Pakketje uit het buitenland, douane

  • Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kreeg vandaag eeb brief binnen van TNT.
Ze zeggen geen inklarings instructie te hebben ontvangen van mij? (ik weet van niets)
Deze dien ik binnen 2 weken te verstrekken ander sgaat het pakje terug.

Iemand hier ervaring mee. ?

:confused:

Zijn dat niet de waarde papieren ??
Ik heb geen idee hoor.

suc6
 
Gebeld met TNT inklaring 020 5873400

Ik moet alle gegevens van betalingen ten spoedigste opsturen.
(overmaking geld/paypal betaltings bewijs etc)
Dit zodat ze bij de douane alles kunnen berekenen.
Zodra dit niet gebeurd gaat het pakje na 2 weken terug naar de zender.
 
Zondag in de USA wat besteld van $150,-

Vandaag (5 dagen later) in huis! 8-O :banana:

Zonder inklaringskosten. Verzender had er zelf comercial sample van gemaakt, electronics met een value van $10,- . Ik had nergens om verzocht!:confused:

Maar ben dus heel blij! :D

Hier is de afgelopen tijd voor ongeveer 3000 dollar bezorgt en dat alles zonder heffing. Hoe het kan geen idee maar vanuit hong kong enzo word alles goedkoper verzonden en als gift. Sinds TNT de inklaring op zich neemt is het lang leve de lol.
 
Ik heb daar wel ervaring mee, gewoon de originele bon sturen (en ff het gedeelte waar je vraagt om de lage waarde er vanaf halen, doe is creatief) en dan kun je het of ophalen of laten bezorgen.

Je krijgt GEEN boete... maar je betaalt gewoon 0,8% douanerechten (zelfbouwmodellen op schaal) en 19% BTW + een vast bedrag voor de aministratiekosten.

Ben zelf ooit een pakketje gaan ophalen op schiphol nadat ik met die gasten gebeld had, die kerel vond het vreemd dat ik al wist wat ik moest gaan betalen :wink: Mjah, modelbouwspul word nu eenmaal altijd als "zelfbouwmodellen op schaal" ingevoerd en daar betaal je dan dus 0,8% over.

Overigens gaat die 0,8% over het HELE bedrag incl. verzendkosten en over dit totaal komt de 19% BTW, daar tellen ze dan meestal iets van 10 euro administratiekosten bij.

Zo hoort het te gaan... nu kreeg ik een tijdje terug een zakje met 4 servo's erin, winkelwaarde $220 + $35 verzendkosten (afleggers, zoveel kostte het in werkelijkheid natuurlijk niet!!) en toen mocht ik het schitterende bedrag van EXACT 50 euro afrekenen aan de postbode.... HEEL erg verdacht, maarjah.. wat doe je...

Cheers,

Richard
 
Ik bestel ook alleen als men het invoice bedrag wil aanpassen. In Azië nooit geen probleem..in US doet ongeveer de helft van de shops er niet aan mee.

Heb dus een shortlist van een aantal webshops in US waar ik bestel.

Reden is voor mij dat ik hier 34% importheffing betaal en dat maakt het al snel lucratief.
 
Ik heb een Scania besteld bij Stellamodels, volgens tracking en tracing van hongkongpost ligt hij sinds 16 april bij de douane. "Pending customs inspection"
Zoals ik het dus begrijp ligt hij er ter controle.....
Het is normaal heb ik hier gelezen dat het 2-9 dagen bij de douane ligt, praten we dan over werkdagen?! dan kan ik nog rustig wachten denk ik.
Of zouden de weekenden ook meetellen?! ze werken altijd bij de douane toch?!

Sjon
 
Ik zou gewoon uit gaan van werkdagen .. Dat is mijn ervaring in ieder geval ....

Pakketjes uit de States die hier op vrijdag zouden moeten zijn (beetje rekenen aan de hand van track&trace) worden meestal pas op maandag of dinsdag als daadwerkelijk in Nederland aangekomen en in handen van de douane weergegeven ....

Het zijn en blijven ambtenaren natuurlijk ;)
 
of gewoon 3 weken later ;) doosje van mij bivakeert nu al zo'n week of 3 in Amsterdam.
Ook van Stellamodels
< shit >
Naja, het is niet anders, volgende week die mannen maar weer eens gaan stalken,
helpt meestal wel

Stefan
 
Amsterdam , stellamodels kan er niks aan doen, die behandelen me altijd prima & correct.
Vind het niet zo een grote ramp, is nogal veel onderweg momenteel voor toekomstige projecten. Als het maar aankomt.
" Maak gebruik van de lage dollar " , ofwel.. inkopen.. lol
Zit nu meer op een DHL zending uit Duitsland te wachen om 1 van de FG's rijklaar te krijgen,
Zonnetje begint weer naar buiten te komen dus wil die ook graag rijklaar hebben.
1 van de 2 trailers is voor een maatje, die wil er wel graag snel aan beginnen.
Dus zit er meer achteraan voor hem als voor mezelf.

