenvroeg formulier in de bus gooien,
en dan neem ik aan,dat het dezelfde dag of, de dag erna bezorgd is.
Dus dan maak ik eventueel nog kans op vrijdag?/zaterdag
Dat mijn axn floater jet binnen is:D
En me zender die komt morgen deze kant op dx6:)
Kan haast niet wachten tot ik alles heb,lekker naar vliegclub en waarschijnlijk eerst aan een buddy systeem:D

Pasen voorbij, Morgenvroeg formulier in de bus gooien,
en dan neem ik aan,dat het dezelfde dag of, de dag erna bezorgd is.
Dus dan maak ik eventueel nog kans op vrijdag?/zaterdag
Dat mijn axn floater jet binnen is:D
En me zender die komt morgen deze kant op dx6:)
Kan haast niet wachten tot ik alles heb,lekker naar vliegclub en waarschijnlijk eerst aan een buddy systeem:D

Tip
Reken even uit wat je moet betalen en hou contant geld klaar anders gaat hij je deur voorbij en moet je later naar een afhaalpunt.
Ton

Was ervan op de hoogte,
Maar toch vriendelijk bedankt voor de hulp.
Zal alvast wat kleingeld gaan bewaren.
Teveel zullen ze natuurlijk niet errug vinden,maar dat gun ik ze niet:P:D

Hmmm ben toch benieuwd of het de volle mep betalen wordt,
Of dat ik geluk heb zoals PH-TVS,en ze verzendkosten er niet bijpakken:D

Ben al aan het wachten op de postbode,hoop vandaag maar waarschijnlijk morgen of overmorgen:P

Ben al aan het wachten op de postbode,hoop vandaag maar waarschijnlijk morgen of overmorgen:P

overmorgen is het zaterdag,en dan worden er helaas geen zendingen bezorgd waarvoor betaald moet worden.dus ik hoop voor je dat je het morgen (vrijdag) hebt,anders wordt het pas maandag

Arghhhhh lol ik hoop ook dat ze morgen bezorgen,
Kan ik het weekend effe alles relaxed nachecken en in mekaar zetten,
o O als dat maar goed gaat:mrgreen:

overmorgen is het zaterdag,en dan worden er helaas geen zendingen bezorgd waarvoor betaald moet worden.dus ik hoop voor je dat je het morgen (vrijdag) hebt,anders wordt het pas maandag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back