Parrot AR Drone Wifi Quadricopter topic

Discussie in 'Multicopters' gestart door snoebel, 21 sep 2010.

1. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Ik wilde ook nog in de sneeuw vliegen maar toch maar er van af gezien. Wilde niet riskeren de electronica en motoren nat te maken.

Dat de ultrasoon op tilt slaat is goed zelf te corrigeren door je duimen op het scherm te houden zodat je gelijk kan ingrijpen. Maar in de kou met koude droge vingers bedient het scherm wel een stuk lastiger. Hierop heb ik inmiddels een oplossing..........vanuit een verwarmde auto de drone besturen :D
    BTW, het is aan te raden buiten de hoogte begrenzer uit te schakelen, dan is de drone beter te controleren en doet de ultrasoon minder gekke bokkesprongen.

Moet zeggen dat ik met de laatste firmware nog geen gekke dingen ben tegen gekomen en hij goed vliegt. Ook een nieuw moederboard geplaatst zodat ik geen rare streken meer kan verwachten van de oude electronica. Het moederboard is wel verbeterd t.o.v. de eerste modellen btw.

2. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Het vreemde was dat ik vol gas tegenstuurde... Maar de drone weigerde!!! Ik denk dat ik geluk heb dat de hoogte limit opstond. K heb al meer filmpjes gezien waar de drone ongecontroleerd omhoog blijft gaan :eek:!!! Het leek hier heel sterk op. Zodra de drone merkte dat hij veeel te hoog zat (hij zat ongeveer op n meter of 8-9) dus meter met hoogte klopt totaal niet. Kwam hij trug en kon voelde ik ook controle uit te voeren. Direct neer gezet hoewel hij heel hard tegenstribbelde.

3. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    De ultrasoon sensor berekent de hoogt aan de hand van het signaal wat hij terug gekaatst krijgt van de ondergrond. Totaal niet betrouwbaar aangezien struiken het signaal bijna helemaal absorbeert. Zelfde met sneeuw of hoog gras.

Tot nu toe heb ik het altijd onder controle kunnen houden omdat ik weet wat er gebeurd en mijn duimen altijd op het scherm heb. Met dit koude weer en droge duimen kan het zijn dat de bediening van het scherm niet helemaal lekker gaat en de drone blijft stijgen.

Als je wilt weten hoe het is om zonder ultrasoon te vliegen zal je boven de 6 meter moeten blijven en ben je volledig op jezelf aangewezen. Dan zal je ook constant de hoogte zelf moeten corrigeren want de ultrasoon sensor heeft geen effect meer boven de 6 meter.

Hier vlieg ik boven de 6 meter om boven de bomen te blijven en moet wel zelf de hoogte in de gaten houden want dat doet de drone niet meer voor je. [media=youtube]OeBu33broUo[/media]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    @Femo:

Hoi, ondertussen 5 lipo's en 3 laders. Maar dat schiet niet echt op, enig idee welke betere laders er zijn?
    Ik dacht aan zo een Thunder AC6, maar hier zijn ze niet zomaar aan een goede prijs te krijgen.
    Zouden die met de parrot accus werken?
    Thanks
    Rudy

5. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Elke andere lader dan die van Parrot zal beter zijn. Beter voor de levensduur van je lipo en laadt een stuk sneller.
    Het is wel handig als je meerdere lipo´s tegelijk kan laden en eentje die ook de afzonderlijke celspanning kan uitlezen.
    Zelf heb ik een Graupner die helemaal instelbaar is en 3 lipo´s tegelijk pakt, maar is niet goedkoop.
    Even zoeken en je zal ongetwijveld wel wat leuks tegenkomen voor een redelijke prijs.

Fer

6. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
  7. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    K heb net nog s wat gevlogen met de drone. Deze keer echt met outdoor hull. (helaas nog binnen) Maar man wat vliegt ie goed dan! De kleuren zien er niet uit maar de drone vliegt super! Ook is mijn beeld van de breekbare drone iets veranderd na enkele keren de muren van heel dichtbij te zien. Tjah eenmaal je de snelheden van de drone vast hebt heb je heel rap plaats tekort. Niets kapot! Wel krijgt de software telkens een smak! Verbinding kwijt Screen freze of kleuren van de cam zijn plots kunstwerkje... vliegbeeldjes volgen maar stellen niet veel voor!
    helaas groot minpunt is dat gevoel op de Iphone niets voorsteld vergeleken met stiks.. Denk dat k toch maar weer gebruik zal maken van de Tilt functie op de phone.