Stefan
 
Pakje is binnen!! Moest wel € 18,= bijbetalen.... tja, waar praat je over.
Nou, ik ga lekker aan de ganG !! goed weekend.
 
Tja, tussenhandel kost nu eenmaal geld. Deze mensen steken hun tijd erin, nemen risico en maken onkosten. Daarvoor willen ze graag vergoed worden.

Om geld te besparen bij de aanschaf van modelbouwproducten (een luxegoed, waar je over het algemeen niet veel/vaak iets van nodig hebt) steek je er zelf vrije tijd in en neem je zelf risico's (verzenden, garantie)
Punt is dat oa dankzij de komst van het internet het veel makkelijker (sneller, risicolozer) is om zelf te importeren. Maar ik denk dat er weinig mensen zijn die dit structureel zelf zouden willen gaan doen (en bedenk je dan even dat de uitbater van de supermarkt op de hoek ook graag voor zijn "doorverkoopdiensten" betaald wil worden.

Jij hoort dus bij de serie apen, iedereen doet en vind het maar gewoon dat er idd tijd en geld in gestoken word. Doe gewoon dat pakketje zonder invoerrechten enz bezorgen en geen gezeik. Wij nederlanders zijn gewoon een tolerant volk dat als men over zich heen laat zeiken het gewoon nog niet erg vind. Is toch gewoon bull dat je voor deze onzin betalen moet, en als het goed is heb je al VAT betaald in America of elk ander land dus dat is gewoon dubbele belasting.. Net zoiets als dat ik geld ga vragen aan de staat om over de openbare weg te rijden, nog krommer kan het niet.. maarja het gros van de mensen is maar een aapje die ja knikt en vind dat het zo moet....
 
Hpi Ruler schreef:
"Doe gewoon dat pakketje zonder invoerrechten enz bezorgen en geen gezeik."

Dat moet je me toch eens nader verklaren???



Mvg,

Paul Siemons
 
@HPI Ruler:

Zelfs apen realiseren zich dat het een verspilling is van tijd en energie om ruzie te maken met iemand die je helemaal niet kent.

Behalve opmerken dat, als je de thread en mijn reactie goed had gelezen, je had geweten dat ik het helemaal niet had over BTW en/of invoerrechten, maar over de vraag of het een kleine zelfstandige is toegestaan een financiele vergoeding te vragen voor zijn diensten, zal ik verder ook niet meer op jouw opmerkingen ingaan.
 
Zou meneer HPI RULER even zijn taal en attitude willen aanpassen aan normaal gangbaar Nederlands en niet andere gebruikers (waaronder ondergetekende) voor "apen" willen uitmaken?

Dank u wel!
 
@HPI Ruler:

Zelfs apen realiseren zich dat het een verspilling is van tijd en energie om ruzie te maken met iemand die je helemaal niet kent.

Behalve opmerken dat, als je de thread en mijn reactie goed had gelezen, je had geweten dat ik het helemaal niet had over BTW en/of invoerrechten, maar over de vraag of het een kleine zelfstandige is toegestaan een financiele vergoeding te vragen voor zijn diensten, zal ik verder ook niet meer op jouw opmerkingen ingaan.

Dat ze er wat voor vragen oke .... Maar als de prijs ten opzichte van b.v. Amerika verdubbeld of verdriedubbeld wordt zit er toch iets scheef volgens mij ;)

Prijzen die gewoon 1:1 worden overgenomen van dollars in euro's is ook zoiets ... Een drijfstangetje voor m'n R&B S5 komt hier op een €60,- , in de States kost hetzelfde drijfstangetje me $53,- + een dollar of 5 voor het verzenden...

Exact hetzelfde drijfstangetje is dus 20,- euro (incl. verzenden) goedkoper vanuit Amerika , dan vraag ik me toch af wat ze er hier op verdienen :rolleyes: .....
 
Dat ze er wat voor vragen oke .... Maar als de prijs ten opzichte van b.v. Amerika verdubbeld of verdriedubbeld wordt zit er toch iets scheef volgens mij ;)

Prijzen die gewoon 1:1 worden overgenomen van dollars in euro's is ook zoiets ... Een drijfstangetje voor m'n R&B S5 komt hier op een €60,- , in de States kost hetzelfde drijfstangetje me $53,- + een dollar of 5 voor het verzenden...

