+1
Perfect verwoord, je neemt me de woorden uit de mond!
Ik heb ook de indruk dat sommigen hier heiliger dan de Paus willen zijn. Is niet iedereen op zoek naar goederen die tegen een correcte waarde worden aangeboden?
Ik kan veel produkten opsommen die je in de LHS zou kunnen kopen waarna je dan thuiskomt en begint te beseffen dat je echt teveel hebt betaald. De LHS's voelen zich daar niet schuldig over. Integendeel, zij denken gewoon "vriendelijk bedankt en kom gerust nog maar eens terug!".
@ Roel: "Ik geef Corrien ervan langs" zoals jij het wil noemen omdat z'n uitspraken wel iets genuanceerder mogen. Alsof de belastingbetaler opdraait telkens een pakketje niet wordt aangegeven en toch door de douane geraakt. Komop nou... Dat is echt miereneuken en bovendien totale onzin!
Zoals iedereen geef ik m'n mening hierover. Dat mag toch nog hoop ik?
@Street: Natuurlijk! volgels mij is dat de bestaansreden van dit forum: meningen, ervaringen, input van anderen... Maar graag op een normale wijze, dan blijft dit forum prettig om te lezen. Jezus heeft daar niet zo veel mee te maken, dus die mag je er wat mij betreft buiten laten. En nee, ik ben niet roomser dan de Paus; ik ben protestant, dus dat zou een beetje moeilijk worden.
Nogmaals: als je je hobbyspullen uit het verre oosten wilt laten komen: Prima! Het is jouw geld, als het daar goedkoper is (en dat is het) en je er de moeite en het wachten ervoor over hebt: Doen!
Maar: play the game, accept the rules!
Kopen in het buitenland (buiten de europese zone in ieder geval) houdt in:
- lange wachttijden
- invoerrechten
- inklaringskosten
- BTW
- en wellicht ben ik nog wat vergeten
Accepteer die dus (je bent nog steeds goedkoper uit dan bij de LHS) maar hang hier vervolgens geen dramaverhalen op over "hoelang het wel niet duurt" en "hoe onterecht het is dat je eerst invoerrechten moet betalen en dáároverheen nog een keer BTW" en "dat die lui van de Douane liggen te maffen van onze belastingcenten" enz enz enz.
(Waarmee ik overigens niet jou persoonlijk bedoel, maar de lieden die in dit soort opmerkingen grossieren.)
Dáár stoor ik mij aan, (ik neem aan dat dat ondertussen luid en duidelijk is doorgekomen bij een ieder) en geef ik mijn mening over. Dat mag toch óók, hoop ik?
Als laatste: telkens als er een pakket door de douane komt zonder dat de daarvoor geldende belastingen zijn betaald, draait de B.V. Nederland daarvoor op, ja. Weliswaar staat dat gelijk met sexuele handelingen met kleine insecten, maar vele kleintjes maken één grote.
En daar wordt o.a. mijn salaris van betaald, dus gelieve voortaan graag de correcte waarde op de pakketten te laten zetten. Anders zal mijn aanstaande promotie me alleen maar qua status iets opleveren, maar financieel word ik er niet wijzer van. Omdat Defensie dan nóg meer moet bezuinigen dan ze de laatste 15 jaar al doen.
Namens alle Defensie-medewerkers alvast hartelijk dank.