Edit: Met het verwerken van het filmpje met de crashed in is er iets fout gegaan wegens telefoontje tijdens vlucht. Werd dus niet opgeslaan! Helaas k had heel graag de muur naderbij zien komen en k ben niet van plan om het nog s over te doen!! :p

Filmpje van het beeld dat gek doet:
    [media=youtube]esf5qJMv544[/media]

Vreemde is dat onderste camera juist werkt. K dacht dus dat het slecht contact was (had dit laatste crash ook) Maar na het resettn was alles weer normaal.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Vliegen op de tilt van de phone gaat stukken beter dan met virtuele sticks. Mede omdat je de tilt gevoeligheid kan instellen. De sticks zijn erg aan/uit bij besturing en niet te doseren.

9. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Idd, Sticks gaan trug op tilt hier. K verlang al om s buiten te vliegen!! Het blijft wennen om in geval van een muur naderen alles gewoon los te laten hoor! Heel vaak betrap ik mezelf op het pogen om dit tegen te houden zonder resultaat. Maar als je de drone over de vloer laat schuiven (10-15cm) en je loslaat gaat ie er als en hockeypuck vandoor!! Blijft doorschuiven...

10. VEJ

VEJ

Lid geworden:
    4 jan 2010
  11. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    Heb hier een raar verschijnsel, als ik enkel rondjes rechtsom vlieg, dan stabilsieert de drone niet meer, ik zie in dronecontrol ook het horizonkruisje niet meer horizontaal komenn. de Drone blijft dan naar rechts vliegen.
    Landen en de trim uitvoeren help, voor enkele toertjes...
    Ik merk het nu, sinds de update. Weet niet of het er iets mee te maken heeft.
    Heb er voorlopig een ander navigatieprintje in gezet. morgen even uitproberen.
    Iemand?

Update: ander navi print en de vorige firmware, beide brengen geen soelaas.

Jullie moeten eens proberen, lekker snel een paar rondjes naar rechts nemen, liefst in een straal van een meter of 20, zodat ie lekker snel vliegt, en dan stoppen, en kijken in dronecontrol of het horizonkruis juist staat.

Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  12. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Morgen een windstille en droge dag, dus zal het eens uitproberen.

Wat wel opvalt met de nieuwe firmware is dat met de indoorhull op indoor setting de drone niet gelijk stabiliseert. Daarom vlieg ik maar alleen nog met outdoorhull setting, ook met de indoorhull.

Fer

13. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    Windstil en droog, dan gaan we ervoor!

14. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Net buiten gevlogen maar na 10 minuten zulke koude en droge vingers dat de besturing niet meer lekker ging. Ik ga het vanmiddag maar weer eens vanuit een verwarmde auto proberen.

15. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    Hier net 5 accus leeggevlogen, en lekker koud nu. Ik haal nu zowat 12 minuutjes per accu, dus een uurtje in totaal in de lucht.
    Was wel een beetje wind, maar heerlijk gevoel toch, zo een kontrole.
    Niks geen crashes, zelfs geen harde landing.
    Dat het nou maar snel lente word, een iphone bedienen buiten is koud.

16. hubris

hubris

Lid geworden:
    8 mei 2007
    Heeft iemand toevallig al een versie voor RealFlight G4.5 om mee te oefenen?
    Dan kan ik het vlieggedrag een beetje 'voelen' :)

17. AMIGO

AMIGO

Lid geworden:
    3 mrt 2008

kun je dl via torrents of via bit_che

groet,amigo

18. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Huh ? Zit er een drone in Realflight G4.5 dan ??

19. hubris

hubris

Lid geworden:
    8 mei 2007
    Nee, standaard zit er geen Drone in RF. Daarom is mijn vraag nou juist óf iemand deze al gemaakt heeft.

20. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Als je heli´s gewend bent dan zal oefenen op de sim weinig zoden aan de dijk zetten. De drone is kinderlijk eenvoudig te controleren en er kan eigenlijk weinig mis gaan met al die electronica die de boel stabiel houd.

Laatst bewerkt: 5 jan 2011

Deel Deze Pagina