Parrot AR Drone Wifi Quadricopter topic

Discussie in 'Multicopters' gestart door snoebel, 21 sep 2010.

1. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Vandaag een mooie dag om buiten te vliegen:banana::banana:
    6 volle lipo,s om leeg getrokken te worden, goed voor bijna anderhalf vliegplezier te hebben. Kijken of ik een paar leuke filmjes kan schieten.

Fer

2. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Ben benieuwd :)

3. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Gister een goed dagje buiten kunnen vliegen waarvan de drone in de middag nog aardige vlagen wind te verwerken kreeg, maar met de drone tilt op hoog, goed te controleren waren.
    Boven asfalt, gras en bosjes gevlogen en alles OK. Het onbedoeld de hoogte in schieten boven bosjes of hoog gras is makkelijk tegen te gaan als je weet wat je kan verwachten.
    1 keer spontaan uit de lucht gevallen om overklaarbare redenen, maar gelukkig niks aan de hand en kon gelijk weer doorstarten. Verder draait de drone nog wel ongecontroleerd naar links als je fullspeed vooruit gaat.
    Het opgegeven bereik van 50 meter ruimschoot overschreden en bleef contact houden en kon de drone veilig terug halen. Blijft wel tricky als je de hoogte in gaat met wind.......
    Geen crashes te verwerken gehad en heb aardig wat fun gehad.

L_yrdeeH64s[/media] - AR Drone

U9f-qfsSzHo[/media] - AR Drone

-8_8CEKlsYo[/media] - AR Drone

Fer

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    K heb de Ardrone voorzien van een mini cam. :D
    gevolg:
    [URL="[/URL]
    ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    net eens buiten gevlogen met outdoor hul en de waardes op maximum. (eens kijken wat dit toestel kan :p) Ik vind het afremmen bij het loslaten van de Iphone heel knap! Echt waar. Bij paniek laat je alles los en de drone doet de rest ;)! Zo nu en dan had hij wel kuren. Bij het normaal vliegen wijkt hij af naar rechts voor over lange afstand. Nuja hij wijkt niet echt af hij draait naar rechts. ZO nu en dan heeft hij eens echt vreemd gedaan. Ik liet hem volle snelheid vooruit gaan om dan alles los te laten en 2 maal heeft hij de drone ongecontroleerd laten rondspinnen alvorens hij de controle overnam. Heel beangstigend!! en de drone reageerd zo snel dat je eigenlijk enkel maar damage kan doen door zelf in te grijpen. En zo nu en dan valt ie wel s enkele cm tot een meter naar beneden bij het veranderen van ondergrond. (droge kiezels, natte kiezels, plasje water, en beton) 1 maal was ik gestart op 3 meter en ben ik geëindigd op geen halve meter hoogte. over een horizontale afstand van pakweg 25m. Dus het blijft opletten en oefenen tot je de handelingen hebt om te reageren als de drone iets mis doet of iets onverwachts. Maar in de meeste gevallen is handen van de toetsen de beste oplossing!

6. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Die ongecontroleerde draai naar links doet-ie bij bij ook. Vooral bij fullspeed en max tilt. Helemaal max tilt doe je vooral als het flink waait zodat de drone voldoende kan compenseren in de vlagen als deze in hoover hangt. Bij weinig tot geen wind met de tilt van de drone net over de helft, is wat prettiger vliegen. Helemaal max is net iets te veel van het goede.........wel erg rap btw.

Vlieg trouwens buiten alleen nog maar met de hoogte begrenzer uit en niet te dicht op de ondergrond. Ik weet wat er kan gebeuren dus heb mijn duimen dan ook constant op het scherm zodat ik gelijk kan ingrijpen mocht de drone rare dingen doen. Tot nu toe allerlei soorten terrein gevlogen en ging probleemloos.

Zolang alles blijft werken kan je vrijwel crashloos blijven rond vliegen. Zoals je al zegt.....alles los en de drone blijft rustig op je wachten.

Het bereik is bij mij absoluut meer dan de opgegeven 50 meter.