Exact hetzelfde drijfstangetje is dus 20,- euro (incl. verzenden) goedkoper vanuit Amerika , dan vraag ik me toch af wat ze er hier op verdienen :rolleyes: .....
De lokale handel hier heeft normale marges voor detailhandel (weet ik 100% zeker van de lokale winkels). Grote probleem zit in veel europese wannabe-importeurs met een te duur logistiek systeem. En een verkapte vorm van kartelvorming van diverse merken waarbij legale parallelimport afgestraft wordt met het kwijtraken van het dealerschap. Lijkt mij een gevalletje voor de NMa. :?
 
Ik denk dat je er iets genuanceerder naar moet kijken. Zoals al eerder werd gezegd zijn er meerdere "tussenstations" die aan de handel willen verdienen. Al die tussenstations hebben onkosten (salarissen, huur of hypotheek, transportkosten, verzekeringen etc.)
Vergeet niet dat deze hele streng ooit is opgezet in een tijd (pre-internet), dat het bijna ondenkbaar was voor een particulier om zelf zaken te importeren vanuit het buitenland. Er werd dus dankbaar gebruik gemaakt van de diensten van personen/bedrijven die hier een inkomen mee verdienden.

Tegenwoordig is het veel makkelijker om -al dan niet internationaal- te shoppen, maar dan wel als het gaat om luxegoederen, waar relatief veel marge op zit en waarvan het zelf importeren weinig moeite kost en weinig risicovol is. Als een lagere prijs in het buitenland een reden is om zelf te importeren, waarom zijn er dan nog geen groepen mensen die met elkaar een tanker vol benzine uit Amerika laten komen? Juist, teveel moeite, teveel ongemak, teveel risico. Hoeveel denk je dat er door allerlei tussenhandelaren aan een liter benzine verdiend wordt, voordat jij deze in je tank gooit? (even afgezien van de accijns en BTW die er nog even overheen gaat)

Wat ik aan wil geven is; ben je ook bereid dit te doen voor elk wissewasje dat je nodig hebt? Ik vind het nogal hypocriet als mensen trots melden alleen zaken die ze direct nodig hebben of kleine dingen als stekkertjes en lijm bij de modelbouwzaak om de hoek te kopen. Realiseer je wel dat de uitbater van de winkel hier niet van kan leven. Als je de luxe cq. voordelen wilt van een modelbouwzaak om de hoek, zul je de uitbater ook een boterham moeten gunnen. Deze is vaak weer afhankelijk van de prijzen die importeurs aan hem doorberekenen, dus ga ik ervan uit dat zij niet 100% van het prijsverschil opstrijken.
 
Dat van de lokale handelaar gunnen ben ik met je eens en doe ik ook. Behalve als iets ondanks invoerheffing, BTW en transport nog steeds ruim onder de inkoopprijs is van waarvoor de europese importeurs ze kunnen leveren. Als je als importeer hee Europa wilt bevoorraden, moet je durven te investeren in directe import en distributie. Als je dat niet aandurft ben je een slechte ondernemer die het zijn afnemers niet gunt via andere wegen hun goederen te krijgen. Als zo'n distributeur geen voorraad wenst te houden, krijgt een winkelier een onderdeel geleverd waar een enorme overhead aan logistieke kosten aan zit (ongeacht of dit transport en/of tussenhandel is).

Ik ken winkeliers die keihard op papier de "toezegging" hebben gehad hun dealerschap kwijt te raken bij zelf importeren van onderdelen uit de VS of Hong Kong. Enkele bekende merken die dit soort dingen doen zijn HPI/Merit Racing en Tamiya/Reyne & zn. (elk met, excusez les môts, een waardeloos leveringssysteem wat zoooooo traag is).

Jaren geleden was er enzelfde situatie met autodealers. Als je merk A-dealer was, moest je het echt niet in je hoofd halen merk B erbij te voeren. Dat kostte je je dealerschap. Alleen nam de parallelimport hand over hand toe en veel dealers keerden hun hoofdmerk de rug toe (ze konden immers hun eigen merk ook goedkoper parallel importeren). Uiteindelijk heeft dit (gedwongen) geresulteerd in het voeren van minimaal twee merken te voeren voor een verbeterde concurrentie (lees vrije handel t.a.v. import).
 
Zou meneer HPI RULER even zijn taal en attitude willen aanpassen aan normaal gangbaar Nederlands en niet andere gebruikers (waaronder ondergetekende) voor "apen" willen uitmaken?

Dank u wel!

Waar mijn deel van commentaar betrekking op heeft is dus na te lezen. Apen is een verzamelnaam geen scheldwoord in mijn ogen, wanneer ik iemand aap noem en diegene zich hierbij aangesproken voelt danwel beledigd voelt, mijn excuses.

Point of view is, we pikken en slikken teveel van de overheid, het zou zoveel makkelijker kunnen. Dat er allemaal kosten e.d. bijkomen is tegenwoordig maar normaal....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top