Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou de nederlandse posterijen - dit overkwam mij deze week.

Op dinsdag bood ik bij het lokale TPG business point een nogal groot pakket aan, bestemd voor een ander modelbouwforumlid (inderdaad, verhandeld via het te koop forum :-)).

TPG belooft bezorging op de volgende werkdag.

Nou dat gebeurde ook, op woensdag stond TPG voor de deur met mijn eigen pakket.

De voortvarende vervoerders hadden het pakket bij de afzender bezorgd.

Gelukkig kon mijn vrouw de bezorger duidelijk maken dat dit niet de bedoeling kon zijn en werd het pakket weer meegenomen.

Grappig is dat het voorschrift van TPG is dat op een pakket de adressen van zowel de geadresseerde als van de afzender vermeld moeten zijn.

Ondanks dat ik er Aan: en Afz. voor had gezet wisten ze het toch verkeerd te sorteren...

Als je bij het afzender adres met een pen wat streepjes door de postcode en het huisnummer haalt kan geen computer of handscanner het meer lezen* en dus ook niet als afleveradres invoeren. Ook voor het handmatig lezen door personen werkt het als prima hint.

* wel zorgen dat het voor een mens nog leesbaar is als ze het nodig hebben

Ik heb al tig pakketten verstuurd en nog nooit een afzender adres erop gezet. Ook vandaag nog een pakket verzonden, zonder afzend adres.

Heb ook 1 x een afzender adres genoteerd. HEEEL groot op de bovenkant van het pakket het AAN adres (met ook erbij: aan: )
En aan de zijkant heel klein mijn aders met: Afzender: erbij... eeeen ja hoor, komt het gewoon naar mij thuis.

ook hier de postbode er duidelijk op gewezen, en het pakketje is ook mee terug genomen, en de andere dag bij de JUISTE ontvanger bezorgd ;)

Sindsdien zet ik de afzender er niet meer op...

En na de bestelling op 14-06 dan uiteindelijk de beruchte brief van TNT met het verzoek om de waarde op te geven. Duurt dus nog wel even voordat ik het hier heb.

Het belooft een leuke dag te worden (als ik op tijd thuis ben)...

Wed 23.06.2010 11:55 Mailed
Wed 23.06.2010 11:55 Mailed Swiss Post SINGAPORE
Wed 23.06.2010 11:55 Arrival at border point of country of mailing Swiss Post SINGAPORE
Wed 23.06.2010 13:55 Departed transit country
Wed 23.06.2010 13:55 Departed transit country Swiss Post SINGAPORE
Wed 23.06.2010 13:55 Departure from border point of country of mailing Swiss Post SINGAPORE
Wed 30.06.2010 09:27 Mailed
Thu 01.07.2010 13:47 Arrival at border point of country of mailing CH-8010 Zürich 1
Thu 01.07.2010 13:49 Departure from border point of country of mailing CH-8010 Zürich 1
Mon 05.07.2010 13:09 Arrival at border point of destination country
Mon 05.07.2010 13:09 Arrival at border point of destination country
Tue 06.07.2010 16:06 Sorting
Tue 06.07.2010 16:06 Sorting

Er zijn heel veel problemen met het inklaren van pakketten door TNT. Iedereen die goederen uit het buitenland naar Nederland laat versturen komt in een hel terecht. Zelf heb ik hier ook ervaring mee, wel tot 3 maanden wachten voor goederen dat buiten Europa naar Nederland wordt verstuurd. Het pakket ligt altijd vrij snel bij TNT, maar dan moet je wachten totdat zij het hebben verwerkt. Hebben ze geen prestatie plicht?

Hier een link naar een forum waar gal over TNT wordt gespuwd:
TROS Radar - Toon onderwerp - Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ik ben van plan om nooit meer buien Europa mijn spullen te kopen Als je de verhalen naleest, dan lijkt het of ik wel geluk heb gehad dat ik mijn spullen heb mogen ontvangen. Het laten versturen van pakketten door TNT is net Russische roulette.

Laatst bewerkt:
Wat mij het meest verbaast zijn de pakketjes van hobbyking die eruit gelicht worden. Ik heb nu de afgelopen maand diverse pakketjes (meer dan 10) uit hong kong ontvangen zonder problemen. Alleen die van hobbyking heeft dus een probleem.

Edit: er zit schot in de zaak.

23-Jun-2010 Air Mail Centre (Counter Section) Air Mail Centre (Counter Section)

Date # Location Delivery Status
23-Jun-2010 Hong Kong Item posted.
24-Jun-2010 Hong Kong Processed for departure.
24-Jun-2010 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 24-Jun-2010
28-Jun-2010 Netherlands Arrived.
28-Jun-2010 Netherlands Pending customs inspection.
8-Jul-2010 Netherlands In transit.
9-Jul-2010 Netherlands Arrived the delivery office and is being processed

Laatst bewerkt:
ik keek net even op dat traking nummer:
departed from destination transit centre

dus

afgeweken van het centrum van bestemming passeren

wat betekent dit?

Merk je vanzelf, nietwaar?

geduld is een schone zaak. Als alles snel moet, haal het dan bij de locale winkel of NL shops!

Pakketje net binnen. Waarde van 79 dollar en jawel hoor, douane leest dit als 79,- euro. Kortom 15,01 belasting en 12,50 inklaringskosten.

Pakketje net binnen. Waarde van 79 dollar en jawel hoor, douane leest dit als 79,- euro. Kortom 15,01 belasting en 12,50 inklaringskosten.

gewoon bezwaar maken, vermelden dat ze een verkeerde munteenheid hebben gepakt.
Proberen kan altijd ;)

Bij mij klopte het tot op heden wel.

en @Koenie: dat ligt er maar net aan wat je wil hebben, en bijv RCtechnics heeft HEEL erg veel op voorraad...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back