Fer

7. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Idd max is echt te hard :eek:! Njah Het stoppen ging zo nu en dan wel heel nipt bij de grond. Ik heb paar keer de limit voor de hoogte uit gezet Maar je ziet teveel filmpjes waar de Drone de hoogte in blijft schieten dus riskeer k t me niet. En Jah me eerste drone had er volgens mij net geen 50m Maar deze kan echt veeels te ver haha! Heb er ook niet zo een goed gevoel bij om de drone zo ver uit het oog te laten gaan...

8. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Vanwege de regen en wind de laatste dagen niet buiten gevlogen, dus maar in de woonkamer een beetje vloeiende bochten geoefend. Dit wel met outdoorhull omdat het gewoon lekkerder vliegt. Uiteraard enkele crashes bij aantippen meubilair en vegetatie, maar zonder schade. Wat wel het geval is bij crashes, is dat de assen altijd de impact krijgen te verwerken en ook een beetje krom raken. op het eerste gezicht niet merkbaar, maar ik heb de proef op de som genomen door alle 4 de assen te vervangen. Resultaat was dat de drone daarna toch weer soepeler draaide. Dus een paar spare gear- en assensets in huis is geen overbodige luxe. Gelukkig niet duur en zeer snel en eenvoudig te vervangen.
    Mainboard houd zich goed en de drone vliegt zoals deze hoort te vliegen.
    Opvallend is wel dat de draai naar links sneller gaat dan naar rechts. Hebben meer dat of ligt het aan mijn drone?

Fer

9. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    mijn drone krijgt soms neerwaardse "kloppen" bij het draaien (kort draaien) Heb dit ook wat. Maar dat komt volgens mij omdat geen 2 motoren exact identiek zijn. of het 1 wat rapper slijt als het ander.

10. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    Grrrrr zoals het er nu naar uitziet is ook het 2e board naar zijn grootje daadwerkelijk.
    Helaas communicatie met Parrot is een ramp na diverse mails gestuurd te hebben tot op heden geen antwoord. Zit dus nu ook met onbruikbare drone die al 2 weken stil ligt helaas.

11. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Ik heb ook alvast een spare mainboard in huis...just in case. Garantie krijg ik niet meer want er is al het een en ander gemodificeerd.
    Geen zin om droneless te zitten. Elke dag vlieg ik gemiddeld 2 lipo´s leeg dus zal een beetje afkicken worden als deze niet in de lucht kan.

12. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    Tja al zou het om garantie gaan dan nog zou ik toch een antwoord willen op mijn vragen. Duidelijk is dat er iets mis is met de mainboards aangezien er vele boards nu gesignaleerd worden waarbij de chips beter gelijmd zijn. Aangezien ik 2 boards in hele korte tijd heb verwacht ik op zijn minst een reactie.

Tuurlijk kan zo een andere drone scoren geen probleem zou ik ook prima doen maar dan wil ik wel duidelijkheid hebben.

13. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Ben bang dat Parrot je in de kou laat staan. Service lijkt niet in hun vocabulair voor te komen. Het toe sturen van een mainboard lijkt mij niet meer dan normaal bij deze reeds bekende klachten. Je kan je klantjes met hun verse speeltjes echt niet te lang aan de grond houden na aanschaf. Mainboard was binnen een paar dagen in huis na bestelling.

14. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Iemand al bezig met modding van zijn drone?

Mijn mods tot nu toe:

- glijringen vervangen door lagers
    - 1300 mAh lipo´s
    - standaard connectors vervangen door deans
    - filtvoetjes onder landingsgestel voor demping bij landen (ben nog op zoek naar betere demping die niet te veel gewicht toevoegt)

In de planning:

-zwarte outdoorhull met subtiele ledverlichting er in verwerkt.
    -Ben nog aan het uitvogelen hoe een mini HD cam het beste te plaatsen. Ben geen voorstander van extra gewicht.

Fer

Laatst bewerkt: 24 okt 2010
  15. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Glijringen vervangen door lagers.
    1300 mah batterijen onderweg.
    Connectors laat ik de zo.
    Ben aan het kijken voor geveerde landing. Maar mijn opties zijn allemaal te zwaar. Hoe los jij dit op? (foto?)
    Camera zet ik op de neus. Niet ideaal en dat merk je ook. Als je Cam echt lich is raad ik aan de drone achteraan evenveel te verzwaren. Maar eigenlijk zo n licht harnasje om de Cam in het midden van de drone te plaatsen veel efficienter zijn.

16. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Hier zowat hetzelfde gedaan :

- Glijlagers vervangen door kogellagers, super mod trouwens, hij is er een stuk stiller van geworden. Heb pasklare 2x5x2 gebruikt.
    - Ik gebruik ook de 1300mAh Zippy's, worden wat warm maar zijn prima. Ben aan het kijken naar misschien een setje Hyperion.
    - Ben aan het spelen geweest met koellichaam, maar erg weinig plaats en de kogellagers zorgen ervoor dat motors niet meer zo warm worden.
    - Connectors vervangen door Traxxas connectors, geen speciale reden, heb die al overal opzitten. Standaard mini-tamiya werd goed heet, dus wel zinnige mod.

Verder eigenlijk niet veel plannen, vooral genieten van het vliegen als het ff mooi weer is. Mijn Iphone 4 is er ook nog steeds niet, ETA is nu al medio nov. grrrr..

17. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Voor demping op het landingsgestel heb ik foam of dik neopreen in gedachten. dit zijn simpele en vooral lichte oplossingen.

Voor de led-verlichting had ik de fietsarmbandjes met van die knipperleds in gedachten. Heb je gelijk alle materiaal met energiebron die aan de binnenzijde van de hull kan worden gemonteerd. Die bandjes zijn goedkoop en je hoeft het alleen maar uit elkaar te slopen en in de hull van de drone in te bouwen.

Verder heb ik de drone met aardig wat wind gevlogen, en moet zeggen 4 bft goed te doen is. Wel de tilt van de drone op max zodat deze in hoover de vlagen kan compenseren. Is de tilt niet voldoende ingesteld dan neemt de wind de drone mee. In de vlagen zie ja dat de drone 45° schuin hangt om zijn positie te behouden, maar werkt perfect. Zodra je de controle overneemt ben je op je skills aangewezen met wat wind maar is een goede oefening. Mijn ega wordt er niet vrolijk van als ik in huis vlieg dus ben een beetje de grenzen van de drone aan het testen wat wind betreft. Tot nu toe boven verwachting maar een windstille dag is natuurlijk het meest ideaal. De hoogte in zeker niet proberen met te veel wind. Blijf veilig onder de 6 meter zodat de drone zichzelf veilig stelt als je de controle los laat.

Fer

18. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Ik Had iets geveerts in gedachten. Met veertjes uit balpennen. Maar de constructie weegt al snel 8 gram per pootje. Dus dat is minder. Ik overweeg nu om met "slim staal" aan het werk te gaan. Dit is een materiaal dat je kan vervormen bij lichte opwarming. En het wil kost wat kost deze vorm aanhouden. Dus maak je een soort u vorm dan zal dit ook verend werken Als het op 1 vlak hiervan neerkomt. Dit is ook flinterdun dus kan niet veel wegen.

19. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Een foamballetje om de voetjes is ook een oplossing.

Er is inmiddels ook al een zwarte cover voor de hull onderweg. DroneShop
    Ziet de drone er niet meer zo speelgoedachtig uit met die felle kleurtjes.

Fer

Laatst bewerkt: 24 okt 2010
  20. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Zojuist weer 3 lipo´s leeggevlogen buiten en gaat steeds vloeiender. De ruime vloeiende bochten met roll gaan goed en zien er beter uit dan een snelle 180° slinger. Wel nog steeds die irritante draai naar links op fullspeed vooruit. Dit moet softwarematig op te lossen zijn tenzij het aan de gyro ligt. Met een beetje wind erbij wordt de drone alleen maar gevoeliger voor dit fenomeen.
    Zodra het gebeurt de controls los en de drone stabiseert zichzelf. Het lijkt erop dat dit gebeurt waneer de luchtstroom over de rotors een bepaalde snelheid heeft. Hopelijk is dit dus opgelost met een update. Ik las op ardrone-flyers dat de gebruikers van Matrix flight HD er geen last meer van hadden, dus wordt tijd dat Parrot er iets aan gaat doen.

Fer

Deel Deze Pagina